Citat:
Ja, båda föräldrarna verkar ju välja att förneka det uppenbara d v s att A har en funktionsnedsättning. Jag tror inte att han själv har förmågan att förstå att dokumentären skulle ha negativa effekter utan tror helhjärtat på sin omgivning. Och resultatet blir att han mår ännu sämre och då skyller föräldrarna på att det är fel på alla andra. Fastän det är de som grävt upp historien som den stora massan glömt bort eller inte ens kände till.
Jag tror inte att Tooken har borderline utan att hon gör allt för att deras liv ska se perfekt ut och det är ju svårt när båda ungarna begår ganska grova brott. Snatta är ju en grej men att lura sig in hos en gammal kvinna och sno hennes smycken - då är man ju också en vidrig person som saknar moral.
Jag tror inte att Tooken har borderline utan att hon gör allt för att deras liv ska se perfekt ut och det är ju svårt när båda ungarna begår ganska grova brott. Snatta är ju en grej men att lura sig in hos en gammal kvinna och sno hennes smycken - då är man ju också en vidrig person som saknar moral.
Det är alltid farligt att försöka ställa en diagnos på internet då vi sällan har hela bilden. Därför är det bättre att försöka se på beteenden som vi kan se - och ja, vi kan se att det hela funkar rätt dysfunktionellt. Att Anna visar upp en bild av att ta hand om en z-kändis bebis medan Antonio shottar ren sprit och slår sönder väggar är inte exakt livsharmoni.
Men ja, jag tror också att Antonio - tillsammans med familjen - trodde att dokumentären skulle "lösa" allt. Men jag tror också att det visar en annan sak vilket är att de tror att våldtäktsdomen är anledningen till att det har gått snett för honom snarare än en konsekvens av allt annat som pågått i familjen. I slutändan så är ingen intresserad av att vända skutan i familjen utan det hela körs mot väggen.
Kanske skulle ha varit ett e på slutet också, som omelette och duette.