2025-12-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Du känner med andra ord inte kvinnor som är frivilligt singlar, som gett upp män och inte har något romantiskt intresse av män. Dom vittnar till och med om att dom mår bättre psykiskt utan man. Dom bygger liksom inte hela sin tillvaro och liv kring män/en man. Även om du gärna vill att det ska vara så LOL! Lite svårt för dessa att deppa över något dom inte känner till att börja med dessutom.

Jo, och jag känner kvinnor som sa att de klarar sig utan män och sex. Sen så visade det sig att de ville ha män och sex och de kunde inte sluta prata om det.
Kvinnorna jag nämnde var de som var rätt nere för att de inte hade en man, sen när de hade en man så ville de visa andra att de minsann lyckats, kolla vad jag har.
Citera
2025-12-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Normalt funtade kvinnor springer inte efter upptagna män. Kanske dags att rensa upp i bekantskapskretsen lite? Du verkar orolig.

Män som har blivit godkända av andra kvinnor är attraktiva, de är nåt alldeles extra.
Män har själva sagt att kvinnor plötsligt ser honom, det gjorde de inte när han var utan kvinna.
En man som är singel är inte lika bra. Kvinnor undrar varför han inte har lyckats få en kvinna, vad är det för fel på honom?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-03 kl. 13:18.
Citera
2025-12-03, 13:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Män som har blivit godkända av andra kvinnor är attraktiva, de är nåt alldeles extra.
Män har själva sagt att kvinnor plötsligt ser honom, det gjorde de inte när han var utan kvinna.
En man som är singel är inte lika bra. Kvinnor undrar varför han inte har lyckats få en kvinna, vad är det för fel på honom?

Fast det undrar hon ju bara till han låser fast henne med blicken och avfyrar miljondollar-leendet, samtidigt som han i baren frågar om han får bjuda på något. Då är det inte helt ovanligt att hon blir helt knäsvag, och det inte dröjer många timmar innan de kryper ner tillsammans, trots att hon aaaaaaldrig åker med någon hem första gången de träffas.

Nej kompis, jag tror det är dags att du slutar lyssna på vad kvinnor säger, och istället tittar på hur de beter sig. Speciellt efter några glas vin.
Citera
2025-12-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Precis!

Hur går det med ditt kärleksliv nu då? Är du lycklig singel eller har du någon pojkvän? 🙂
Citera
2025-12-06, 21:14
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag tror att alla människor är redo att satsa på ett förhållande om rätt person står framför dom 🙂
Ja så är det 🙂
Citera
2025-12-10, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theemme
För att män inte tillför tillräckligt mycket positivt till kvinnors liv längre. De är snåla och betalar inte, försörjer inte, hjälper inte till hemma, ljuger, manipulerar, är otrogna, tjurskalliga, inte romantiska, rädda att binda sig, vill inte gifta sig, vill inte skaffa barn, vill sitta och spela datorspel dygnet runt, vill sitta och dricka öl och scrolla på mobilen osv. Vad ska man med en sån partner till? Det är där roten ligger. Kvinnor tycker sig ha det bättre som singel än med en man. Ska det du vara värt att ha en snubbe ska han vara exceptionell på i alla fall minst ett sätt. Riktigt attraktiv, rik och generös, otroligt charmig etc. Någonting som inte bara gör honom mer intressant än de flesta män, utan också gör det värt att ge upp singelskapet och riskera allt negativt som kan komma med att ha en kille. Många kvinnor har blivit så brända eller desillusionerade av män att de nära på tappat intresset för män/relationer helt och hållet. Då ska det mycket till för att bli attraherad och våga sig in i nåt nytt igen.
detta tror jag ligger nära sanningen. tyvärr leder det till långt större problem än bara för den individuella mannen. lägre födseltal, män som inte bryr sig om omvärlden, kvinnohat som växer sig starkare och framförallt olyckliga män och kvinnor. men hey! vi fick ju jämnställdhet!

det blir dessutom lite löjligt att kvinnor klagar på att de män de väljer att ha relation med inte når upp till deras ideal. varför valde ni då mannen från början?
Citera
2025-12-11, 10:32
Medlem
Som man så är det svårt att leva upp till vad en kvinna vill ha och behöver. Kvinnor letar fel, minsta grej så är det kört.
Jag kollar en serie där man kan se det här.
Nobody Wants This. Kvinnor kan bete sig lite hur som helst, och mannen har överseende med det.
För män är det väldigt snävt, så mycket som kan gå fel. Det mesta män gör är fel.
Citera
2025-12-14, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.
De är inte intresserade av att ha en relation. De har fullt upp med sina liv istället. Kan för mitt liv inte begripa hur man har tid eller ork för en partner. Nu gick hela helgen åt till mitt egna liv
Citera
2025-12-14, 20:34
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesomiw
De är inte intresserade av att ha en relation. De har fullt upp med sina liv istället. Kan för mitt liv inte begripa hur man har tid eller ork för en partner. Nu gick hela helgen åt till mitt egna liv

