Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Han menade att det går att styrka och läsa det i hans beteende som barn, herregud autister.
Du menar att han inte menar att det står ordagrant i journalerna men det står saker som gör att man förstår att detta kan ha hänt.
Fast du är helt fel ute och det märks att du inte vill ta emot objektiv information. Han säger uttryckligen att han har läst detta i journalerna. Se detta själv igen:
I dokumentären i avsnitt 1, från 27:15, spelar Bo Göran upp ett videoklipp som gjordes precis efter att boken släpptes där Jocke sitter med alla journaler framför sig. Han bläddrar och säger:
"Jag tog inte med en grej i boken som jag tyckte var för grov för folk att läsa. Hon var riktigt hög en gång och lurade mig att stoppa fingret i en lampa utan glödlampa, så jag fick ström i mig. Den där kommer jag ihåg jätteväl. Men jag valde att inte ta med det i boken för jag mådde bara illa när jag läste det."
...NÄR JAG LÄSTE DET.
Detta återfinns alltså inte när journalister går igenom journalerna...
Det här det här som är själva poängen i dokumentären. Poängen är inte att vissa saker ev har eller inte har hänt. Poängen är att han har stärkt sin berättelse om sina minnen från barndomen med att hänvisa till bevis i journaler. Som då uppenbarligen är en lögn. Att han ljuger när han sagt att det här står i pappren, att han som i exemplet 27:15 in har läst det.
Konsekvensen blir en hel mediakonsensus om att han är enbart ett offer, han tjänar stora pengar och en mamma som blir beskylld för rena djävulspåhitt och blir en liten spelare som inte kan göra motstånd som dessutom känner grundkärlek och ansvarstagande gentemot sitt eget barn.