Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Minns att jag fann en sekvens rolig och det var när de tjäbblade om vad de såg/sett på himlen där den ene sa att det var ”moln” dom såg.
Den andre replikerade med att det var ”streck efter rea-plan” och så fortsatte de sådär och var oense tills till den som hela tiden sa ”streck efter reaplan” inte orkade säga det mer och gick över till enbart ”streck”
Moln
Streck
Moln
Streck
Moln
Streck
Fanns ju massa roliga saker dom sa och gjorde, inte så man gapskrattade hela tiden men det var sådär dum humor, lite sarkastisk och sådär.
"Och där flög beng-ha".
"Gortex, ej imun mot varg".
"Och pappa som simma ner på 50 meters djup och bärga hela familjen plus skotern".
"Jag kanske ärvde fars.... matsäck".
"Dorotea, det är ju stort det".
"Jag berätta för deg, hur man dräp en bjärn oppa rygga, när du fyll skoter".
Jag är uppväxt i norrbotten i en liten by och jag tror att man har olika humor beroende på var i landet man bor.
Tex snålvatten och jäkelskap är heller inte en humor som passar alla.
Även fast jag är över 40 idag så hör jag ibland historier som gamla gubbar pratar om och överdriver precis som i pistvakt, så jag känner igen mig en hel del i pistvakt.
Har en farbror som bor nästan helt ensam i en by nära fjällen och vet att spriten flödar och att han inte är så noga när på året han råkar skjuta en älg tex.
Vissa delar av riktiga norrland är totalt laglösa eftersom det inte finns några poliser i området och knappt annat folk heller, och finns det folk där så orkar man ofta inte bry sig och hålla på bråka.