Citat:
Ursprungligen postat av
Trusttheprocess
Omöjligt att ha en diskussion med dig. Jag vill verkligen förstå vad som har hänt. Hon är ansvarig men ingen människa är en isolerad ö. Pappan har givetvis ingenting alls med det här att göra.
Men de jag diskuterar med i tråden hävdar ju just precis att pappan har någonting med detta att göra. Antingen att han drev henne till det genom att vara våldsam på ett eller annat sätt, eller att han mördade henne och sonen och sedan iscensatte det som ett utökat självmord av henne.
När man hoppar mellan två sådana teorier, där det enda som får dem att hänga ihop med varandra är det brinnande intresset av att föra över skulden på pappan, så är det i alla fall för mig uppenbart att man inte är intresserad av vad som egentligen hänt, åtminstone inte så länge detta inte stämmer överens med det man
vill ska ha hänt.
Och vad gäller att diskutera med mig, så är det ingen som tvingar dig att skriva till mig.
EDIT: Haha, jahaja, du var ironisk när du skrev att pappan inte hade något med mordet att göra. Du vet ju redan att han egentligen är den skyldige. Jaja.