2025-12-15, 23:20
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
i inget annat land i (gissar jag) hela världen ges människor som rest hit från stampade jordgolv och som lever på några få dollar om dagen chansen som Sverige ger dom.

Ni får utbildning, vård och omsorg, boende och era barn får gå i skolan. Helt gratis! Ni får t om betalt för det.

Ändå detta jävla gnäll om orättvisor. Om att er vidriga religion ska gälla före de grundlagar som gäller i det land ni fått förmånen att bo i.

Jag känner ett sånt stort jävla förakt för alla er alla pedofilvurmande jävla muslimer. Det enda ni vet är att höras, skrika och hota. Inavel, låg begåvning och våld är det enda ni tillför.

Kan ni inte bara försvinna härifrån? Res hem till Gaza, Etiopien eller Afganistan eller era andra jävla skithål till länder. Fick jag bestämma skulle ni inte få en enda jävla krona i bidrag.
Ska ni bo här så får ni väl försörja er själva. Skulle inte tro om att jag är ensam om att HATA att mina skattepengar går till att försörja skräp som er.

Jättebra av regeringen! Hoppas det blir verklighet också.

Amen! 🙏
Jag är inte religiös och har aldrig varit, men jag tror att jag blev det nu!

Jag håller helt och fullt med dig!
Det ska gnällas på allt, hela tiden. Och nåde den som säger något, så jävlar är man både rasist och nazist!

Hade inte Sverige släppt in all denna ohyra, så hade inte alla bidrag behövts sänkas bland så mycket annat som krävs för att få slut på snålskjutsen på våran, tidigare fungerande, välfärd.
Citera
2025-12-15, 23:21
Medlem
Fantastiskt och kaxigt så nära valet men varför först nu?!

Det borde vara det absolut första en borgerlig och egentligen, alla regeringar borde ha gjort för redan 30 år sen…..
Citera
2025-12-15, 23:25
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Du beskriver lönedumpning. Berätta vad du jobbar med så kan vi diskutera hur ditt löneläge skall förintas.

Jobbar inte, går på bidrag.
Citera
2025-12-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
i inget annat land i (gissar jag) hela världen ges människor som rest hit från stampade jordgolv och som lever på några få dollar om dagen chansen som Sverige ger dom.

Ni får utbildning, vård och omsorg, boende och era barn får gå i skolan. Helt gratis! Ni får t om betalt för det.

Ändå detta jävla gnäll om orättvisor. Om att er vidriga religion ska gälla före de grundlagar som gäller i det land ni fått förmånen att bo i.

Jag känner ett sånt stort jävla förakt för alla er alla pedofilvurmande jävla muslimer. Det enda ni vet är att höras, skrika och hota. Inavel, låg begåvning och våld är det enda ni tillför.

Kan ni inte bara försvinna härifrån? Res hem till Gaza, Etiopien eller Afganistan eller era andra jävla skithål till länder. Fick jag bestämma skulle ni inte få en enda jävla krona i bidrag.
Ska ni bo här så får ni väl försörja er själva. Skulle inte tro om att jag är ensam om att HATA att mina skattepengar går till att försörja skräp som er.

Jättebra av regeringen! Hoppas det blir verklighet också.

Förbannat bra inlägg!!
Citera
2025-12-15, 23:31
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Efterfrågan på arbete kommer dyka ner i en avgrund de kommande åren med inledande fortplantning i tjänstesektorn, samt de flesta i ålder 50+. så frågan är - vad ska denna grupp med 150.000 hushåll ha för jobb som inte är inom kriminell verksamhet? Eller är tanken att det ska bli 'åtgärdsjobb' som i sin tur skapar jobb åt några av dem som inte längre har kvar sitt gamla jobb i tjänstesektorn?
Vad ska de jobba med? Vad sägs om att skaffa relevant utbildning, starta eget eller liknade? Varför är det statens ansvar och inte individens?
Citera
2025-12-15, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asplovet925
Om det ska löna sig att jobba istället för att gå på bidrag får dom fixa fler jobb också. Jag söker massor av jobb utan att få svar för att arbetagivarna drunknar I ansökningar. Samtidigt läser man om sparpaket efter sparpaket på företag och satsningar på AI??

Man känner en sån extrem otrygghet i detta samhälle.

