2025-12-11, 15:39
Medlem
Min teori är att pojken hade en obotlig sjukdom och att mamman tog "den enkla utvägen" för de båda för att slippa leva med sorgen i framtiden. Det var väl enda barnet dessutom?
Citera
2025-12-11, 15:42
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdaBailey
Min teori är att pojken hade en obotlig sjukdom och att mamman tog "den enkla utvägen" för de båda för att slippa leva med sorgen i framtiden. Det var väl enda barnet dessutom?
Vi kan sluta spekulera helt och hållet när det inte finns bevis tycker jag.
Låt polisen göra sitt jobb så får vi förhoppningsvis svar snart
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men det blir skevt att kort och gott göra så. Vi måste ta hänsyn till kända omständigheter.

En kvinna och barn hittas döda - minst en utsatt för dödligt våld. Barnets pappa är i livet. Tar du dessa beaktning så är jag inte alls säker på att det är pappan som dödat de båda, än att mamman dödat barnet och sig själv.

Ju mer jag tänker på sådana fall så är jag rätt säker på att det är tvärtom. Betydligt mer vanligt att mamman dödat sig själv och barnet (eller barnen) än att pappan dödat de båda utan att ta livet av sig.

Hade endast barnet dött däremot skulle jag påstå att pappan är vanligare än mamman som GM.

Det vore faktiskt intressant att veta statistik på.

Pappa mördar fru/exfru och barn

Vs

Mamma begår mord och tar självmord

Min magkänsla säger att pappa som dubbelmördare är vanligare, men har ingen statistik på det.
Citera
Medlem
Är det nu alla ska påstå att mannen, som är invandrare, varit hemsk mot kvinnan, som är svensk, som i sin tur gjort detta hemska dåd?
Citera
2025-12-11, 15:44
Medlem
Ja jävlar ja vad tonen förändrades i tråden. Ett troligt motiv är väl separation och en kommande eller pågående vårdnadstvist, vilket tenderar att oftast vara förklaringen när en mamma är förövare. Finns otroligt många kvinnor som ser barnen som sina efter en separation och en promille av dessa ser hellre både sig själv och barnet på en bättre plats om de är döda än att behöva dela med pappan
Citera
2025-12-11, 15:44
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnipinni
Är det nu alla ska påstå att mannen, som är invandrare, varit hemsk mot kvinnan, som är svensk, som i sin tur gjort detta hemska dåd?
Har redan hänt i tråden

Jag var en av dom som trodde att det var mannen först men att folk nu försöker hitta bortförklaringar till henne som att det inte finns en morgondag är fan pinsamt.
Citera
2025-12-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Ja jävlar ja vad tonen förändrades i tråden. Ett troligt motiv är väl separation och en kommande eller pågående vårdnadstvist, vilket tenderar att oftast vara förklaringen när en mamma är förövare. Finns otroligt många kvinnor som ser barnen som sina efter en separation och en promille av dessa ser hellre både sig själv och barnet på en bättre plats om de är döda än att behöva dela med pappan
Ja och då är det okej, eller? Kvinnans vinkel brukar trumfa allt!
Citera
2025-12-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutanlivtrollar
Ja alltid en förklaring när den sjuka jäveln är etniskt svensk! Ditt kräk!

Struntar fullständigt i vilken etnicitet GM har. Ingenting rättfärdigar mordet på pojken oavsett vem som gjorde det eller vad anledningen var.

Detsamma
Citera
2025-12-11, 15:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Vs

Min magkänsla säger att pappa som dubbelmördare är vanligare, men har ingen statistik på det.

Du får nog ta:

Pappa dödar fru/exfru och barn, och inte sig själv.

Vs

Jag är helt övertygad om att det sistnämnda är vanligare. Några exempel jag kommer på på rak arm är en mamma som dödade sitt barn och sig själv i en bil i Tyresö, en annan som sköt ihjäl sina barn, också i en bil tror jag, i Dalarna någonstans. En annan mamma hade förlorat man och barn i en brand och tog sedan livet av sig själv och sitt kvarvarande barn. En kvinna i Skåne ställde sig på spåret med sina två barn och lät sig bli påkörd.

Kan vara fel i detaljerna. Samtliga dessa har skett de senaste typ tre-fyra åren.
Citera
2025-12-11, 15:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Tragiskt också med pappan som dödade Tintin.
Vilket land kom han ifrån?

Håll dig till ämnet! Mannen i det aktuella fallet i Hörby är av allt att döma oskyldig. Misstankarna riktas nu istället mot mamman.

"Mannen som greps och blev misstänkt på den lägre misstankegraden försattes på fri fot under torsdagen. Det meddelade Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

– De omfattande utredningsåtgärder som polisen vidtagit har nu lett fram till att misstankarna mot mannen kraftigt har försvagats. Han har därför försatts på fri fot och kommer inom kort formellt avföras från utredningen, säger senior åklagare J*sefin S*vlund"

"Enligt åklagaren har bilden kring vad som hänt klarnat och misstankarna riktas mot den döda mamman.

– I nuläget talar omständigheterna i ärendet för att det inte rör sig om två fall av mord utan ett och att den person som misstanken riktas mot är den kvinna som inte längre är i livet"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8vkA5/misstankt-man-i-horbyfall-har-slappts

Detta misstänkte jag redan från början, när barn dödas av en nära anhörig så är mamman gärningspersonen i häften av fallen.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-12-11 kl. 15:51. Anledning: Tillägg
Citera
2025-12-11, 15:50
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutanlivtrollar
Ja alltid en förklaring när den sjuka jäveln är etniskt svensk! Ditt kräk!

Nej. Fullt naturligt.

Att svenskar vill förstå sina egna och varför de begår hemska gärningar.

Det är ingenting märkligt när vi faktiskt är i Sverige runt svenskar.
Citera
2025-12-11, 15:50
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Vs

Dom som anklagade utan grund har rwdan gjort sitt. Men du kan fråga chat gpt och få ett svar på din fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in