2025-11-25, 21:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Tänkte spara denna tråd tills det närmar sig, men eftersom någon redan startat ännu en ny tråd om Kalle Ankas jul, så startar denna tråd om SVT's Luciamorgon med en gång. Det är alltid ett av årets bästa tv-program.

Årets Luciamorgon kommer vara från Visby och har i sedvanlig ordning redan spelats in i november.

https://www.sverigesradio.se/artikel/svt-spelar-in-luciamorgon-pa-on-det-var-visbys-tur

Något speciellt ni vill se? Några favoritsånger? Eller vill ni se alls? Jag och min flashback-vän Merwinna kommer iaf sitta klistrade.

Hur sjutton kan Kalle Ankas tramsiga program ha fler tittare än Luciamorgon? Om det nu har det, tyvärr tror jag det. Även TV4 har Lucia, fast då i studion i nyhetsmorgon och direktsänt och en mycket mindre grupp med ungdomar/barn än SVT.
Citera
2025-11-25, 21:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, det är ett väldigt fint program - ser det alltid. Roligt med Visby och Rådhustorget, det kan bli riktigt stämningsfullt
Citera
2025-11-25, 22:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det går inte att se något på SVT längre. Allt är på ett eller annat sätt alltid woke eller annan propaganda.

Luciamorgon är aldrig woke.
Citera
2025-11-25, 22:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag förväntar mig att en stor del av sändningen ägnas åt att diskutera att Lucia borde vara en afrikansk pojke.

Det är aldrig några diskussioner i sändningen, det är musik från början till slut.
Citera
2025-11-25, 22:46
Medlem
HBTKuks avatar
Som barn brukade morsan väcka mig och brodern tidigt för att se detta. Varm choklad och lussebullar.

Inte dett det på många år men tycker att det är mysigt.
Citera
2025-11-25, 22:57
Medlem
Luciamorgon ska jag kolla på det är mysigt med fina sånger!
Citera
2025-11-25, 22:59
Medlem
pn222jws avatar
Carola vore kul att se.
Citera
2025-11-26, 07:51
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Ja, man kanske tittar. Men inte klockan 7. Är ju ändå inte direktsändning nu för tiden. Känns som att det kvittar att titta på just morgonen. Kan ju vara trevligt att se inslag från olika miljöer. Men lite tråkigt att inte ha ett direktsänt luciatåg. Det tar tyvärr bort lite av känslan.
Citera
2025-11-26, 07:52
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Carola vore kul att se.

Nä fy 😆
Citera
2025-11-26, 17:33
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Luciamorgon är aldrig woke.
https://www.youtube.com/watch?v=317JDjQnoT4
Citera
2025-12-13, 07:11
Medlem
cebejs avatar
Det är riktigt fint hittills. Pampigt och stämningsfullt, enkelt och stilfullt och mycket vackert med de breda, röda, långa banden runt lucialinnena.
Citera
2025-12-13, 07:19
Medlem
Otroligt stämningsfullt och fint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem