2025-12-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Jag tycker att det värsta är att när skolpersonal ringde bägge vårdnadshavare och han inte ens har svarat..
Undrar om polisen verkligen har gjort någon utredning överhuvudtaget då allt har gått så himla fort...
Polisen gick tidigt ut med att det skulle bli en gedigen utredning och att det kommer ta lång tid att utreda detta..

Snacka om lång tid ett par dagar...
Att mamman inte svarade i telefonen är självklart. Hon var död.
Att pappan inte heller svarade är logiskt, om han arbetar på Volvo och bullrig miljö
-antar de dessutom bär lurar, de tar paus vid lunch o middag.
Telefonen ligger i klädskåpet, alltså rätt logiskt att han inte kollar telefonen på lunchrasten.
Varför ska han kolla sin telefon, när han inte förväntar sig något viktigt samtal ?
Barnet var i skolan på måndag, men uteblev på tisdag? antar att polisen ringde pappan, när de öppnat dörren o varit inne och funnit de döda.
Det borde varit vid lunchtid, pappan svarade aldrig då,
så antar att polisen ringde avdelningsförman som i sin tur lämnade besked till pappan
att polisen behövde få tag i honom/pappan.
Du får betänka att arbetar man på en sådan arbetsplats så kollar man knappast telefonen,förrän arbetsdagen är slut. Pappan är dessutom i 50 års åldern o har inte samma rutiner som unga mänskor har, de fipplar alltid med sina telefoner. Äldre gör inte det, man glömmer telefonen hemma ibland, när man åker till jobbet.
Det finns en granne som uppfattat att mamman hade en ny pojkvän, du verkar veta att det inte stämmer. Hur kan du veta, det är troligare att grannen kan ha rätt.
Citera
2025-12-14, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Man kan också välja att inte leva över sina tillgångar.

Hur kan ekonomi ens bli diskussionsämnet vid ett mord på ett barn i Sverige.

Jag bara citerar vad andra påstår här i tråden..
Jag utgår ifrån detta då det svamlas om bilar, spelmissbruk, hästar, resor och alla hus som aldrig har funnits..

Nu väntar jag bara på nästa nivå med extremt dyra droger kommer upp av någon fjantig individ..
Citera
2025-12-14, 00:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
DU är verkligen patetisk..
Jag ligger på mer fakta medans sådana som du infekterar i tråden..
Volvo finns i Hörby också..
Jobbar man på kontoret så pendlar man inom koncernen..
Men det förstår du nog inte på grund av alkohol..
Och där kom dina påhopp igen

Så då har jag några frågor till dig som du inte svarat på.

Du sa häromdagen att han jobbade på Volvo i Göteborg och på ett annat ställe (kommer inte ihåg staden just nu) Du menar alltså fortfarande att han gör det?
Att det är en kille som har liknande namn som jobbar på exakt samma ställen är bara en slump?
Vänligen visa en källa på att han också arbetar på de ställena.

Du sa att tidningarna ljuger om att pojken var i skolan i måndags.
Ljuger kommundirektör Linda Strand med? Då hon sa på pressträffen att han var i skolan i måndags.

Har du insett nu att även mamman hade skulder?
Och att du egentligen hade noll koll på vad vi diskuterade, när du valde att att kalla mig "efter"?
Citera
2025-12-14, 00:39
Medlem
Citat:
Bor du i Hörby eller har vänner där med omnejd..
Kommunen har inte gjort något uttalande överhuvudtaget..
Hon är inte talesperson för kommunen..

När polisen kom till platsen så tillkallades polisen en låssmed..

Är Ritmer och Hansson som styr i Hörby kommun..
Den fjollan bryr sig inte många om i Hörby.
Jag frågade vänner i Skåne vem hon var..
Inte någon har hört talas om henne.
Vet du om pappan pendlar? mellan Hörby o annan ort ? Arbetar skift?
Övernattar på annan ort ibland?
Citera
2025-12-14, 00:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Bor du i Hörby eller har vänner där med omnejd..
Kommunen har inte gjort något uttalande överhuvudtaget..
Hon är inte talesperson för kommunen..

När polisen kom till platsen så tillkallades polisen en låssmed..

Är Ritmer och Hansson som styr i Hörby kommun..
Den fjollan bryr sig inte många om i Hörby.
Jag frågade vänner i Skåne vem hon var..
Inte någon har hört talas om henne.
Du får lite hjälp på traven:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fragorna-som-kvarstar-efter-mordet-i-horby/
"Kommunen, som förutom att sätta in extra stöd till elever och anhöriga har bemannat upp i kommunhuset, kallade på fredagen till en ny pressträff där kommundirektör Linda Strand tackade alla som hört av sig."

"Personal från skolan åkte då hem till pojken och knackade på utan att få svar, och efter att ha misslyckats med att få kontakt med föräldrarna ringde man polis som hittade kvinnan och sonen döda.

Det är oklart hur länge de då hade varit avlidna. Men på måndagen var pojken i skolan, enligt kommunen."

Dags att sluta mata trollet för min del.
Lycka till med dina lama försök till trådsanningar.
Citera
2025-12-14, 00:41
Medlem
Extremeflys avatar
Borde de inte ha varit så att detta har skett i ren affekt hos mamman? Hade de varit planerat så hade hon väl sjukanmält sonen för att köpa sig lite tid? Då hade de istället varit pappan som hade hittat dom när denna slutade jobbet.
Senast redigerad av Extremefly 2025-12-14 kl. 00:50.
Citera
2025-12-14, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Se mitt sista svar till dig så ser du att det är hennes skuld som löneutmäts.

Den kan justeras såklart så fort mannen flyttar därifrån

edit : att kalla mig efter när det är du som inte hänger med..

