2025-12-11, 15:17
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Tja, det kan man ju tycka. Dock antar jag att de som orosanmält är just oroliga för barnen i första rum? Känns ju inte helt världsfrånvänt att känna oro för barnen, med tanke på all gegga som finns runt J och vad som pågår i detta nu. Känns nästan mer märkligt om ingen har gjort det tidigare, tänker jag spontant.
Jag tror tyvärr många anmäler bara för att hålla på
Citera
2025-12-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Fostermamman bekräftar ju egentligen mammans bild av hur Joakim varit som barn, bara det att hon gör en egen analys av vad det ”måste bero på”. Hon verkar ju också ha trott på saker han sagt om mamman redan som liten, men när han var liten framkom det inga historier om något monsterblod och lampsocklar - då var det kommentarer som ”mamma säger att du bakar äckliga kakor” som fostermamman berättar i TV4-dokumentären att Joakim berättade för henne när han var liten.

Joakim har aldrig heller hävdat att anledningen till att han inte sagt något om tortyrmisshandeln tidigare varit för att han vill skydda mamman, att han skämdes över vad han varit med om eller att han försökte intala sig själv att det nog inte var så farligt - allt sånt som skulle vara logiska förklaringar till att han inte sagt något. Istället hävdar han att han hade inget minne alls av det hela - tills dess att han fick ut sina socpapper och med dem kom allt tillbaka för allt som hänt honom fanns ju dokumenterat. Men nu när det visar sig att det inte stämmer, man behöver inte ens snurra in sig i begreppen ”bevis” vs ”stöd” som Joakim håller på med nu (trots att han flera gånger faktiskt har använt just begreppet BEVIS) för det finns inte ens något stöd för eller något i dokumenten som hintar om att de här sakerna har hänt. Så frågan man behöver ställa sig då är ju: Hur kunde alla dessa målande berättelser om tortyrmisshandel som beskrivs i boken Monster ta form i Joakims huvud?

Rätta mig om jag har fel, men tidslinjen här är väl ungefär ett år? Kanske 14 månader? Från att Joakim fått ut sina papper till dess att boken ges ut alltså. Så på den tiden har han läst igenom 6000 sidor noggrant, reflekterat djupt över varje period i sitt liv, kunnat koppla dessa ”nya minnen” till anteckningar i dokumenten samt - antar jag då för att bringa klarhet i det hela - gått i terapi för att reda i vad som är vad och om minnena som kommer upp ter sig rimligt gentemot vad han läser och så klart rett i hur det kunde vara möjligt för mamman att infiltrera hans hjärna så pass att falska minnen skapades av att fosterfamiljen var dumma och han blev knuffad nedför trappan av sin fosterpappa osv osv. SAMTIDIGT som detta högst omfattande inre arbete pågår så ska historien berättas för två författare, de ska sätta allting på pränt och bokmanuset ska korrläsas och redigeras fram och tillbaka.

Allt detta skedde inom loppet av ett drygt år? Eller är det mer troligt att han hittade på historierna på grund av sitt agg mot mamman och för att tvätta bort Jockiboi-smutset?

Exakt och det är just hela poängen här, det är ord mot ord. Därför måste man utgå från fakta och verifierbara uppgifter istället för att bara förlita sig på berättelser som inte kan styrkas.
Citera
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du har sett att han minsann är en bättre människa genom tiktok lives? Asg

Du vet att det är 18 årsgräns här va?

Det är med all rätt faniljen utreds, inga barn ska behöva exponeras mot sin vilja!

Kan man inte vara över 18 och ha TikTok menar du?
Citera
Medlem
Studerat vår allas kära Psykopatibois gamla vloggar från när de bodde i lägenhet i Norrköping. När de var utomlands och går på hockey. Ett mönster är att Jockiboi knappt är med utan jämnt Jonna som får vlogga, även kollat mycket av Gustav och Johannas vloggar när de träffar Jocke och Jonna och där är Jockiboi aldrig med utan det är alltid Jonna. Enda gångerna han tar eget iniativ att vlogga är t.ex när han ska värna om getterna utomlands. Kan garantera baserat på hans beteendemönster att han inte brytt sig alls utan kameran. Samma sak att de alltid ska vara noga med att få med när han ger pengar åt tiggare. Seriöst, vilken liten fitta han är som håller på så för att manipulera barn och svagbegåvade WTs, hela hans karriär har han varit såhär!
Citera
2025-12-11, 15:20
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbloriluften
Jag tror tyvärr många anmäler bara för att hålla på

Verkligen inte. Det är som sagt mer märkligt att anmälningar inte gjorts tidigare (men det kanske har skett, vad vet jag). Tro det eller ej, men det finns faktiskt bra och vettiga människor därute, med civilkurage, som uttrycker oro till myndigheter, för barnets bästa.
Citera
2025-12-11, 15:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Personen tänker nog på när fostermamman sade något i stil med att deras dotter som var 4 år yngre var mer emotionellt mogen än Jocke.

Ja och det är ju inte så konstigt.
Tvärtom.

Jag skulle nog nästan våga påstå att de flesta av de barn/fosterbarn som utsatts för denna typ av "komplikationer" och "störningsmoment" i barndomen, som jag redan beskrivit, även får en tendens att utvecklas långsammare emotionellt.

