2025-12-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Hon ÄR en barnamöderska. Det som är intressant är ju vad som har drivet henne till det. dvs. motivet. Från början var hon en barnaföderska (praise the lord) och vägen till att bli en barnamöderska har ju för henne varit relativt lång. Förr dräpte många sina barn vid födseln, så vad som motiverar hennes handlingar är det som är intressant.

Jag har redan besvarat det här svepskälet. Om intresset verkligen handlade om att förstå vad som hänt, skulle det inte spekuleras så ensidigt i att hon är ett offer och att den sörjande pappan är en hemlig förövare.

När man håller på så är man inte intresserad av förklaringar eller sanningen, man är intresserad av att ursäkta och föra över skuld från den som mördat, till någon annan i dennes närhet, i det här fallet pappan.
Citera
2025-12-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Jag har redan besvarat det här svepskälet. Om intresset verkligen handlade om att förstå vad som hänt, skulle det inte spekuleras så ensidigt i att hon är ett offer och att den sörjande pappan är en hemlig förövare.

När man håller på så är man inte intresserad av förklaringar eller sanningen, man är intresserad av att ursäkta och föra över skuld från den som mördat, till någon annan i dennes närhet, i det här fallet pappan.

Omöjligt att ha en diskussion med dig. Jag vill verkligen förstå vad som har hänt. Hon är ansvarig men ingen människa är en isolerad ö. Pappan har givetvis ingenting alls med det här att göra.
Citera
2025-12-16, 00:47
Medlem
Ytterligare en aspekt. Hur såg deras respektive syn på ekonomi ut? Var båda slösa eller var en spara och en slösa? Båda två verkar ju iaf. inte varit spara.

Generellt sett är det alldeles för lätt att ta konsumtionslån idag vilket driver människor in i döden eller skuldsatthet för livet. Där borde staten gå in och ta ansvar på en gång. Nu är inte socialtjänsten gjorde något tänker jag. Alla måste ta sitt ansvar och göra vad de kan. Staten med.
Senast redigerad av Trusttheprocess 2025-12-16 kl. 00:51.
Citera
2025-12-16, 00:47
Medlem
Du tänker att han gjort ingenting? Eller att polisen inte ens har bevakning på honom?

Citat:
Omöjligt att ha en diskussion med dig. Jag vill verkligen förstå vad som har hänt. Hon är ansvarig men ingen människa är en isolerad ö. Pappan har givetvis ingenting alls med det här att göra.
Citera
2025-12-16, 00:48
Medlem
De gjorde han inte. De var separerade eller ja om jag förstod pojken korrek när han pratade med mitt barn så var de mitt uppe i de.

Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Ok. Men varför tror du han bytte adress så snabbt?
Citera
2025-12-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarbrade
Du tänker att han gjort ingenting? Eller att polisen inte ens har bevakning på honom?

Jag är ironisk. Det är underförstått ibland när man behöver bemöta vissa inlägg.
Citera
2025-12-16, 00:50
Medlem
Citat:

Men de jag diskuterar med i tråden hävdar ju just precis att pappan har någonting med detta att göra. Antingen att han drev henne till det genom att vara våldsam på ett eller annat sätt, eller att han mördade henne och sonen och sedan iscensatte det som ett utökat självmord av henne.

När man hoppar mellan två sådana teorier, där det enda som får dem att hänga ihop med varandra är det brinnande intresset av att föra över skulden på pappan, så är det i alla fall för mig uppenbart att man inte är intresserad av vad som egentligen hänt, åtminstone inte så länge detta inte stämmer överens med det man vill ska ha hänt.

Och vad gäller att diskutera med mig, så är det ingen som tvingar dig att skriva till mig.

EDIT: Haha, jahaja, du var ironisk när du skrev att pappan inte hade något med mordet att göra. Du vet ju redan att han egentligen är den skyldige. Jaja.
Citera
2025-12-16, 00:51
Medlem
De är väl lite så de brukar se ut.... även fast vissa vägrar se sanningen kring de... De finns också en stark förväntan att skicka hem pengar till hemlandet. Sen brukar de flesta vilja åka tillbaka hem själva, men han skulle nog inte lämna sitt barn här. Sen oklart om detta var hans hem elr inte. Tror ingen släkt fanns här och utan fru, vill man kanske hem

Citat:
Utifrån min kulturella kompetens så ska barn i vissa kontexter tillfalla mannen vid en separation/skilsmässa. Sönerna är också mer värda en döttrarna. Han kanske var integrerad men vissa normer och värderingar kan sitta djupt. Han kan också ha haft påtryckningar på sig från sin egen familj och släkt.

Kanske var det hon som ville separera!? Kanske var det han som var drivande till skuldberget, inte hade koll på pengar och att en måste jobba hårt för dem, tog den lätta vägen så att hon fick sätta sig i skuld. Hon kunde kanske inte stå emot!?
Citera
2025-12-16, 00:53
Medlem
Jag såg nu, jag svarade på något som blev helt fel här, haha sry.

Citat:
Jag är ironisk. Det är underförstått ibland när man behöver bemöta vissa inlägg.
Citera
2025-12-16, 00:56
Medlem
Citat:
Men de jag diskuterar med i tråden hävdar ju just precis att pappan har någonting med detta att göra. Antingen att han drev henne till det genom att vara våldsam på ett eller annat sätt, eller att han mördade henne och sonen och sedan iscensatte det som ett utökat självmord av henne.

När man hoppar mellan två sådana teorier, där det enda som får dem att hänga ihop med varandra är det brinnande intresset av att föra över skulden på pappan, så är det i alla fall för mig uppenbart att man inte är intresserad av vad som egentligen hänt, åtminstone inte så länge detta inte stämmer överens med det man vill ska ha hänt.

Och vad gäller att diskutera med mig, så är det ingen som tvingar dig att skriva till mig.

EDIT: Haha, jahaja, du var ironisk när du skrev att pappan inte hade något med mordet att göra. Du vet ju redan att han egentligen är den skyldige. Jaja.

Jag tror inte alls. Enligt min erfarenhet kan saker förändras. Just nu är det mamman som jag tänker/tror är den skyldige för att ha dödat sitt barn. Som sagt, jag är mest nyfiken på motivet.
Citera
2025-12-16, 00:58
Medlem
Du diskuterar mest med dig själv. Innan du fortsätter - läs kring föräldrar som mördar barn och orsakerna bakom eller motiven. Återkom sen vad statistiken säger. Så kanske du inser att jag och även fler är inte fel på de. Utifrån den aspekten. Men att märka ord när de diskuteras i olika teorier - de brukar bara vara ett sätt att skapa konflikt och synas samt höras lite.

Citat:

Senast redigerad av Detvarbrade 2025-12-16 kl. 01:02.
Citera
2025-12-16, 01:01
Medlem
Exakt så
Sen kan de finnas flera andra frågeställningar och innan analys från rättsmedicin vet ingen. Men pappan är släppt snabbt - av olika anledningar förmodligen.

Motivet är de intressanta helt klart. Att ett oskyldigt barn fått sätta livet till, de vet vi.

Citat:
Jag tror inte alls. Enligt min erfarenhet kan saker förändras. Just nu är det mamman som jag tänker/tror är den skyldige för att ha dödat sitt barn. Som sagt, jag är mest nyfiken på motivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in