Vad jag menade med att inte hänga med, då jag såg ditt inlägg att Du inte varit inlägg på ett tag och du låg bakefter...
Då menade jag att jag var ännu längre bakefter..
Men är man negativt inställd så är man inte så klar med läsförståelse..

När det kronofogden och går ut med ett beslut att utmätning ska ske..
Är man sambo vid beslutet går i laga kraft, så kan man försöka att flytta till en annan adress..
Utmätning pågår då i sex månader, innan den skuldfria slipper mer utmätning..

Men om kronofogden begär polisen till hjälp att kolla partner utan skuld om den skuldsatta bor där ändå fast annan adress, så blir det inte så hemtrevligt för bägge.
Vilket är fängelsestraff på skalan för grovt bedrägeri gentemot staten..
Citera
2025-12-14, 00:43
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Borde de inte ha varit så att detta har skett i ren affekt hos mamman? Hade de varit planerat så hade hon väl sjukanmält dottern för att köpa sig lite tid? Då hade de istället varit pappan som hade hittat dom när denna slutade jobbet.
*sonen
Citera
2025-12-14, 00:48
Medlem
Citat:
Vad jag menade med att inte hänga med, då jag såg ditt inlägg att Du inte varit inlägg på ett tag och du låg bakefter...

Är man sambo vid beslutet går i laga kraft, så kan man försöka att flytta till en annan adress..

Men om kronofogden begär polisen till hjälp att kolla partner utan skuld om den skuldsatta bor där ändå fast annan adress, så blir det inte så hemtrevligt för bägge.
Förstår ditt resonemang. Så vad tänker du att orsaken är? Mamman stora skuld o att pappan skulle bli anmäld för bedrägeri?
Senast redigerad av moshes 2025-12-14 kl. 00:52.
Citera
2025-12-14, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Och där kom dina påhopp igen

Så då har jag några frågor till dig som du inte svarat på.

Du sa häromdagen att han jobbade på Volvo i Göteborg och på ett annat ställe (kommer inte ihåg staden just nu) Du menar alltså fortfarande att han gör det?
Att det är en kille som har liknande namn som jobbar på exakt samma ställen är bara en slump?
Vänligen visa en källa på att han också arbetar på de ställena.

Du sa att tidningarna ljuger om att pojken var i skolan i måndags.
Ljuger kommundirektör Linda Strand med? Då hon sa på pressträffen att han var i skolan i måndags.

Har du insett nu att även mamman hade skulder?
Och att du egentligen hade noll koll på vad vi diskuterade, när du valde att att kalla mig "efter"?

Om du läser igenom vad jag skrev tidigare istället att komma att säga att jag gör påhopp gentemot dig..

Du vet väl att Volvo är en koncern..
Jobbar man på kontoret så är man flexibel och besöker de flesta fabriker och verkstäder och försäljare..

Tittar du på andra plattformar så ser du att folk inte använder sina korrekta namn.
Eller du har missat detta också..
Kostar dig cirka 500kr och ta reda på korrekta uppgifter, återkom gärna då så kan du och jag diskutera det mer...

Jag bryr mig inte ett dugg om de har skulder överhuvudtaget..
Då det har inte med tråden att göra överhuvudtaget...
Citera
2025-12-14, 00:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Jag har varit med från start och läst alla inlägg, bara inse att du hade noll koll på vad vi diskuterade.

Du har ju ingen koll på alls vad vi diskuterade med Kronofogden.
Vi är flera som har försökt att förklara för dig vad det var vi diskuterade!

Jag ska försöka förklara igen.

Mamman har en skuld på 900 000kr. Mamman har precis fått löneutmätning.
Förstår du?

Kronofogden räknar henne som sambo då mannen fortfarande är skriven där.
Är du med?

Kronofogden drar mycket mer pengar från mamman eftersom mannens inkomst räknas in.
Fortfarande här?

Om MANNEN skulle flytta och adressändra så kommer Kronofogden att göra en ny uträkning.
Eftersom kvinnan då bor själv kommer det vara hennes inkomster som utgör hur mycket som kan utmätas.

Förstår du nu? Kan nog inte förklara det enklare än så här.

Det vi diskuterade (som du valde att lägga dig i fast du inte ens visste att hon hade skulder själv) var huruvida han redan hade flyttat ut MEN fortfarande stod skriven där.
Citera
2025-12-14, 01:06
Medlem
colis avatar
Citat:
Kan säga att det är inkorrekt och uppgifter kommer ifrån media angående måndagen..
Är inte någon skolpersonal som åker hem till bostaden tisdag morgon efter att pojken inte kommit till skolstart...
Sen efter att ringt på och knackade på dörren och inte fått något gensvar, då ringer man till polisen, polisen i sin tur ringer en låssmed som borrar upp låset..
Polisen inleder undersökningen angående dubbelmord..
13.37 plockas pappan av polisen...

De korrekta uppgifterna i IRL är att skolpersonalen Hade sökt vårdnadshavarna över en hel dag, men inte fått tag på någon av dessa...
Så en hel dag är inte en timme på tisdag morgon...

Förstår inte riktigt ditt resonemang. Den jag svarade påstod att mannen gått till jobbet i två dagar efter att de dött, därav mitt svar. Vem har pratat om en timme??

Den 10-årige pojken var i skolan som vanligt på måndagen. På tisdagen saknades han i skolan. Skolpersonalen reagerade, sökte utan framgång familjen, varefter polisen kontaktades. Med hjälp av låssmed gick polisen in, hittade de båda döda varefter mannen greps på sitt jobb - tydligen omkring halv två på eftermiddagen. Han hade väl hunnit vara på jobbet i runt 5 timmar på tisdagen innan polisen avbröt hans jobb.
Senast redigerad av coli 2025-12-14 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in