2025-12-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStilton
Otto skriver i gruppen "Palme-rummet" på Facebook följande om senaste uttalandet från Palme-Podden

"Jag lyssnar sällan på podden Palmemordet – bara när Dan Hörning programleder. Därför känner jag inte till mycket av kritiken mot den andra programledaren – eller hans mot mig.
I morse fick jag meddelanden: “Den andra programledaren roastar dig i Palmemordspodden i dag!”
Jaha. Vad är det nu då?

Jo, i inledningen beklagar han sig över att han fått kritik för att vara en usel programledare utan eget innehåll – och drar sedan, märkligt nog, in mig i det hela – jag som inte pratat med honom på år och dar (han intervjuade mig nån gång för flera år sedan).
Han menar att innehållet i podden blivit mindre journalistiskt på grund av bristen på bra medarbetare och säger bland annat:
“Vid det senaste försöket lyckades personen i fråga bara leverera ett avsnitt på sex månader.”
Om detta ska handla om mig är påståendet helt bisarrt, påhittat.
Jag och den andra programledaren har aldrig ens samarbetat. Är det mitt fel att han får kritik för att han gör dåliga avsnitt? Jag lyssnar aldrig på hans avsnitt, klarar inte av det.
Om ”det senaste försöket” syftar på mig gick det till så här: För snart två år sedan, på årsdagen för mordet på Palme, blev jag tillfrågad av Dan Hörning – som faktiskt är talangfull – om jag ville programleda för podden. Han sa att han gillade mitt arbete på YouTube och undrade om jag ville göra avsnitt för Palmemordet. Kul, tänkte jag. Jag hade ju redan min egen kanal om Palmemordet, men ville åtminstone testa att bidra med något till podden.

Jag var tydlig med att jag i så fall levererar ett avsnitt när jag har något bra att komma med.
Runt försommaren förra året fick jag nys om att journalisten Jon Jordås skulle släppa en bok om Christer A till hösten. Efter en överenskommelse med författaren och förlaget – där jag lovade att inte publicera avsnittet förrän på boksläppsdagen flera månader senare – kunde jag spela in intervjun i förväg.
Så jag åkte från södra Sverige till Stockholm (betalade frivilligt alla utgifter själv) och blev den första person som intervjuade Jon Jordås om hans kommande bok “Den sista boken om mordet på Olof Palme”. Avsnittet publicerades i sin helhet i podden Palmemordet och jag lade upp en kortare filmad version på min YouTube-kanal. Alla var nöjda: Jon Jordås var nöjd, lyssnarna var nöjda – Dan Hörning var mycket nöjd och ville att jag skulle fortsätta leverera avsnitt.
Men jag meddelade att jag istället ville lägga all energi på min egen kanal och att jag därför inte kommer göra fler avsnitt för podden.

Detta borde den andra programledaren känna till mycket väl, men trots det säger han alltså offentligt i dagens avsnitt:
“Vid det senaste försöket lyckades personen i fråga bara leverera ett avsnitt på sex månader.”
All min kontakt skedde mellan mig och Dan Hörning. Jag levererade enligt överenskommelse ett bra avsnitt på över 40 minuter för en symbolisk summa. Mitt avsnitt heter "Den sista boken om mordet på Olof Palme med Jon Jordås" (avsnitt 437.)
Det är inte första gången den här andra programledaren smyger in ogrundad kritik och förakt mot mig i sina avsnitt. Han och en återkommande gäst som vi kan kalla "Jeremy" verkar dela ett gemensamt förakt ihop mot mig, men det garvar jag bara åt."

Vilket avsnitt är detta? Finns det kvar på Spotify? Kan du länka?
Citera
2025-12-11, 15:54
Medlem
grafikverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Vilket avsnitt är detta? Finns det kvar på Spotify? Kan du länka?

Avsnittet klipptes om och laddades åter upp utan segmentet i början om Otto
Citera
2025-12-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grafikverket
Avsnittet klipptes om och laddades åter upp utan segmentet i början om Otto

Fan va tråkigt
Citera
2025-12-11, 20:35
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Fan va tråkigt

Även om jag inte är något större fan av Ekevi, så var Henricssons uthängning av Ekevi rätt plump, hajar inte varför han kände sig tvungen att göra det. Han kanske låg i fejd med honom, kände sig besviken, etc. Men inte vidare professionellt gjort. Och andra sidan är man ju inte överdrivet förvånad, Henricsson har sannolikt jobb över öronen och är frustrerad, han behöver hjälp. Det är ju i grunden en rätt medioker podd sedan ett par tre år. De borde sikta på kvalitet istället, ge ut ett avsnitt varannan vecka eller ett i månaden. Men jag antar att Henricsson har lite uppförsbacke, han verkar ju sköta det mesta själv, Hörning har ju 103 andra poddar (alla lika mediokra) plus ägnar si åt andra projekt. Lustig människa.
Citera
2025-12-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Även om jag inte är något större fan av Ekevi, så var Henricssons uthängning av Ekevi rätt plump, hajar inte varför han kände sig tvungen att göra det. Han kanske låg i fejd med honom, kände sig besviken, etc. Men inte vidare professionellt gjort. Och andra sidan är man ju inte överdrivet förvånad, Henricsson har sannolikt jobb över öronen och är frustrerad, han behöver hjälp. Det är ju i grunden en rätt medioker podd sedan ett par tre år. De borde sikta på kvalitet istället, ge ut ett avsnitt varannan vecka eller ett i månaden. Men jag antar att Henricsson har lite uppförsbacke, han verkar ju sköta det mesta själv, Hörning har ju 103 andra poddar (alla lika mediokra) plus ägnar si åt andra projekt. Lustig människa.

