Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
En pedofil kan inte heller skylla på att tioåringen är aktiv vid sexet, vilket nog kan förekomma i vissa fall, t ex om barnet blir tillsagt vad det skall göra. Tioåringen kan inte lämna samtycke. Inte genom att säga ja och inte genom att vara aktiv, i den mån det då förekommer.
Vilket ju är bra då barn måste skyddas. Varför du försöker blanda in pedofiler i det här förstår inte jag, det säger mer om dig än mig. Mitt resonemang är i linje med att barn måste skyddas mot pedofiler, precis som människor i ett särskilt utsatt tillstånd måste skyddas mot att nyktra personer utnyttjar dem för sex.
Det skall inte gå för förövaren att påstå att att det var det kraftigt onyktra offret eller barnet som var aktiv och den som borde varit ansvarsfull.
Du verkar fortfarande inte förstå vad som kritiseras.
Det handlar inte om vad du menar, utan om vad dina argument faktiskt implicerar när man följer dem hela vägen till deras juridiska och moraliska slutsats.
Att du reagerar så starkt när någon påpekar vad din egen logik leder till säger egentligen allt.
Du har inte kontroll över de begrepp du använder, du blandar rättsområden du inte behärskar och du märker inte ens när du kliver rakt in i resonemang som ingen med grundläggande juridisk förståelse skulle vilja röra ens med tång.
Du förstår inte själv vilka slutsatser dina egna argument leder till, och varje gång jag pekar ut konsekvenserna reagerar du som om det är mina ord inte dina.
Det är inte min kritik som är obehaglig.
Det är din logik.