Citat:
Ursprungligen postat av
caca
Han äger en lägenhet där nere och familjen fasas över betala för få hem kroppen då de förväntat sig Sveriges skattebetalare skulle stå för fiolerna.
Fan sälj lägenheten så lär de säkert ha råd med frakten av kroppen. Sen lite märkligt att man har råd med ett boende i Sverige, en lägenhet i Grekland samt kunna vistas där i långa perioder men 100 tusen finns inte på kartan man klarar av att uppbringa om det blir akut.
Nej UD gör rätt, fixa själv med försäkring innan eller skit i försäkring och ta kostnaden om något händer.
Det billigaste alternativet är nog kremering och sen strö askan i Grekland alt begrav där, ja vill man besöka graven så passar ju lägenheten perfekt att bo i under vistelsen då man tydligen inte verkar vilja sälja den för få pengar till frakta hem kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alonen
Ja, samma sommdet fetade tänkte jag. Har de
hyrt lgh kanske den inte går att sälja. Men om den är
köpt borde det gå.
Att ”ligga på bårhuset” kostar ca ett papp/dygn i Spanien, sannolikt nåt liknande i Grekland. (Tick-tack…)
Lite knepig tankegång, att Svedala skulle pröjsa för hemresan, det är väl ändå familjens huvudvärk…

Citat:
Ursprungligen postat av
cebej
Då är det ju inget snack om saken.
Det där med att han ägde lägenheten är en trådsanning från mig.
Det stod i tidningen att han undertecknat kontraktet på lägenheten och var så lycklig.
Jag tänkte kontrakt som i att köpa lägenheten. Men det kan ju lika gärna vara hyreskontrakt.

Vilket låter mer troligt.
Mats och hans familj är, om man kollar i artikeln, vanliga grovarbetare. Ser inte alls rika ut.