Ja det var väl en del år sen själva podden peakade. Själv har jag aldrig varit något fan, tycker de berättar som robotar och läser upp protokoll och annat alldeles för mycket utan inlevelse. Men hade varit kul att höra sågningen, när Henricsson tappar det totalt på stackars Otto (som också kan uppfattas som ganska så speciell). Otto hamnade ju i bråk med någon författare som han bodde hos förut också.
Citera
2025-12-11, 21:15
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ja det var väl en del år sen själva podden peakade. Själv har jag aldrig varit något fan, tycker de berättar som robotar och läser upp protokoll och annat alldeles för mycket utan inlevelse. Men hade varit kul att höra sågningen, när Henricsson tappar det totalt på stackars Otto (som också kan uppfattas som ganska så speciell). Otto hamnade ju i bråk med någon författare som han bodde hos förut också.

Henricsson tappade det väl inte i vidare bemärkelse så att han gick bananer. Han påpekade väl mest sin syn på deras samarbete (eller icke-samarbete), att Ekevi inte levererade för fem öre och verkade lite arbetsskygg. Med tanke på att man inte har insyn i hur deras muntliga "avtal" gällande arbetet såg ut är det svårt att välja sida i den konflikten. Ekevi har ju sitt, som han prioriter, så klart. Dock har ju Henricsson beklagat sig överlag även tidigare om att han inte hinner med allt och få till vettiga program. Skulden i detta bör väl läggas på Hörning antar jag, som mig veterligen är huvudansvarig för podden? Och han har väl (diplomatiskt uttryckt) lite för många järn i elden?

Dock kan man ju tycka att det borde finnas en del kandidater som medarbetare på podden. Det finns en hel hög med bra pålästa personer i ämnet. Frågan är väl om de vill bli offentliga kanske. Alla känner sig inte bekväma med det, eller att sitta framför en mikrofon och tjattra.

Annars håller jag med dig om beskrivningen av podden. Den har känts lite lattjolajbanlåda och radioteater på buskisnivå allt som oftast, totalt ointressant för den hyfsat invigde. När de sedan började ge utrymme åt "Ynglingen" kastade jag in handduken.
Citera
2025-12-14, 00:19
Medlem
Nu har Otto åkt hem till CAs bror. Utkastad. Insåg inte Otto att han måste börja med ett vänligt brev, han visste ju att Expressen blivit avvisad vid ytterdörren. Vad brodern kan berätta borde vara högintressant, men nu har Otto hjälpt till att förstöra detta intervjuobjekt.
Citera
2025-12-14, 09:55
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu har Otto åkt hem till CAs bror. Utkastad. Insåg inte Otto att han måste börja med ett vänligt brev, han visste ju att Expressen blivit avvisad vid ytterdörren. Vad brodern kan berätta borde vara högintressant, men nu har Otto hjälpt till att förstöra detta intervjuobjekt.

CA-sekten här på forumet lär vara stolt över Ekevi. Vilken snedseglare till människa. De enda som applåderar är analfabeterna i Ekevis kommentarsfält.
Citera
2025-12-21, 19:49
Medlem
BalderVasss avatar
Nu har våran soffbajsare till Ottoman blivit lurad av ett Nigeriabrev vilket framgår av senaste videon där han har regelbunden kontakt med en kvinna som heter Lena som hävdar att hon har bott granne med Christer A och (mot betalning givetvis) har nya uppgifter om vilket våningsplan CA bodde på.

Nåväl soffbajsare, du kan mantalsskriva dig på ett köpcentrum, men nog kommer Skatteverket och soffägaren ta dig.
Citera
2025-12-23, 02:43
Medlem
Har ingenting emot Otto men jag börjar undra lite hur länge detta CA spår egentligen kan drivas? Snart måste ju allt som går att finna vara hittat. Slutar han efter 40-års dagen? Det kan ju knappast finnas så mycket mer kring CA som inte redan sett dagens ljus. Om han inte går batshit crazy och inte ger sig fören brodern talar ut.

Hur länge tror ni han fortsätter? Han gjorde ju något stopp för inte alltför längesen, innan han basunerade ut att "JAG FORTSÄTTER!".

Tydligen har han också jobbat för aftonbladet, som frilansare misstänker jag: https://www.aftonbladet.se/av/otto-ekevi

Edit: Noterar också att han egentligen mest återupprepat sig på sistone, men att han vrider och vänder lite på sina klipp för att göra det som något nytt. Förhören med CA har han redan laddat upp, såväl som signalementen på GM. Dessa inkluderas i hans sista videos.

Hur länge kan Otto fortsätta?
Citera
2025-12-23, 06:47
Medlem
grafikverkets avatar
Citat:

Hur länge kan Otto fortsätta?

Otto behöver spritpengar så detta kommer fortgå ett bra tag till.

Tror kvalitén kommer att sjunka avsevärt snart igen när han skall reagera på klipp från Palmekonferensen.
Citera
2025-12-23, 11:17
Medlem
Crapmagics avatar
Kan ni inte få nog av Ottos insikt, här kommer ett önskvärt mjukt paket från tomten
https://www.youtube.com/watch?v=sb2ACxljpsQ
som innehåller en upprepning av allt du redan visste, ska vi bara hitta på ett rim till paketet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in