2025-12-15, 20:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Varför ska man fira en dom som inte är slutgiltig? Domen kommer överklagas oavsett vad den blir.

Men fira på du. Hjärnceller till annat verkar du sakna i alla fall.

När sa jag det? Att jag skulle fira. Har du problem med läsförståelsen?
Citera
2025-12-15, 20:35
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
4 dagar kvar för idioten och idioterna? Blir extra fint med champagne på fredag!

Absolut, kommer smaka fint!
Citera
2025-12-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Det handlar inte bara om summan alltid, jämnför med Ernstberger som det handlade om 100 tals miljoner, med din retorik om Nesser fick 1,5 år för 15 miljoner skulle Ernstberger få 10 år på kåken. Så sluta häng upp dig på summan och kolla hela bilden på alla hans brott tillsammans. Hur dum är du?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår att du försöker vara lite putslustig .. men det är beror givetvis på vem han mördar. Det finns ett par som jag tycker det vore fullt skäligt om han slog ihjäl.
Men den diskussionen kan väl vänta med tills det händer.

Jag måste ändå lyfta ett rättande finger här nu. Du, Micro113, återkommer till att Nesser fick 1,5 år och att Chrippa därav - genom likabehandling - ska jämföras med hans brottslighet vid en påföljdsbestämning. Det är beklagligt att du uttrycker dig på det sätt som jag markerat ovan. Jag hoppas att du uttryckt dig klumpigt och att din avsikt inte varit att det vore skäligt om C slog ihjäl någon och att det beror på. Du som är lagens förlängda riddare borde veta att det aldrig någonsin varit uppe för prövning VEM en gärningsman mördat oavsett instans. Det är ingen rättfärdigande grund eller giltig ursäkt att någon är någon. Ett mord är ett mord, i lagens mening.. Sedan din sista mening, som jag hoppas att jag tolkar fel, får det att låta som att något kommer att hända. Du som talar om imperfekt osv tidigare när det kommer till hur C uttalat sig. Du har varit noggrann där. Men nu är det du som skriver "tills det händer" och inte "OM det händer".

Du verkar vara så extremt noggrann med att saker och ting ska tolkas bokstavligen när du skriver något om C eller när du fultolkar andra. Jag vill då bara upplysa dig om att sättet du skrivit på ovan är skrämmande. Jag hoppas att du kan vidgå att det var plumpt skrivet av dig, annars har du inget här att göra. Ingen önskar någon annan döden. Oavsett åsikter. PUNKT.
Senast redigerad av p5eudonym 2025-12-15 kl. 21:01.
Citera
2025-12-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Jag måste ändå lyfta ett rättande finger här nu. Du, Micro113, återkommer till att Nesser fick 1,5 år och att Chrippa därav - genom likabehandling - ska jämföras med hans brottslighet vid en påföljdsbestämning. Det är beklagligt att du uttrycker dig på det sätt som jag markerat ovan. Jag hoppas att du uttryckt dig klumpigt och att din avsikt inte varit att det vore skäligt om C slog ihjäl någon och att det beror på. Du som är lagens förlängda riddare borde veta att det aldrig någonsin varit uppe för prövning VEM en gärningsman mördat oavsett instans. Det är ingen rättfärdigande grund eller giltig ursäkt att någon är någon. Ett mord är ett mord, i lagens mening.. Sedan din sista mening, som jag hoppas att jag tolkar fel, får det att låta som att något kommer att hända. Du som talar om imperfekt osv tidigare när det kommer till hur C uttalat sig. Du har varit noggrann där. Men nu är det du som skriver "tills det händer" och inte "OM det händer".

Du verkar vara så extremt noggrann med att saker och ting ska tolkas bokstavligen när du skriver något om C eller när du fultolkar andra. Jag vill då bara upplysa dig om att sättet du skrivit på ovan är skrämmande. Jag hoppas att du kan vidgå att det var plumpt skrivet av dig, annars har du inget här att göra. Ingen önskar någon annan döden. Oavsett åsikter. PUNKT.

Tillägg:
Jag tycker alla har rätt att fira när tingsrättens dom kommer, oberoende av utfall och vem man är. Oavsett vad domslutet blir så kommer den ena eller den andra sidan glädjas åt utfallet. Tingsrätten är ändock en instans av betydelse inom det svenska rättsväsendet. Blir C frikänd på samtliga åtalspunkter så kan hovrätten utdöma ett strängare straff vid eventuellt överklagande, samtidigt som tingsrätten kan döma fullt ut i enlighet med åklagarens yrkande (eller går därutöver över ådöma C ett strängare straff, föga troligt) och hovrätten ändrar påföljden vid ett eventuellt överklagande. Vi vet inget än, men det kan ge en liten fingervisning.
Senast redigerad av p5eudonym 2025-12-15 kl. 21:04.
Citera
2025-12-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym

Du hoppas i onödan.. Det är så hon är.

