Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Vem är arg ?
Du resonerar ju själv halvvägs att offerkoftan måste av mitt i ditt "faktabeskrivande" som beskriver försäkringen anatomi som du dessutom freestylar och egentligen inte har någon aning om hur den är utformat Du spekulerar
8 år sjukskrivning genom att ha bevittnat ett brott . Har någon rätt att uppbära försäkringspengar ad infinitum eller tills den här personen blir pensionerat. ? Det är vad frågan handlar om.
Hade han varit ett brottsoffer för ett brutalt brott hade saken varit i en annan dager
Du? Fortfarande du som verkar upprörd av att få det utpekat hur korkade dina uttalanden är.
Jag resonerar inte åt något håll, han kan ha rätt till ersättningen, men han kan också inte ha rätt till det. Fullständigt omöjligt att säga det ena eller det andra baserat på en artikel i en utan information som inte ens klargör vilken typ av ersättning det är som man söker.
Efter att tittat närmare på saken och läst andra artiklar så är det alltså ett krav riktat mot Trygg Hansa för att det var där lastbilen var försäkrad men han påstår också samtidigt att han själv är fullt försäkrad. Så det är alltså inte hans personförsäkring det gäller utan ett krav riktat mot lastbilens försäkringsbolag, då blir det en helt annan fråga än om det hade varit hans egen försäkring.
Så då uppfattar jag det som om att det är livränta det handlar om och då är det precis det som gäller, han vill ha ersättning som ska täcka upp för inkomstbortfallet så länge hans inkomst är lägre än den han hade innan händelsen, fram till pension, det kan till viss del också fortsätta efter pension.
Har han rätt till det? Om han är så pass skadad av händelsen att han faktiskt inte kan jobba så har han det.
Är det så? Omöjligt att svara på.
Är han inte ett brottsoffer då? Är han inte en av dom 100+ offer i utredningen? Det var 15 skadade men över 100 brottsoffer, jag trodde han var en av dom.