Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-14, 21:36
Medlem
Hussefars avatar
Var på julbord med jobbet. Helt okej mat. Inget över det vanliga men inte heller dåligt. Servicen var bra. De var snabbt framme och plockade använda tallrikar och fyllde på med maten.

Dock hittade jag inte kaffet när det var dags för julgröten och den andra fikan. En kollega sa till mig att det inte är säkert att det ingår vilket jag först trodde var ett skämt. Jag frågade personalen som då sa att det får man köpa extra om man vill ha. Mycket märkligt. Detta har aldrig hänt mig innan.

Så min fråga till Flashback är följande: Har du varit med om något liknande? Borde inte kaffe ingå i ett julbord?
Citera
2025-12-14, 21:39
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Aldrig varit på ett julbord där det inte serverades kaffe
Citera
2025-12-14, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Aldrig varit på ett julbord där det inte serverades kaffe
Vilket heller aldrig har påståtts. Kaffe kan serveras mot extra betalning eller ingå i julbordspriset.
Citera
2025-12-14, 21:52
Medlem
Det verkar både snålt och ovanligt att kaffe inte ingår i en buffé i Sverige som ju ett julbord är.
Citera
2025-12-14, 21:57
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Vem dricker kaffe på julbord? Det är väl mest julmust man dricker?
Citera
2025-12-14, 22:12
Medlem
Sereenas avatar
Har aldrig heller varit med om att kaffe inte ingått tillsammans med efterrätterna.
Citera
2025-12-14, 22:26
Medlem
kalkryggars avatar
Har aldrig varit på ett julbord där kaffe inte ingår. Låter märkligt. Jag skulle bli besviken och aldrig gå tillbaka. Inte för att det skulle vara så svårt ekonomiskt att betala för en kaffe. Utan det skulle ta ner känslan till besvikelse. Det vill man inte uppleva vid ett sånt tillfälle.

De som gör så är korkade. Lägg in kaffet i julbordet för fan.
Citera
2025-12-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Var på julbord med jobbet. Helt okej mat. Inget över det vanliga men inte heller dåligt. Servicen var bra. De var snabbt framme och plockade använda tallrikar och fyllde på med maten.

Dock hittade jag inte kaffet när det var dags för julgröten och den andra fikan. En kollega sa till mig att det inte är säkert att det ingår vilket jag först trodde var ett skämt. Jag frågade personalen som då sa att det får man köpa extra om man vill ha. Mycket märkligt. Detta har aldrig hänt mig innan.

Så min fråga till Flashback är följande: Har du varit med om något liknande? Borde inte kaffe ingå i ett julbord?

Nej aldrig varit med om. Kaffe har alltid ingått i dom restaurangjulbord jag ätit de senaste 15 åren. Även i dom 2 jag ätit i år.
Citera
2025-12-14, 22:27
Medlem
Kaffe ska självklart ingå.
Citera
2025-12-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Glögg är standard men kaffe är ofta något man får köpa till.

Samma gäller för potatis. Jansons frestelse är standard och vill man ha kokt potatis så får man lägga till det som en extrakostnad.

Lite söndagsfylla är ju aldrig fel verkar det som. Vad är det för julbord som tar betalt för kokt potatis? Potatisen är deras absoluta största vinst.
Citera
2025-12-14, 22:36
Medlem
Knotknets avatar
Kaffe ska ingå på julbord och svenska julbord. Det kan behövas en lag för att komma till rätta med restauranger som inte fattar det.
Citera
2025-12-14, 22:41
Medlem
Av allt man kan snåla in på vid ett julbord så känns ju kaffe som det sista restaurangen borde välja.
Snålt som helvete enligt mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in