Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Dom gällande äktenskapsskillnad.
Ja, såklart. Jag tänkte inte så långt.
Citera
2025-12-14, 08:13
Medlem
Hampus säger precis det som vi tänker… barnen kan röra sig mellan föräldrarna som de vil….eftersom de bor nära varandra. Hade Linda varit intresserad av att också vara tillgänglig så hade kanske barnen också gått till henne..men hon hävdar envist att barnen ändå inte gick till henne när det inte var hennes dagar…man kan ju fundera på varför de inte gjorde det när de nu går mellan Erik och Hampus.
Citera
2025-12-14, 08:30
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Jag tror inte att det blev mycket kvar alls från deras gamla liv. Hampus har två jobb och lever på marginalen (han gör det med bravur dock) och jag kan inte se att de hade mycket av värde - vad får man för begagnade bagerigrejor, liksom?

Men sen tror jag att hon hade ekonomiska problem i våras. Hon hade problem att lösa ut Erik och det tog en massa tid att få klart allt runt bodelningen. Helt plötsligt var Erik utlöst ur huset, bilen blev betald och det skaffades ett andra boende. Det kom uppenbarligen in ganska mycket pengar på ganska kort tid.

Var har då dessa pengar kommit från?
- Jobb och hårt slit? Nej.
- Sålt av grejer? Osannolikt.
- Lånat och lever på krediter? Mot vilken säkerhet?
- YouTube? Nej. Hon har in max ett par tusen i månaden på visningarna och bara en handfull samarbeten om året.
- Mamma? Kanske, men mamman framstår inte som en förmögen person.
- Vunnit på lotto? Väldigt osannolikt. Hon hade troligen spenderat betydligt mer i så fall.
- Olagligheter? Kanske, men Linda framstår inte som en person som köper ett par hegge grönt och börjar deala.
- OnlyFans/prostitution/sugar daddy? Hon är definitivt tillräckligt gränslös för något sådant. Hon har gått ned väldigt mycket i vikt, börjat med skönhetsbehandlingar, lasrat bort kroppsbehåring, skaffat boende långt bort från familjen osv osv.

Jag vet vad jag tror i alla fall.
Onlyfans eller något liknande är kanske hennes inkomstkälla, någon på nära håll som har insyn ?
Citera
2025-12-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja det var kul att se Hampus video och kul för lille N att han har knutit an så fint till Niklas. Men att Hampus bjöd hem dom stora barnen var nog en liten pik till Linda. Hon hade ju tydligen sagt att hon visst skulle få plats med alla barnen i sin lilla lägenhet! Jo tjena, ska dom sitta på golvet och äta då eller?

Jag tror också det är en pik till Linda och han säger också att han ville bjuda Oscar också men han bor ju inte nära det lär inte vara poppis av Linda att höra och se för hon kan inte bjuda in Isabella om hon nu skulle bjuda in alla barnen på fika och att vara 9 personer i lägenheten det blir trång även i huset och det blir väl Ture och Birk som får sitta/ligga på golvet som en hund för Ture satte sig på golvet och åt för det gick ju inte sitta i soffan och äta i nån vlogg sen

Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Tror faktiskt inte att han bjöd in barnen på fika för att pika Linda. Hampus verkar ju spendera mycket tid med sina föräldrar och syskon t.ex genom middagar osv... tror att han helt enkelt ville spendera tid med barnen. Kan däremot förstå om Linda tolkar det på ett annat sätt.

Hon tar alltid åt sig för hon blir ofta kränkt och missuppfattar grejer

Citat:
Jag tror inte att det blev mycket kvar alls från deras gamla liv. Hampus har två jobb och lever på marginalen (han gör det med bravur dock) och jag kan inte se att de hade mycket av värde - vad får man för begagnade bagerigrejor, liksom?

Men sen tror jag att hon hade ekonomiska problem i våras. Hon hade problem att lösa ut Erik och det tog en massa tid att få klart allt runt bodelningen. Helt plötsligt var Erik utlöst ur huset, bilen blev betald och det skaffades ett andra boende. Det kom uppenbarligen in ganska mycket pengar på ganska kort tid.

