2025-12-12, 01:08
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Alla som varit i Göteborg har sett att det i stort sett inte görs nån gatusopning längre.
Förr om åren tvättades torg och hållplatser varje fredagnatt och lördagnatt MINST
Inte sällan fick man flytta på sig när en gul vattensprutande sopbil kom på trottoaren, när man släntrade runt med sin burgare efter krogen och funderade ut hur man skulle ta sig hem när sista vagnen gått..
Utöver det hade kommunen massa anställda som tömde sopor och plockade skräp daligen.
Och mycket riktigt var det rent på gatorna, det var inte alls längesen som turister faktiskt berömde Sverige just för att vara så rent och fint!

Men.
Så bestämde man sig för att spara in på gatustädet, för att kunna ha råd att betala för att ta in ytterligare vnågra dyra lata multi och livsstils-kriminella invällar-klaner att slå rot och påbörja sin dränering.
(som dessutom inte använder papperskorgar, till råga på det)

Nu ser trottoarerna ut som calcutta, inte bara i förorterna utan även i centrum
Resultatet av alla sopor och skräp: invsion av råttor! (djuren)

Vad är nästa steg "för att inte verka rasist" -att återinföra pesten?

Vad tror NI är orsaken till alla sopor och råttor på gatorna?

Gp nämner Anticimex, men varför inte plocka upp matrester, spyor och drivor av skräo till att börja med innan man sprider kemikalier?
låst artikel
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/rekordmanga-rattor-i-goteborg-tar-over-delar-av-centrala-stan.050ced5c-403e-4d74-8b55-967187f1df40

ifall det är fel forum får moderator gärna flytta
Det är värre nu på vintern när samma dårar väljer skita i skotta grusa och salt, höll för fan på slå igäl mig flera gånger sist.
2025-12-12, 01:10
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Menar du att det rent praktiskt har beslutat om att ställa in gatustädningen med motivationen att de böehöver pengarna för att ta in migranter?

Vem är det som lagt det förslaget?
Det kan vara sant för 95 då fridrotts vm var i GBG, sålde man av alla plogbilar osv för finasiera det, de som minns den vintern som kom där5efter den glömmer aldrig det.
2025-12-12, 01:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Det kan vara sant för 95 då fridrotts vm var i GBG, sålde man av alla plogbilar osv för finasiera det, de som minns den vintern som kom där5efter den glömmer aldrig det.

Var det då den berömda snöstormen var? Den var i November va?
2025-12-12, 01:30
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Var det då den berömda snöstormen var? Den var i November va?
har ju varit ett par stycken så minns inte, men de var kaos överallt folk kunde inte ta sig någonstans.
2025-12-12, 01:41
Medlem
Oh-be-wans avatar
Jag bor här i Göteborg och det ser fördjävligt ut, dessutom massa tuggummi på gatorna som grott in i trottoaren och sedan svartnat. Staden är en sophåla idag.
2025-12-12, 01:42
Medlem
Fattar inte grejen förutom att städningen är undermålig och att råttor är äckliga vilket tycks självklart. Men är det uttryckligen för att spara pengar till immigranter eller är det en känsla hos TS? Behöver inte vara osant även om det är en känsla men rubriken för det att framstå som att det är det den uttalade orsaken från Göteborgs styrande?
Det kan väl inte stämma? Sorry om jag är trög.
2025-12-12, 01:55
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Fattar inte grejen förutom att städningen är undermålig och att råttor är äckliga vilket tycks självklart. Men är det uttryckligen för att spara pengar till immigranter eller är det en känsla hos TS? Behöver inte vara osant även om det är en känsla men rubriken för det att framstå som att det är det den uttalade orsaken från Göteborgs styrande?
Det kan väl inte stämma? Sorry om jag är trög.
du kan ju räkna själv, för första gången i sveriges historia är det fler här som inte jobbar än som jobbar.

Vi tar in ca 100 000 nya bidragstagare varje, dvs ett nytt helt arbetslöst malmö, om några år.

enkel +- räkning nu hur tror du det här ska finansieras? jo genom höjda skatter och indragningar på alla andra utgifter.

saker och ting som tex vård kommer ju bli dyrare med, är det här verkligen så svårt förstå? Titta runt omkring dig ser du många svenskar?
2025-12-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
du kan ju räkna själv, för första gången i sveriges historia är det fler här som inte jobbar än som jobbar.

Vi tar in ca 100 000 nya bidragstagare varje, dvs ett nytt helt arbetslöst malmö, om några år.

enkel +- räkning nu hur tror du det här ska finansieras? jo genom höjda skatter och indragningar på alla andra utgifter.

