Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Jag förstår och utan att vara flashback dryg så undrar jag då vad ditt företag köpt dvs avtalat med restaurangen om vad som ska erbjudas på julbordet. Det lär ha framgått en meny eller liknande tänker jag.
Huruvida restaurangen är snål som resonerar som dom gör är ju svårt att veta. De kanske har 1% marginal och 40 gratis paket kaffe under en julsäsong förstör hela affären. Det är svårt att veta, men jag håller förövrigt med och hade blivit sne om någon nekade kaffe på ett julbord …
Citat:
Ursprungligen postat av
Schnyggve
Skulle bli sjukt irriterad om jag är på julbord som kostar 700-1200 och kaffe måste köpas till...
Är mer en servicefråga, är hellre utan alkohol typ...men om det ska ha 35:- för en skvätt kaffe på ett jättedyrt julbord då skulle det koka en smula...
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl-Ann von s
Nej man ska inte dricka kaffe på julbord! Därför ingår det ej!
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Så vad anser du är drycken som ska serveras till ris a la malta, mandelmusslorna, eller så sent som de sista pepparkakorna man knapprar på? Är det bara glögg för dig där?
Marginalerna för julbord är nog mer än väl tilltagna. Om man räknat på att alla äter o dricker av allt, så sätter man priset därefter. Nu tar väl besökarna inte av all maten, så det räcker till fler, oxå en beräkning.
Ett julbord skall ha allt som är brukligt på bordet, inte nåt extra som man skall be om.
De som vill ha kaffe efter maten skall få det. Likaså skall inget ta slut, det är ju förjävligt när man inte fyller på matbrickorna så länge gästerna äter.
Omeletten brukar vara en sån rätt, så jävla lätt att vispa ihop lite mer!