Var har då dessa pengar kommit från?
- Jobb och hårt slit? Nej.
- Sålt av grejer? Osannolikt.
- Lånat och lever på krediter? Mot vilken säkerhet?
- YouTube? Nej. Hon har in max ett par tusen i månaden på visningarna och bara en handfull samarbeten om året.
- Mamma? Kanske, men mamman framstår inte som en förmögen person.
- Vunnit på lotto? Väldigt osannolikt. Hon hade troligen spenderat betydligt mer i så fall.
- Olagligheter? Kanske, men Linda framstår inte som en person som köper ett par hegge grönt och börjar deala.
- OnlyFans/prostitution/sugar daddy? Hon är definitivt tillräckligt gränslös för något sådant. Hon har gått ned väldigt mycket i vikt, börjat med skönhetsbehandlingar, lasrat bort kroppsbehåring, skaffat boende långt bort från familjen osv osv.

Jag vet vad jag tror i alla fall.

Är det snusk hon håller på med typ p*rr så vore det kul om nån hittar nåt och kan bekräfta att det finns för jag har sätt att fler har skrivit att hon förmodligen pysslar med sånt och att Hampus har sagt i nån vlogg att hon har hög sexlust/tog oftast initiativ till att ha sex och Jag hoppas att det inte är mamma som hjälper henne för hon lär inte ha råd med sånt på sin pension och jag hoppas det inte är ett förskott på ett arv heller för Lindas mamma är inte så gammal hon kan ju leva 20-25 år till minst och hon ska ju inte behöva sluta och leva för att dottern är oansvarig och inte kan ta tag i sitt liv och fixa sig ett fulltids jobb

Citat:
Dom gällande äktenskapsskillnad.

hur blir man dömd har hon inte skrivit på papper?
Citera
2025-12-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Onlyfans eller något liknande är kanske hennes inkomstkälla, någon på nära håll som har insyn ?

Onlyfans är väl rätt osannolikt ändå ? Mamma troligen men sen var ju en Per på besök i nya lägenheten med.
Citera
2025-12-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Onlyfans är väl rätt osannolikt ändå ? Mamma troligen men sen var ju en Per på besök i nya lägenheten med.

Per är tillsammans med Lindas mamma
Citera
2025-12-14, 14:37
Medlem
Anso10765s avatar
Sorglig kontrast idag när man först såg Hampus vlogg där alla barnen o Niklas julpyntade o klädde granen.
Så mysigt o hemtrevligt.

Så tittar man på Lindas senaste vlogg och undrar om hon verkligen kan må bra,.?

Där sitter hon själv i sin lilla lägenhet som överhuvudtaget inte har några rum eller saker till barnen.....vilket sorgligt torftigt liv.

Hon borde ha god man för hon verkar inte ha förmåga att ta hand om sitt liv.

Vänta med flytt tills hon sålt hiset och hyra åtminstone en 5 rummare
Citera
2025-12-14, 14:53
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Hon borde ha god man för hon verkar inte ha förmåga att ta hand om sitt liv.

Vänta med flytt tills hon sålt hiset och hyra åtminstone en 5 rummare

Vad snackar du om? Det är inte olagligt att kliva ur sina barns liv på det sätt hon gjort. Hur många män som helst gör detsamma varje dag. Men för att hon är kvinna så tycker du att myndigheterna ska ingripa för att hon lever sitt liv på ett sätt som inte passar dig?
Citera
2025-12-14, 15:57
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? Det är inte olagligt att kliva ur sina barns liv på det sätt hon gjort. Hur många män som helst gör detsamma varje dag. Men för att hon är kvinna så tycker du att myndigheterna ska ingripa för att hon lever sitt liv på ett sätt som inte passar dig?
Nej inte olagligt men de flesta mödrar överger inte sina barn. Varför skaffade människan 8 barn för att sedan inte vara ett dugg intresserad av dem? Högst märkligt i mina ögon men du tillhör väl hennes beundrarskara.
Citera
2025-12-14, 19:26
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Nej inte olagligt men de flesta mödrar överger inte sina barn. Varför skaffade människan 8 barn för att sedan inte vara ett dugg intresserad av dem? Högst märkligt i mina ögon men du tillhör väl hennes beundrarskara.

...och då ska myndigheter ingripa och utse en god man? Är du efterbliven eller kan du inte läsa vad som stod i mitt svar?
Citera
2025-12-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant

Man blir oftast som sina föräldrar så där har du svaret
Citera
2025-12-14, 20:54
Medlem
Citat:
...och då ska myndigheter ingripa och utse en god man? Är du efterbliven eller kan du inte läsa vad som stod i mitt svar?
Jag skrev inget om någon GOD MAN eller att någon myndighet skulle ingripa. Det var bara min personliga åsikt om hennes beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in