saker och ting som tex vård kommer ju bli dyrare med, är det här verkligen så svårt förstå? Titta runt omkring dig ser du många svenskar?
Ok, det är sant och fucked up såklart. Med sant menar jag inte att jag tror ett skit på att det är fler som är arbetslösa än som jobbar, det är bullshit såklart. (Eller menar du enbart de nyanlända, det framgår inte av din text. Det kan mycket väl vara sant men orättvist att blanda ihop dem med arbetslösa "riktiga" svenskar) Det är många nog, av olika orsaker. Men det är ju inte alls det jag frågade. Jag undrade om Göteborgs styrande rakt ut sagt att det är pga invandrare som städning uteblir. Observera att jag är etnisk svensk och inte alls förtjust i hur det ser ut på gator och torg utanför Göteborg heller. Både vad gäller skräp, råttor (i vanlig mening) och avarterna av människor som befinner sig där. Eller är det "bara" ett resultat av TS egna slutsatser? Det är allt jag undrar.
Senast redigerad av AH88 2025-12-12 kl. 02:11.
2025-12-12, 05:37
Medlem
Citat:
Alla som varit i Göteborg har sett att det i stort sett inte görs nån gatusopning längre.
Förr om åren tvättades torg och hållplatser varje fredagnatt och lördagnatt MINST
Inte sällan fick man flytta på sig när en gul vattensprutande sopbil kom på trottoaren, när man släntrade runt med sin burgare efter krogen och funderade ut hur man skulle ta sig hem när sista vagnen gått..
Utöver det hade kommunen massa anställda som tömde sopor och plockade skräp daligen.
Och mycket riktigt var det rent på gatorna, det var inte alls längesen som turister faktiskt berömde Sverige just för att vara så rent och fint!

Men.
Så bestämde man sig för att spara in på gatustädet, för att kunna ha råd att betala för att ta in ytterligare vnågra dyra lata multi och livsstils-kriminella invällar-klaner att slå rot och påbörja sin dränering.

Gp nämner Anticimex, men varför inte plocka upp matrester, spyor och drivor av skräo till att börja med innan man sprider kemikalier?
låst artikel
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/rekordmanga-rattor-i-goteborg-tar-over-delar-av-centrala-stan.050ced5c-403e-4d74-8b55-967187f1df40

Nej nej du har fel! Har faktiskt settt 3 hucklen i Rålandshovparken städa eller ja med kratta så antar att de tog bort skräp också? De stod där på pratavstånd och ja det är oklart men efter 3 dagar på exakt samma plats så var de poof borta man får anta att det var väldigt smutsigt just där...
2025-12-12, 05:42
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Ok, det är sant och fucked up såklart. Med sant menar jag inte att jag tror ett skit på att det är fler som är arbetslösa än som jobbar, det är bullshit såklart. (Eller menar du enbart de nyanlända, det framgår inte av din text. Det kan mycket väl vara sant men orättvist att blanda ihop dem med arbetslösa "riktiga" svenskar) Det är många nog, av olika orsaker. Men det är ju inte alls det jag frågade. Jag undrade om Göteborgs styrande rakt ut sagt att det är pga invandrare som städning uteblir. Observera att jag är etnisk svensk och inte alls förtjust i hur det ser ut på gator och torg utanför Göteborg heller. Både vad gäller skräp, råttor (i vanlig mening) och avarterna av människor som befinner sig där. Eller är det "bara" ett resultat av TS egna slutsatser? Det är allt jag undrar.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/fler-som-inte-jobbar-an-som-jobbar
du kanske borde göra lite egna efterforskningar innan du säger bullshit om andras uppgifter, nej jag menar hela sverige inte nyanlända där är det nästan 100% arbetslöshet.

Sedan försöker ändå regeringen fuska med statistiken ändå, de som räknas som arbetslösa är endast de som är inskrivna på arbetsförmedlingen som just de, övriga räknas inte med, samma sak om du går någon SFI eller söka jobbkurs då räknas du inte heller som arbetslös så statistiken är egentligen ännu värre.

Jag råder dig åk till någon större stad behöver inte vara så stor och gå ut en vardag på stan så får du se en stor del svarta som inte gör ett shit, som du försörjer, så vad du än tror öppna ögonen och gör egna efterforskningar för du kommer märka om du är normalt funtad då. Att läget är värre än du tror och dewt här kommer inte fungera så många år till.

Varför skulle det inte stämmaa GBGs kommjun drar in på saker som hela sverige gör för betala ut mera bidrag? Vi gör det redan nu och det tillkommer 100 000 nya VARJEÅR.

Tror du vi har hur mycket pengar som helst? räkna själv som jag sa kommunen har en budget vad får man göra om den överstiger i bidrag? svara på det nu, jko självklart får man dra in på annat som gatustädning snöröjning mm och höja skaytter och allmäna kostnader för alla.

Är det här ett nytt fenomen för dig såhär har sverige hållit på i många år nu.
2025-12-12, 05:50
Medlem
diseuses avatar
De som är gamla nog minns när det inte fanns några återvinningsstationer. Då var råttor en ovanlig syn i städerna. När återvinningsstationerna gjorde sitt dramatiska intåg innebar det att människor började lämna matförpackningar på gatan. Du kan förstås påminna folk att de borde tvätta ur sina förpackningar innan de går till återvinningsstationerna. Du kan också säga åt folk att ifall återvinningsstationen är full så får de vänta tills den har blivit tömd. Men lyssnar folk? Knappast. Alltså får du den högst förutsägbara konsekvensen att folk låter mat stå framme på gatorna. Vilket obönhörligen leder till att råttorna flyttar in. Att anlita fler gatsopare som plockar upp fimpar och ölburkar kommer inte ändra på den saken. Att lägga ut råttgift kommer inte heller lösa problemet. För att bli av med dem måste man sluta mata råttorna. Och för det så måste återvinningsstationerna väck.
Senast redigerad av diseuse 2025-12-12 kl. 06:06.
2025-12-12, 07:01
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Men.

låst artikel

Demokrati kallas det. Folket får vad de vill. Jobbigt för er andra som fortfarande behöver bo i skithålet dock, men men, demokrati.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in