2025-12-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Staten borde betala hans ersättning, eftersom den är intimt förknippade med den politik som möjliggjort mördaren att bosätta sig i Sverige.

Detta är den djupare analysen som jag ser det.
Brottsoffermyndigheten har betalat ut ersättning på runt 50-150k till 112 personer, 11,3 miljoner. Men det här handlar ju om hans privata försäkring
Citera
2025-12-15, 17:34
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Tur för Stig att han inte bor i Ukraina, snacka om massiv PTSD.
Och tur för Ukraina och Europa att ukrainarna inte är som Stig.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-12-15 kl. 17:37.
Citera
2025-12-15, 17:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Jag tycker bolaget beter sig svinaktigt. Vad tycker ni?
Jag tycker att Stig Westlund ska sluta bete sig som en liten bebis, växa upp och inse att skiter händer i alla människors liv utan att det ger en rätten att bryta ihop fullständigt för resten av livet.
Citera
2025-12-15, 17:45
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Vad yrar du om? Blir du arg för att jag har bättre koll på saker och ting istället för att spy ur mig en massa dynga som dig?

Jag bryr mig varken om honom eller hans ersättning, jag har bara delat med mig av fakta...

Vem är arg ?

Du resonerar ju själv halvvägs att offerkoftan måste av mitt i ditt "faktabeskrivande" som beskriver försäkringen anatomi som du dessutom freestylar och egentligen inte har någon aning om hur den är utformat Du spekulerar

8 år sjukskrivning genom att ha bevittnat ett brott . Har någon rätt att uppbära försäkringspengar ad infinitum eller tills den här personen blir pensionerat. ? Det är vad frågan handlar om.

Hade han varit ett brottsoffer för ett brutalt brott hade saken varit i en annan dager
Citera
2025-12-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Brottsoffermyndigheten har betalat ut ersättning på runt 50-150k till 112 personer, 11,3 miljoner. Men det här handlar ju om hans privata försäkring

Jo men det räcker inte för PTSD som kan bli långvariga plågor.
Citera
2025-12-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Va?

Drog en liknelse, som jag sade.
Citerade ett citat ur det aktuella fallet i tråden, och gjorde mig rolig på bolagets bekostnad genom att fabulera ett påhittat scenario med samma typ av resonemang för att tydliggöra hur idiotiskt deras resonemang är.

Hur kan det vara otydligt?
Ursäkta
Jag har stress inför julen

Vilket fall som helst är branschen sjuk
Citera
2025-12-15, 18:21
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Estoniakatastrofen, tsunamin i Thailand, familjemedlemmar som dött plötsligt i allvarliga trafikolyckor, jag har levt ett liv med många i min närhet som råkat ut för allt möjligt och hamnat i alla möjliga situationer jag graderar mycket värre än att vara ett vittne till något hemskt, speciellt ett vittne som 8 år senare påstår sig lida av PTSD.

Det stämmer att människor är olika och reagerar olika, men 8 år som nervvrak efter att ha bevittnat något hemskt är extremt, dessutom antar jag att Stig är en biologisk man, vilket gör det hela ännu märkligare, män uppför sig i regel inte på det här sättet.

Min spontana känsla är att det ligger en hund begraven och att det har saltats och kryddats en hel del i ett försök att komma över pengar, trots detta så är det fruktansvärt klantigt hanterat av TryggHansa då detta kommer döda deras varumärke...

Bevittnat är en underskrift... Han var så mitt i man kan vara.
Lastbilen stannade några ynka cm från han inne i Butiken!
Det är en jävla nära döden upplevelse!
Samt att det börjar brinna, flyger glas och inredning.
Citera
2025-12-15, 18:32
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Men är det så att Stig bara sitter hemma i sin lägenhet med lurar på dag och natt? Han verkar ju fortfarande bo i stan och ser lite poppig ut samt kör över 1000 mil per år i en bil med 250 hästar. Använder dessutom uttrycket att "han känner sig kränkt" i intervjun vilket tänder upp alla varningslampor.

Jag är skeptisk.
Som jag uppfattat det så spenderas iaf större delen av tiden på långt ute på landet.
Men inte haft kontakt på många år så kan inte svära på det...

Tycker inte man ska fästa sig på ordval. Men spontant kanske det känns kränkande att betala för en försäkring och sen inte få ut nåt med en hänvisning till sin mammas död är orsaken till lidandet.

Jag skulle åka runt som fan i bil och jag haft ångest! Terapi delux
Citera
2025-12-15, 18:37
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Orkade inte klicka på länken eller gå in på detaljer, det känns bara märkligt att vara helt satt ur spel under 8 års tid, jag är fortfarande av uppfattningen att det känns konstigt, speciellt då det rör sig om en man, och vid närmare eftertanke kommer jag fortsätta tycka det är konstigt att så långt efter vara förstörd, men det är fortfarande galet illa skött av TryggHansa som framstår som giriga och osympatiska fittor.
Citera
2025-12-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag tycker att Stig Westlund ska sluta bete sig som en liten bebis, växa upp och inse att skiter händer i alla människors liv utan att det ger en rätten att bryta ihop fullständigt för resten av livet.
"Att vara känslomänniska är fantastiskt. Och ibland jobbigt."

Icke förglömma att han har flera experter bakom sig som backar upp honom i sakfrågan. Bolaget har använt sig av sin makt för att förstöra för honom. Bolaget har återkommande försökt att hitta en expert som går på deras linje. Till slut hittade man en vek varelse till expert som valde att gå emot tidigare experter i sakfrågan. Undrar vem den experten är?
Citera
2025-12-15, 19:17
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Det hela handlar om att göra sig av med stress, inklusive att ta det varsamt eller sluta helt med gluten, koffein, nikotin och så vidare som ger upphov till stress.

Eftersom olika substanser påverkar utsöndringen av adrenalinen, som t. ex kaffe gör, blir det samma biokemiska respons i kroppen som om du skulle reagera på yttre stimuli.

Tyvärr är det moderna samhället väldigt svårt att hantera stress i och på den vägen är det.

Du borde berätta detta för Trygg-Hansa.
Det enda Trygg-Hansa lyckas med i detta fall, är ju att öka stressen för Stig.

Sverige är ett u-land, när det kommer till att ta hand om sina sjuka.
Väntetiderna för olika undersökningar, och sedan behandlingar, är så långa att patienterna hinner bli utförsäkrade innan behandling hinner få någon effekt.
Citera
2025-12-15, 22:05
Medlem
Enligt försäkringskassan som går efter socialstyrelsen så kan man bara ha ptsd i högst ett år även om det är uppväxtrelaterat och man får då avslag. Är inte ett dugg förvånad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in