2025-12-11, 15:53
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Ja jävlar

Nu är det många som får äta sina ord. Jag inkluderad.

Stackars pojke
Han är död. Stackars pappa, som förlorat sitt barn och dessutom blivit uthängd och hudflängd av dig och resten av flocken på ett sätt som är ett trauma i sig.
Han får vara hur mycket blatte han vill, fy fan vilken skitmacka.
Citera
2025-12-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnipinni
Är det nu alla ska påstå att mannen, som är invandrare, varit hemsk mot kvinnan, som är svensk, som i sin tur gjort detta hemska dåd?

Vi vet inget egentligen mer än att hon var en mamma som verkade älska sin son väldigt mycket. Svårt att förstå. Undra om de hade livförsäkringar.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-12-11 kl. 16:13.
Citera
2025-12-11, 15:55
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du får nog ta:

Pappa dödar fru/exfru och barn, och inte sig själv.

Vs

Mamma begår mord och tar självmord

Jag är helt övertygad om att det sistnämnda är vanligare. Några exempel jag kommer på på rak arm är en mamma som dödade sitt barn och sig själv i en bil i Tyresö, en annan som sköt ihjäl sina barn, också i en bil tror jag, i Dalarna någonstans. En annan mamma hade förlorat man och barn i en brand och tog sedan livet av sig själv och sitt kvarvarande barn. En kvinna i Skåne ställde sig på spåret med sina två barn och lät sig bli påkörd.

Kan vara fel i detaljerna. Samtliga dessa har skett de senaste typ tre-fyra åren.

Jo. Det kan vara som du säger, men inte jättestor övervikt va? Västra Frölunda, Dalby,
Södertälje, finns ju en rad exempel på när pappor mördar sina barn också.
Citera
2025-12-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Varför var det nerdraget på måndagen, pojken borta från skolan och sen åker pappan till jobbet på tisdagen? Det bör ju ha hänt efter pappan åkt rimligen, om han inte är skyldig. Många märkliga omständigheter.

Håller med ,svårt att få ihop detta , många frågor som är obesvarade, om nu pojken inte var i skolan på måndagen, ringde skolan då hem enl.deras policy och svarade någon då ?
Om inte varför tillkallades inte polisen då?
Om dom nu var döda redan på måndagen var befann sig pappan då? Tror ju knappast han sovit i huset där 2 människor låg avlidna.
Mycket märkligt allt detta , har någon svar på ovan eller någon teori?
Citera
2025-12-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Håll dig till ämnet! Mannen i det aktuella fallet i Hörby är av allt att döma oskyldig. Misstankarna riktas nu istället mot mamman.

"Mannen som greps och blev misstänkt på den lägre misstankegraden försattes på fri fot under torsdagen. Det meddelade Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

– De omfattande utredningsåtgärder som polisen vidtagit har nu lett fram till att misstankarna mot mannen kraftigt har försvagats. Han har därför försatts på fri fot och kommer inom kort formellt avföras från utredningen, säger senior åklagare J*sefin S*vlund"

"Enligt åklagaren har bilden kring vad som hänt klarnat och misstankarna riktas mot den döda mamman.

– I nuläget talar omständigheterna i ärendet för att det inte rör sig om två fall av mord utan ett och att den person som misstanken riktas mot är den kvinna som inte längre är i livet"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8vkA5/misstankt-man-i-horbyfall-har-slappts

Detta misstänkte jag redan från början, när barn dödas av en nära anhörig så är mamman gärningspersonen i häften av fallen.

Alla andra som inte höll sig till ämnet då? Varför ska du klaga på just mig?
Citera
2025-12-11, 15:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdaBailey
Min teori är att pojken hade en obotlig sjukdom och att mamman tog "den enkla utvägen" för de båda för att slippa leva med sorgen i framtiden. Det var väl enda barnet dessutom?
Finns det något fall där en förälder dödat ett barn pga obotlig sjukdom?
Det är psykisk ohälsa som ligger bakom filicid-suicid.
Citera
2025-12-11, 15:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Så kan det vara. Kanske hans skulder tärde på förhållandet och att hon till sist ville lämna men att han inte kunde acceptera det.

Fast nu hade du fel som vanligt.

"Den man som anhållits misstänkt för dubbelmord i Hörby släpps på fri fot, meddelar åklagaren.

I stället är mamman nu misstänkt för att ha mördat sin son"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankt-for-dubbelmord-i-horby-slapps-pa-fri-fot/
Citera
2025-12-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Mamman som i vansinne över att relationen var på upphällningen tagit ena barnet med sig i döden? Det är inte helt ovanligt. Det är bara ett par år sedan en kvinna i trettioårsåldern ställde sig framför tåget med sina två barn i famnen. Det var utanför Hässleholm. Också det i Skåne. Och ett par år tidigare sköt en kvinna både sin son och sig själv i Trelleborg, även det i Skåne. Vad är det med folket där? Är det något i det skånska vattnet?
Mannen kanske var så svår att leva ned att hon inte orkade leva med honom och ville inte att barnet skulle göra det heller. De kan hs haft ett helvete.
Citera
2025-12-11, 16:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Psykisk ohälsa kan ju uppstå eller förvärras av olika bakomliggande orsaker, t.ex. obotlig sjukdom, dålig ekonomi, ensamhet och så vidare.
Citera
2025-12-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnipinni
Är det nu alla ska påstå att mannen, som är invandrare, varit hemsk mot kvinnan, som är svensk, som i sin tur gjort detta hemska dåd?

En riktig lågoddsare, vi hade ju kvinnan som blev psykiskt och fysiskt misshandlad av sin invandrade man och som sista utväg kastade sig framför tåget med hennes barn eftersom hon visste att han aldrig skulle lämna dem ifred.
Citera
2025-12-11, 16:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

2 flickor hade ME/CFS har jag för mig. En hel familj med 4 personer hittades döda. Vet inte om båda planerade det tillsammans. Det var några år sedan.
Citera
2025-12-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var det inte han som jobbade där?

Kan jag läst så fel 🤔 ja allt är ju möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in