Men nu är det väl inte helt ovanligt att folk liksom gör sig upptagna med rena skitsaker bara för att sen kunna säga ungefär som du "nej, jag har vare sig tid eller ork för en partner". Men sånt "surt sa räven bull" genomskådar vi snabbt här på Flashen förstår du, men jag är säker på att du som ny medlem kommer in i den lunken bara du får lite mer kött på benen.
Citera
2025-12-14, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men nu är det väl inte helt ovanligt att folk liksom gör sig upptagna med rena skitsaker bara för att sen kunna säga ungefär som du "nej, jag har vare sig tid eller ork för en partner". Men sånt "surt sa räven bull" genomskådar vi snabbt här på Flashen förstår du, men jag är säker på att du som ny medlem kommer in i den lunken bara du får lite mer kött på benen.
Riktiga skitsaker vet jag inte. Hade väl inte varit roligare att släpa med ytterligare en person direkt. Blir för många personer att hålla reda på när man redan är upptagen och distraherad
Citera
2025-12-14, 20:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theemme
För att män inte tillför tillräckligt mycket positivt till kvinnors liv längre.

De är snåla och betalar inte,
försörjer inte,
hjälper inte till hemma,
ljuger,
manipulerar,
är otrogna,
tjurskalliga,
inte romantiska,
rädda att binda sig,
vill inte gifta sig,
vill inte skaffa barn,
vill sitta och spela datorspel dygnet runt,
vill sitta och dricka öl och scrolla på mobilen osv.

Vad ska man med en sån partner till? Det är där roten ligger. Kvinnor tycker sig ha det bättre som singel än med en man. Ska det du vara värt att ha en snubbe ska han vara exceptionell på i alla fall minst ett sätt. Någonting som inte bara gör honom mer intressant än de flesta män, utan också gör det värt att ge upp singelskapet och riskera allt negativt som kan komma med att ha en kille. Många kvinnor har blivit så brända eller desillusionerade av män att de nära på tappat intresset för män/relationer helt och hållet. Då ska det mycket till för att bli attraherad och våga sig in i nåt nytt igen.

Svårare än så här är det inte. Konservativa män skäms inte ens när de idag ältar att deras roll är provide and protect och därför önskar en kvinna som ger dem barn och tar hand om dem alla + hem och hushåll + helst även har ett eget arbete.

Detta samtidigt som dagens män inte är i närheten av vare sig provide eller protect. Om livet är enklare och behagligare som singel så är det något som är fel med relationen och partnern. Om arbetsbördan är jämnt fördelad och partner normalfungerande så ska man inte behöva uppleva att partnern eller relationen är en belastning.
Citera
2025-12-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Svårare än så här är det inte. Konservativa män skäms inte ens när de idag ältar att deras roll är provide and protect och därför önskar en kvinna som ger dem barn och tar hand om dem alla + hem och hushåll + helst även har ett eget arbete.

Detta samtidigt som dagens män inte är i närheten av vare sig provide eller protect. Om livet är enklare och behagligare som singel så är det något som är fel med relationen och partnern. Om arbetsbördan är jämnt fördelad och partner normalfungerande så ska man inte behöva uppleva att partnern eller relationen är en belastning.
Men om män ska provide and protect så är ju kvinnan en belastning för honom. Varför ska han leva med det? Problemet är er kärringars genomvidriga horattityd. Vem fan är du att provide and protect för? Vad har du gjort för en man någonsin? Inte ett piss förmodligen och ditt ruttna fitthål är sen länge begagnat.

"män spelar datorspel", kan du inte komma med nåt nytt din efterhängsna kärring.

Finns gott om män som inte spelar datorspel

Självklart ska män inte gifta sig eftersom det är en vinstaffär enbart för kvinnor ditt äckliga förblindade egoistluder.

Tänker varken försörja eller betala för dem, kvinnor ska gilla mig ändå. Vi bor inte i mogadisho och kvinnor brukar stoltsera med att de kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in