2025-12-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jocke 31 sade det.

Nej, fosterföräldrarna säger att Jocke sa det som barn.
Citera
2025-12-13, 23:21
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, fosterföräldrarna säger att Jocke sa det som barn.

Jocke sade att de fysiskt och psykiskt misshandlade honom.
Citera
2025-12-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror inte du förstår allvaret av separationsångest. Personen som har det, vuxen eller barn, kan tro helt galna saker till varför folk skulle försvinna. Förklaringen kan även ha kommit i efterhand. Hade man så stark rädsla som barn, så vill ens hjärna förklara rädslan logiskt. Hjärnan accepterar inte riktigt att man är rädd för att någon ska försvinna, och det är rädslan som är orsaken. Man söker hellre idéer varför och hur de skulle försvinna, sedan kan man komma att tro på det.

Akut separationsångest är som en deluxe panikattack där man inte kan tänka klart, man tror att allt kommer vara hemskt för all framtid. Separationsångest låter mildare än vad det är.

Jag tycker man ser det genomgående i hela historien, han har allvarliga känslor som han sedan behöver händelser för att förklara allvarsgraden.

Kan inte ett barn veta vad självmord är? Han säger ju själv att de kollade på skräckfilmer, vilket i sig är olämpligt, men samtidigt så förekom säkert självmord i någon av dessa. Tänk dig själv när du var barn, fick du inte veta massa saker som inte var åldersadekvata, från olika källor, kompisar, TV, tidning som låg framme osv?

Vilke normal mamma låter sitt lilla barn kolla på skräckfilm? Bara det är ju barnmisshandel. Kolla hur den där Chrippa blev. Och han ska ha växt upp med hennes friska jag, det säger endel.
Citera
2025-12-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo. Det kan de göra. Jisses.

Och OM vi låtsas dina "faktorer" gäller, det säger INTE att det ens var mamman som sagt något motsvarande.

Ett barn kan ha hört något, sett något, det kan han varit en nyhet... precis vad som helst och sen tagit in den rädslan till den viktigaste personen han har i sitt liv och exponentiellt ÖKAT rädslan runt den personen.
Så det säger absolut INGENTING.

Det säger allt att en så skadad person som Chrippa växt upp med hennes "friska jag".
Citera
2025-12-13, 23:23
Medlem
Citat:
Jocke sade att de fysiskt och psykiskt misshandlade honom.

Och folk i tråden säger att han är dömd för barnvåldtäkt och mordbrand, men jag har inte sett dessa domar. Konstigt.
Citera
2025-12-13, 23:24
Medlem
tragiska människor hela bunten ännu mer tragiska som tittar på skiten!

jocke blev sviken av sin enda trygghet i livet (mamman) som inte orkade eller ville ha honom förstår att han tar hämd. Sen att alla i den familjen hoppar på honom är jävligt fegt!
Citera
2025-12-13, 23:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Och folk i tråden säger att han är dömd för barnvåldtäkt och mordbrand, men jag har inte sett dessa domar. Konstigt.

Vilken barnvåldtäkt?

Du sprider rätt mycket rykten här.

När våldtog han?
Citera
2025-12-13, 23:26
Medlem
Citat:
Vilken barnvåldtäkt?

Du sprider rätt mycket rykten här.

När våldtog han?

Nej, det är ni Joakim-besatta som gör det för att smutskasta någon ni är avundsjuk på. Ganska pinsamt och patetiskt faktiskt.
Citera
2025-12-13, 23:27
Medlem
Citat:
Det enda vi kan vara säkra på att Joakim är framgångsrik och att det gör många grön av avund.
Snacka om impotent svar!

Tänker du ta ansvar för att du ifrågasätter hur ett barn kan känna separations- och dödsångest inför en förälder som aldrig har för avsikt att ta livet av sig? Eller tänker du bara blunda för detta universala faktum världen över, i alla tider?

Låt höra vad du tror det kan finnas för mängder av skäl till att ett barn är oroligt för att barnets mamma ska ta livet av sig?

Du tänker väl inte förneka alla dom oräkneliga barn som upplevt just detta?
Citera
2025-12-13, 23:29
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Nej, det är ni Joakim-besatta som gör det för att smutskasta någon ni är avundsjuk på. Ganska pinsamt och patetiskt faktiskt.

Du pratar om barnvåldtäkt och nedbränning av Gävlebocken.

Helt nytt för mig.

Blev nyfiken.
Citera
2025-12-13, 23:31
Medlem
vichy6s avatar
Vill påminna om att Jonna inte lämnar barnen själv med Jocke ifall han skulle börja må dåligt.

Vad menas?
Citera
2025-12-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
jocke blev sviken av sin enda trygghet i livet (mamman) som inte orkade eller ville ha honom förstår att han tar hämd. Sen att alla i den familjen hoppar på honom är jävligt fegt!
Jocke blev inte sviken, Joakim har ljugit om sin mamma i alla år, det är helt fel att du hänger ut henne. Lägg kritiken där den hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in