2025-12-13, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psak
https://www.youtube.com/watch?v=317JDjQnoT4

Besudla nu inte tråden så. Det där måste förträngas ur det kollektiva minnet.

OT: Fantastiskt stämningsfullt i år. Med Lucia sätter sig julkänslan på allvar.
Citera
2025-12-13, 07:36
Medlem
Bingokungens avatar
Även om det inte är inspelat i någon kyrka i år, tycker jag det verkligen var bra gjort och riktiga julsånger i år, hoppas bara vi inte får någon rap bara i slutet igen
Citera
2025-12-13, 07:37
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Kan bara stämma in i lovorden. Har sett åtskilliga Luciamorgon på SVT genom åren och den här är en av de bästa. Nu har man ju inte alla i färskt minne men det kanske till och med är den bästa någonsin.
Citera
2025-12-13, 07:50
Medlem
Duvlorts avatar
Väldigt stämningsfullt men saknar tiden när det var live.
När var det senast?
Citera
2025-12-13, 07:59
Medlem
Det ska vara riktig snö och mörkt utanför. Visserligen är tv:s lucioamorgon aldrig en direktsändning numera, men i exteriörtagningarna här blir det tydligt att det inte är riktig vinter och dessutom ljusare än det är någonstans i landet vid den tidpunkt då programmet sänds. Det känns illusionsbrytande - och vad värre är, programmet förlorar en del av sin speciella nimbus när den här starka kontrasten mellan levande ljus och djup natt/före gryningen försvinner.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-12-13 kl. 08:02.
Citera
2025-12-13, 08:02
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Väldigt stämningsfullt men saknar tiden när det var live.
När var det senast?

Slutet av 90-talet eller kanske början av 2000-talet. Det var ett bra tag sedan iallafall. Vill minnas att det var en del diskussion runt det där då många ville att det skulle fortsätta vara direktsänt för en mer genuin känsla.
Citera
2025-12-13, 08:03
Medlem
Jag beslutar det nu.

Låtarna, kören och stämningen i stort är bland det bästa jag varit med om på SVT!

Klassisk känsla rakt igenom, platserna och dess vyer var även dessa helt underbara!
Alla inblandade gjorde ett perfekt jobb.

Tack!
Citera
2025-12-13, 08:05
Avslutad
Salma Larsson.
15-åringen, som sjungit i kör i tio år, beskriver det hela som "ett hedersuppdrag".
– Jag representerar Visby och Gotlands körsångare och det är väldigt stort och viktigt för mig.

https://nyheter24.se/noje/tv/1444659-luciamorgon-2025-i-svt-tv-tid-och-arets-lucia-salma-larsson
Citera
2025-12-13, 08:07
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Slutet av 90-talet eller kanske början av 2000-talet. Det var ett bra tag sedan iallafall. Vill minnas att det var en del diskussion runt det där då många ville att det skulle fortsätta vara direktsänt för en mer genuin känsla.

Förstår att det blir lättare att göra en snygg produktion samt göra omtagningar.
Men det är ju ändå charmen med live.
Citera
2025-12-13, 08:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specialkonto
Salma Larsson.
15-åringen, som sjungit i kör i tio år, beskriver det hela som "ett hedersuppdrag".
– Jag representerar Visby och Gotlands körsångare och det är väldigt stort och viktigt för mig.

https://nyheter24.se/noje/tv/1444659-luciamorgon-2025-i-svt-tv-tid-och-arets-lucia-salma-larsson

Tack! Kan inte tänka mig en mer passande Lucia.
Citera
2025-12-13, 08:11
Medlem
Mycket fint och stämningsfullt så som det brukar vara nu för tiden. Jag minns inte exakt vilket år det var de bytte produktionsbolag men det är ju flera år i rad nu som det varit riktigt fint och lyckat.

Men bäst någonsin skulle jag inte säga, jag saknade snön. Jag vet inte vilken som är min favorit någonsin men kanske från Gräfsnäs för ett par år sedan, eller från Dalarna.

Hur som helst så får man ju berömma SVT för ett lyckat program.
Citera
2025-12-13, 08:22
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
https://www.youtube.com/watch?v=317JDjQnoT4

Blir inte mer 2012 än så. Fan vad konstiga tider det var (andra konstiga tider nu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in