Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ja, det är sååå synd om Linda, som är sååå "ledsen och sårad"

De allra flesta, normalt fungerande föräldrar, flyttar inte iväg flera timmars resa från sina barn p g a "nöjesutbud för singlar"

Är du på riktigt helt tappad eller trollar du bara?

Hen tillhör L:s innersta krets/sekt.
Citera
2025-12-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Nu ska L flytta igen! Hon får inte bo kvar i andrahandslägenheten längre och har hittat en annan lägenhet där hon fått förstahandskontrakt. Den är lite större med vardagsrum och kök i samma rum och ett separat sovrum! Hon har redan börjat flyttpacka.

Glad för barnens skull att hon får större ställe!
Tyckte hon sa att det är i flytt i januari och med tanke på hur fullt upp de flesta har i december tycker jag ändå det är ganska rimligt att börja packa nu, om än klassiskt Linda-hetsigt.
Citera
2025-12-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsracoon
Glad för barnens skull att hon får större ställe!
Tyckte hon sa att det är i flytt i januari och med tanke på hur fullt upp de flesta har i december tycker jag ändå det är ganska rimligt att börja packa nu, om än klassiskt Linda-hetsigt.
Januari?? Det var idag hon skulle vara ute ur lägenheten.
Citera
2025-12-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Januari?? Det var idag hon skulle vara ute ur lägenheten.
Hon fick den nya lägenheten idag och måste lämna den gamla 1 januari.
Citera
2025-12-02, 12:04
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Hon fick den nya lägenheten idag och måste lämna den gamla 1 januari.

Har hon sagt varför hon måste lämna den? Jag måste ha zoomat ut i så fall just då 🤣
Citera
2025-12-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Har hon sagt varför hon måste lämna den? Jag måste ha zoomat ut i så fall just då 🤣
Hon hyr i andra hand och den som har lägenheten ville flytta tillbaka tidigare än det var tänkt!
Citera
2025-12-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ja, det är sååå synd om Linda, som är sååå "ledsen och sårad"

De allra flesta, normalt fungerande föräldrar, flyttar inte iväg flera timmars resa från sina barn p g a "nöjesutbud för singlar"

Är du på riktigt helt tappad eller trollar du bara?

Du som de flesta här svarar otrevligt när personer skriver något förutom hat i tråden.

Vill man ha en dialog om saker så bör man försöka läsa vad personer faktiskt skriver. Och svara normalt. Läs om och gör rätt. Vill du inte det, så behöver du inte kommentera på mina inlägg.
Citera
2025-12-02, 15:26
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Du som de flesta här svarar otrevligt när personer skriver något förutom hat i tråden.

Vill man ha en dialog om saker så bör man försöka läsa vad personer faktiskt skriver. Och svara normalt. Läs om och gör rätt. Vill du inte det, så behöver du inte kommentera på mina inlägg.

Ja, precis. När du inte har några relevanta svar så börjar du tonpolisa. Klassiskt.
Citera
2025-12-02, 22:28
Medlem
Hon har redan flyttat in i den nya, tydligen har hon två instagram konton. Av nån oklar anledning dök det andra upp och där skriver L att hon flyttat in i den nya.
Citera
2025-12-03, 16:45
Medlem
Eftersom det skrivits på instagram vilka hus det rör sig om, så kan konstateras att
två rum och kök på 48 kvm har en månadshyra om 8823 kr hos en viss hyresvärd i dessa hus. En snabb kik hos första bästa hyresvärd jag hittade visar att dom bland annat har en ledig fyra rum och kök på 97.5 kvm för 8189 kr i månade, dock inte lika lyxig med nyproduktionsstandard och sjöutsikt. Att man ens aktivt letar efter och anmäler intresse för en på tok för lite lägenhet är bortom mig. I synnerhet när priset hade kunnat ge betydligt mer yta för barnen.
Citera
2025-12-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Eftersom det skrivits på instagram vilka hus det rör sig om, så kan konstateras att
två rum och kök på 48 kvm har en månadshyra om 8823 kr hos en viss hyresvärd i dessa hus. En snabb kik hos första bästa hyresvärd jag hittade visar att dom bland annat har en ledig fyra rum och kök på 97.5 kvm för 8189 kr i månade, dock inte lika lyxig med nyproduktionsstandard och sjöutsikt. Att man ens aktivt letar efter och anmäler intresse för en på tok för lite lägenhet är bortom mig. I synnerhet när priset hade kunnat ge betydligt mer yta för barnen.

Är det sant??? Fyfan isåfall. Hon var för stressad och tog första bästa
Citera
2025-12-03, 21:23
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frken123
Är det sant??? Fyfan isåfall. Hon var för stressad och tog första bästa

Nej, hon vill hellre ha en lägenhet där bara hon får plats och som ger henne en känsla av lyx. Barnen har hon redan lämnat bakom sig, rent mentalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in