2025-12-14, 23:20
Medlem
Min katt född i maj, är helt galen. Hon dricker bra, äter bra, är busig såklart men hon är helt tokig. Alltså hon klättrar i gardiner, tar sönder saker.

Kan det vara att hon löper? Eller alltså att hon är fertil. Men kommer hon lugna ner sig isåfall om jag kastrerar henne? Har någon erfarenhet?
Citera
2025-12-14, 23:25
Medlem
Får hon vara ute?
Citera
2025-12-14, 23:28
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalinboobs
Min katt född i maj, är helt galen. Hon dricker bra, äter bra, är busig såklart men hon är helt tokig. Alltså hon klättrar i gardiner, tar sönder saker.

Kan det vara att hon löper? Eller alltså att hon är fertil. Men kommer hon lugna ner sig isåfall om jag kastrerar henne? Har någon erfarenhet?

nyfiken
utforskar
Citera
2025-12-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Får hon vara ute?
Innekatt, men hon försökte rymma från balkongen så hon har utegångsförbud
Citera
2025-12-14, 23:32
Medlem
BalduinGrollers avatar
Du märker när hon löper. Det är inget man tar miste på.
Citera
2025-12-14, 23:36
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Haha. 😄

Hon är inte “galen”, hon är kattunge. Född i maj = raket med päls. Det är nyfikenhet, överskottsenergi och noll konsekvenstänk, inte löp. Kastrering lugnar hormonellt senare, men den här sortens kaos går inte att operera bort.

Utegångsförbud + innekatt + ungt djur = parkour i gardinerna. Antingen mer lek/aktivering (typ jaga fjäder tills du blir trött), eller så får du acceptera att hemmet just nu är ett katt-Chernobyl.
Citera
2025-12-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Du märker när hon löper. Det är inget man tar miste på.
Nu blir jag nervös hon jamar ju redan som en tok
Citera
2025-12-14, 23:40
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Nu blir jag nervös hon jamar ju redan som en tok
De skriker och trycker upp röven. Jag rekommenderar p-piller eller sterilisering.
Citera
2025-12-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Haha. 😄

Hon är inte “galen”, hon är kattunge. Född i maj = raket med päls. Det är nyfikenhet, överskottsenergi och noll konsekvenstänk, inte löp. Kastrering lugnar hormonellt senare, men den här sortens kaos går inte att operera bort.

Utegångsförbud + innekatt + ungt djur = parkour i gardinerna. Antingen mer lek/aktivering (typ jaga fjäder tills du blir trött), eller så får du acceptera att hemmet just nu är ett katt-Chernobyl.
Suck. Hon ligger och tvättar nu på soffan, jävla ligist. Får väl acceptera henne för den hon är och hoppas att hon växer ifrån det
Citera
2025-12-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
De skriker och trycker upp röven. Jag rekommenderar p-piller eller sterilisering.
What the hell ?!? P piller till katter ?? Vad menas
Citera
2025-12-14, 23:43
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
What the hell ?!? P piller till katter ?? Vad menas
Precis som det låter.
Citera
2025-12-14, 23:44
Medlem