Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-14, 13:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Ja, båda föräldrarna verkar ju välja att förneka det uppenbara d v s att A har en funktionsnedsättning. Jag tror inte att han själv har förmågan att förstå att dokumentären skulle ha negativa effekter utan tror helhjärtat på sin omgivning. Och resultatet blir att han mår ännu sämre och då skyller föräldrarna på att det är fel på alla andra. Fastän det är de som grävt upp historien som den stora massan glömt bort eller inte ens kände till.

Jag tror inte att Tooken har borderline utan att hon gör allt för att deras liv ska se perfekt ut och det är ju svårt när båda ungarna begår ganska grova brott. Snatta är ju en grej men att lura sig in hos en gammal kvinna och sno hennes smycken - då är man ju också en vidrig person som saknar moral.

Det är alltid farligt att försöka ställa en diagnos på internet då vi sällan har hela bilden. Därför är det bättre att försöka se på beteenden som vi kan se - och ja, vi kan se att det hela funkar rätt dysfunktionellt. Att Anna visar upp en bild av att ta hand om en z-kändis bebis medan Antonio shottar ren sprit och slår sönder väggar är inte exakt livsharmoni.

Men ja, jag tror också att Antonio - tillsammans med familjen - trodde att dokumentären skulle "lösa" allt. Men jag tror också att det visar en annan sak vilket är att de tror att våldtäktsdomen är anledningen till att det har gått snett för honom snarare än en konsekvens av allt annat som pågått i familjen. I slutändan så är ingen intresserad av att vända skutan i familjen utan det hela körs mot väggen.
Citera
2025-12-14, 13:53
Medlem
Man undrar ju hur Anna mår idag. När hon inte ens är betrodd att ta hand om Lilou. Förmodligen skyller hon på andra, men innerst inne måste ju självkänslan vara usel. Vet inte om hon någonsin sökt jobb, men hon har ju varit arbetslös i en evighet sedan sångkarriären, istället går hon runt hemma och puffar kuddar och h är nu tillbaka på den rutan sedan Lilou försvann.
Citera
2025-12-14, 15:37
Medlem
Undrar om Anna Book fick mer än en blombukett för att ha barnvaktat barnet i typ två veckor
Citera
2025-12-14, 16:05
Medlem
Ansvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man undrar ju hur Anna mår idag. När hon inte ens är betrodd att ta hand om Lilou. Förmodligen skyller hon på andra, men innerst inne måste ju självkänslan vara usel. Vet inte om hon någonsin sökt jobb, men hon har ju varit arbetslös i en evighet sedan sångkarriären, istället går hon runt hemma och puffar kuddar och h är nu tillbaka på den rutan sedan Lilou försvann.
Undrar om hon är sjukpensionär eller liknande? Tror inte atr dom bara lever på hans lön. Så stor är den inte. Bolån, el,vatten , försäkringar mm kan han inte bara ha råd med.
Citera
2025-12-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ansven
Undrar om hon är sjukpensionär eller liknande? Tror inte atr dom bara lever på hans lön. Så stor är den inte. Bolån, el,vatten , försäkringar mm kan han inte bara ha råd med.
Skulle hon ha sjukersättning så skulle hon ha fått det genom mygel och bedrägligt agerande då ”jag gör bara jobb jag känner för” inte är grund för det.
Citera
2025-12-14, 17:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansven

Roberto har ärvt några miljoner av sin pappa , innan arvet stöttade Robertos pappa sin värdelösa son ekonomiskt, Roberto verkar inte helt klar i huvudet, det kanske pappan insåg i ett tidigt skede.

Anna Book kan möjligen vara personlig assistent till Antonio, det kan vara en förklaring till att Antonio bor hemma.
Senast redigerad av trottwell 2025-12-14 kl. 17:35.
Citera
2025-12-15, 09:22
Medlem
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/dw6Mxbx
Citera
2025-12-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friscodricka
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/dw6Mxbx

Tänk vad duktig Tooket är
Citera
2025-12-15, 11:57
Medlem
TPLs avatar
Självklart var Lilou med i köket då jag förberedde välkommen hem middag / köttbullar, potatismos, gräddsås, lingonsylt, svartvinbärsgele & egen inlagd gurka / Antonio hade köpt en hel skål med Lindt Chocklad till efter maten.

Chocklad? Kanske skulle ha varit ett e på slutet också, som omelette och duette.

Nu har hon återgått till bibelord när hon inte behöver vara barnpiga till mer än sin egen avkomma. 📖
Citera
2025-12-15, 12:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Självklart var Lilou med i köket då jag förberedde välkommen hem middag / köttbullar, potatismos, gräddsås, lingonsylt, svartvinbärsgele & egen inlagd gurka / Antonio hade köpt en hel skål med Lindt Chocklad till efter maten.

Chocklad? Kanske skulle ha varit ett e på slutet också, som omelette och duette.

Nu har hon återgått till bibelord när hon inte behöver vara barnpiga till mer än sin egen avkomma. 📖

Ja, nu är det en massa kloka visdomsord som flödar. Men räknar med fler bilder på Lilou också.
Citera
2025-12-15, 20:13
Medlem
osnutens avatar
Något med hela den här Lundell-historien känns inte rätt
Maktbalansen är så skev, och ohälsosam.

Vem ska man heja på?

Det är som att färdas bakåt i tiden, och få bevittna när Annas mamma förhandlade med Bert Karlsson
Hur långt ä hon bärädd att gå tror dö? [slickar läpparna]

Borde Annas mamma tackat nej redan då?
Borde Anna tacka nej till att förödmjuka sig själv nu?
Vem vet? Det finns ju en liten chans att man blir känd också!
Senast redigerad av osnuten 2025-12-15 kl. 21:11.
Citera
2025-12-15, 21:05
Medlem
nytt på insta

https://postimg.cc/gallery/nZYmTVj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in