Citat:
Ursprungligen postat av
GregerAfGyllenstie
Det handlar inte bara om summan alltid, jämnför med Ernstberger som det handlade om 100 tals miljoner, med din retorik om Nesser fick 1,5 år för 15 miljoner skulle Ernstberger få 10 år på kåken. Så sluta häng upp dig på summan och kolla hela bilden på alla hans brott tillsammans. Hur dum är du?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag förstår att du försöker vara lite putslustig .. men det är beror givetvis på vem han mördar. Det finns ett par som jag tycker det vore fullt skäligt om han slog ihjäl.
Men den diskussionen kan väl vänta med tills det händer.
Jag måste ändå lyfta ett rättande finger här nu. Du, Micro113, återkommer till att Nesser fick 1,5 år och att Chrippa därav - genom likabehandling - ska jämföras med hans brottslighet vid en påföljdsbestämning. Det är beklagligt att du uttrycker dig på det sätt som jag markerat ovan. Jag hoppas att du uttryckt dig klumpigt och att din avsikt inte varit att det vore skäligt om C slog ihjäl någon och att det beror på. Du som är lagens förlängda riddare borde veta att det
aldrig någonsin varit uppe för prövning VEM en gärningsman mördat oavsett instans. Det är ingen rättfärdigande grund eller giltig ursäkt att någon är någon. Ett mord är ett mord, i lagens mening.. Sedan din sista mening, som jag hoppas att jag tolkar fel, får det att låta som att något kommer att hända. Du som talar om imperfekt osv tidigare när det kommer till hur C uttalat sig. Du har varit noggrann där. Men nu är det
du som skriver
"tills det händer" och inte "OM det händer".
Du verkar vara så extremt noggrann med att saker och ting ska tolkas bokstavligen när du skriver något om C eller när du fultolkar andra. Jag vill då bara upplysa dig om att sättet du skrivit på ovan är skrämmande. Jag hoppas att du kan vidgå att det var plumpt skrivet av dig, annars har du inget här att göra. Ingen önskar någon annan döden. Oavsett åsikter. PUNKT.