Citat:
Ursprungligen postat av
Matadhamster
Du behöver kastrera henne. Skit i idioter som ifrågasätter varför hon inte är ute eller redan kastrerad. Det är fan så mycket snällare att ha en okastrerad katt inomhus än släppa ut en kastrerad i tätbebyggelse där vilken galning som helst kan skada tamdjur som strövar fritt.
Nu har jag haft tur med katter för de flesta har det aldrig varit ett val, de måste vara inne. Hade en bäng katt som aldrig skulle klara sig ute, men han gick fint i koppel. Katten innan blev trafikdödad (stad). Katten innan det blev trafikdödad (på landet), jätteskadad men inte död, så några som hjälpte dem som körde på, fick slå ihjäl henne för att hon inte skulle lida! Trauma för alla dem!
Sedan hade jag en som inte ville ut, efter en som också var lite bäng och dessutom saknade självförtroende pga en genetisk avvikelse. Efter detta en katt som är för rädd för att gå ut (traumatiserad innan jag fick honom, han skulle ligga i en buske och gråta) och en som inte har rädslor alls, och skulle klara sig tre sekunder ute pga bortavlad rädsla.
Så alla som tycker alla katter ska vara ute, det funkar inte med vissa.