På fredag vet vi vad domen blir och så får vi se om det blir hela familjen x2, som åker till Sälen.
Citera
2025-12-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Haha så roligt att se alla ni som drömmer.
Tingsrätten kommer inte anse ett enda av chrippas påstådda brott anses som grovt, således kommer straffskalan minskas REJÄLT, Jag tror på villkorligt och KANSKE fotboja för Chrippa, alla andra får villkorligt.
Vi får se på fredag vem som får rätt 😁😅

så du tror på riktigt att han skulle kunna få under 6 månader? och även om man får under 6 månader så ska man ha ett fast arbete och stabil bostadssituation. inge flacka omkring från pundarkvart till nästa pundarkvart leverne. han lever inte upp till något av dessa krav. sen skulle han inte klara att pissa rent heller för den delen. för killen pundar ju fan nonstop. såfort han visar sig är han gapig och påtänd.

nej, han kommer få sitta gott. du jävlas inte med staten. så är det bara.
Citera
2025-12-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
så du tror på riktigt att han skulle kunna få under 6 månader? och även om man får under 6 månader så ska man ha ett fast arbete och stabil bostadssituation. inge flacka omkring från pundarkvart till nästa pundarkvart leverne. han lever inte upp till något av dessa krav. sen skulle han inte klara att pissa rent heller för den delen. för killen pundar ju fan nonstop. såfort han visar sig är han gapig och påtänd.

nej, han kommer få sitta gott. du jävlas inte med staten. så är det bara.

Ok, så hur klarade han samhällstjänsten i somras?
Ungefär samma krav för att få det som för att få boja, och sysselsättning ordnar frivården om man inte har det.
Enda som kan sätta sig på tvären med boja är om man haft det de senaste 2 åren, annars beviljas de flesta som inte bor på gatan och det gör inte Chrippa mig veterligen. Ser inte ut som det är utomhus han spelar in alla videos etc.
Kriminalvården sätter helst inte folk i fängelse om det inte behövs, fängelsen är överfulla, och de prioriterar våldsbrottslingar.
Citera
2025-12-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Ok, så hur klarade han samhällstjänsten i somras?
Ungefär samma krav för att få det som för att få boja, och sysselsättning ordnar frivården om man inte har det.
Enda som kan sätta sig på tvären med boja är om man haft det de senaste 2 åren, annars beviljas de flesta som inte bor på gatan och det gör inte Chrippa mig veterligen. Ser inte ut som det är utomhus han spelar in alla videos etc.
Kriminalvården sätter helst inte folk i fängelse om det inte behövs, fängelsen är överfulla, och de prioriterar våldsbrottslingar.

du besvarar själv frågan rätt bra. han har redan fått den fördelen en gång.
Citera
2025-12-15, 21:43
Medlem
Vad händer när han döms till fängelse på fredag men domen överklagas?
Citera
2025-12-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vad händer när han döms till fängelse på fredag men domen överklagas?

Han kommer bara skjuta fram allt. Vad jag förstår kommer reseförbudet kvarstå.

Tror nog oavsett vad att åklagaren kommer överklaga domen om främjande av olovligt spel, men borde inte Chrippa egentligen vilja börja sitta av sitt straff så snart som möjligt för dotterns skull? Och då menar jag för att skona dottern från att behöva ha umgänge med sin pappa på anstalt. Nu när hon fortfarande är lite yngre så kanske hon inte kommer minnas lika mycket i framtiden, men ju äldre hon blir, desto klarare och tydligare kommer hon minnas detta i framtiden.
Citera
2025-12-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
men borde inte Chrippa egentligen vilja börja sitta av sitt straff så snart som möjligt för dotterns skull? Och då menar jag för att skona dottern från att behöva ha umgänge med sin pappa på anstalt. Nu när hon fortfarande är lite yngre så kanske hon inte kommer minnas lika mycket i framtiden, men ju äldre hon blir, desto klarare och tydligare kommer hon minnas detta i framtiden.
En normalt fungerande frisk människa hade nog gjort så.
Citera
2025-12-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Du hoppas i onödan.. Det är så hon är.

På fredag vet vi vad domen blir och så får vi se om det blir hela familjen x2, som åker till Sälen.

Misstänker det.. Mitt försök att vara inbjudande må gå åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in