Det är ingen otrygghet, det är en myt. Men det är något många vill inbilla folk. Både högern och vänstern har intresse av att folk går på den myten.
Citera
2025-12-15, 23:38
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Oj... bara 46500 kr på en familj på 2+5. Och du tycker det låter mycket? Vi pratar alltså om 5 barn. Jag har 2 och dessa kostar en del då de skall ha kläder och dylikt, och då har jag och min fru ut bra mycket högre belopp tillsammans än den siffran som tas upp. Ändå har vi inte mycket över när allt är betalt. 46500 kr kanske var mycket på 90-talet, men inflationen har gjort sitt.

På p1 ekonominyheterna i fredags kom medianlönen för 2025 ut. 43500 kr för en man och 41500 kr för en tjej. Detta är förvisso före skatt, men de får ju ut +30 k per person, dvs över 60 k på ett förhållande. Och så pekas det finger emot en familj som skall klara sig på -15 000 kr jämtemot en medelinkomsttagare?! Jag säger som Ebba B sa: Någon är lurad, eller så försöker de lura alla andra
Folk som går på bidrag kan till skillnad från folk som jobbar:
Jobba svart
Laga egen mat
Laga kläder själva istället för att gå till skräddaren
Leta de efter de lägsta matpriserna

Så nej, det är jävligt mycket pengar!
Citera
2025-12-15, 23:47
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Tyvärr stämmer inte detta, säger Anna Tenje som står fast vid att siffran är korrekt."

Vilken siffra är korrekt enligt kärringen? 46500 som hon säger ”tyvärr” inte stämmer?

Varför är det tyvärr? Det är väl bra att det inte stämmer? Eller???????

Fatta få 46500 i bidrag genom att bara va hemma ligga på soffan o peta sig i naveln hela dagarna. Fy vad orättvist! Sen kämpar andra på donken för 17000 i månaden
Helt jävla stört att det finns folk som tycker det är okej...
Citera
2025-12-15, 23:56
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Dra tillbaka alla allmosor för utlänningarna så de sticker.
Välfärdssamhället skapades inte så utlänningar skall kolonisera Sverige med hjälp av skattemedel.
Sen kan man höja bidragen för etniskt svenska familjer.
Citera
2025-12-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Vad ska de jobba med? Vad sägs om att skaffa relevant utbildning, starta eget eller liknade? Varför är det statens ansvar och inte individens?
Nej det är inte statens ansvar, men vad fan ska dom utbilda sig till när dom är 60 år?

Tanken är att alla ska jobba tills dom är 67 år. Nu ser inte arbetsmarknaden ut så längre så vad gör vi med dom äldre som blivit uppsagda pga arbetsbrist?

Du låter som en politiker som har gratis bostad och en fet fallskärm.
Citera
2025-12-16, 00:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
För jävligt att kräva att folk ska jobba. Man blir skrämd. Typiskt nazister :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nyheter på Expressen

"Regeringen går nu vidare med förslaget om ett bidragstak.
Bidragen ska sänkas och kraven höjas.
Omkring 150 000 hushåll beräknas få lägre försörjningsstöd."

Man vill att det ska löna sig att arbeta och inte gå på bidrag

"På tisdagen kommer regeringen att ta beslut om två lagrådsremisser.
– Efter många år av ansvarslös migrationspolitik i kombination med en kravlös integrationspolitik växte ett omfattande utanförskap fram i Sverige, säger Anna Tenje.
Enligt regeringens beräkningar kommer 150 000 hushåll få sänkta socialbidrag."

"Enligt regeringen kan fembarnsfamiljer där ingen av föräldrarna jobbar få ut över 46 500 kronor efter skatt. Siffran har ifrågasatts av kritiker som menar att den är överdriven.

– Tyvärr stämmer inte detta, säger Anna Tenje som står fast vid att siffran är korrekt."

Vad anser nu om detta, bra, dåligt eller vad borde gjorts?

https://www.expressen.se/nyheter/politik/regeringen-haller-presstraff-om-bidrag/
Citera
2025-12-16, 00:23
Medlem
Mycket bra!
Ta bort flerbarnstillägg och bostadsbidrag också så börjar vi närma oss ett något sånär rättvist samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in