De som haft svåra trauman har NOG med att bara "överleva", så att säga.
Och faktiskt även NOG med att "förbereda sig" för nya slag (bräckligheten som uppstår som jag skrev om).
Tid tappas därmed på annat.
Tid som normalt skulle gå till en normal emotionell utveckling, för sin åldergrupp.
Om man hade varit trygg, älskad-mätt och belåten. Och lugn.

Jag tolkade dock skribentens text som en mer allmän bedömning av intelligensen.
Kanske även som att han raljerade över någon annans (Jockes) trauma. Förminskande.
Kanske hade jag fel. My bad, i så fall.
Senast redigerad av Gracefulmind 2025-12-11 kl. 15:28.
Citera
2025-12-11, 15:27
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Med tanke på att du för dryga minuter sedan gjorde ditt första inlägg på forumet, och engagerade dig i denna tråd, vet vi nog alla att.....

Bra att du drog ner byxorna på dig själv, och berättade om vem du är. Lycka till i livet. Lyd ett råd, ryck upp dig.
Om vem jag är? Vi tycker olika, för mig är det självklart att folk anmäler för att hålla på.
Citera
2025-12-11, 15:29
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du har sett att han minsann är en bättre människa genom tiktok lives? Asg

Du vet att det är 18 årsgräns här va?

Det är med all rätt faniljen utreds, inga barn ska behöva exponeras mot sin vilja!
Senast i förrgår satt han på TikTok, drängfull och skrek att han inte är rädd för polisen.
Citera
2025-12-11, 15:40
Medlem
Jag vet inte om Joakim ljuger om sin barndom, men jag vet jag att andra händelser i hans bok inte är sanna.

I sin bok har han flera kapitel om något som heter 100% party. Det är ett koncept skapat av en nöjesprofil i Karlstad som hade kryssningar och ordnade fester på klubbar i Sverige och utomlands.

I boken skriver han om ledaren som han kallar för Mattias i boken, hans riktiga namn är egentligen Marcus Neo*nberger. *=n
I Boken skriver han som att han var ett offer för Marcus och att han tvingades göra saker, allt ifrån till att hämta tjejer till hans fester och att göra sexuella saker med tjejer och killar.

Det här är inte sant för fem öre, Joakim tillhörde själv det högsta skiktet i 100% party deltog med nöje i Marcus planer och fester. De tjejer som hämtades till lägenheten höll han självmant på med på festerna.

100% party hade också under den här tiden fester för 16+ i olika städer och Joakim som då var ca 25 och Marcus runt 35 var med på de platserna. Hos de tjejer som var med i 100% party var det lite av ett stående skämt att de två gillade unga tjejer.

Sättet han beskriver det och hur långt ifrån sanningen det är får i alla fall mig att fundera på hur mycket i hans bok som är sant.
Citera
2025-12-11, 15:41
Medlem
Det låter på både föräldrar och fosterhemsföräldrar att de verkligen inte har någon koll på hur ett barn med autism kan bete sig. Det stora meltdown som sker, när han ex kommer hem från sin mamma, det är JÄTTEVANLIGT hos barn med autism.
Citera
2025-12-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu har nån professor gått ut och uttalat sig om att dokumentationen var bristfälligt på 90-talet, men varför skulle hemska övergrepp inte ha dokumenterats? Dessutom snackar vi om 90-talet och inte 40-talet. Jag har själv en sån utredning ifrån 90-talet och detta med dåliga föräldrar och övergrepp var verkligen på tapeten under den tiden, så åtminstone min utredning innehåller en massa sånt.
Det där stämmer inte fullt ut. Jag är så gammal att jag inte ens kommer ihåg hur gammal jag är men ser jag tillbaka på 70-tal, 80-tal och 90-tal så visst utredde man övergrepp och dokumenterade. Skillnaden då mot idag är dock väsensskild. Det var väldigt få övergrepp trots invandringen då och man ska komma ihåg att invandringen inte hade kommit upp i dom volymerna vi ser idag.

1970-talet: arbetskrafts- och återinvandring dominerade. Per år låg invandringen vanligtvis på 40 000–60 000 personer. Invandring från Europa.
1980-talet: Per år rörde det sig om ungefär 50 000–70 000 invandrade personer från Europa.

2016: Det året immigrerade över 163 000 personer till Sverige, vilket är den högsta årsnivån registrerad i modern tid med invandring från i huvudsak: Syrien, Irak, Afghanistan, Iran, Somalia, Eritrea, Turkiet.

Lägg märke till skillnaden på demografin. Vi upplevde få problem fram till 2006 då invandringen ökade i antal och sedermera med i stort sett invandrare från muslimska länder.

All statistik inhämtad via GROK och ChatGPT. En spade är alltid en spade och en grep är alltid en grep. Nu ger jag inte många kopek på att ovanstående kommer att överleva min hundpromenad som börjar nu.
Citera
2025-12-11, 15:49
Medlem
HeligaBrittas avatar
Jockiboi behöver slaktas. Får huvudvärk av allt hans gnäll USh vad jag hatar den horungen som postar 5:11 storys varje dag o gnäller o gnäller o ljuger o ljuger o använder sin makt värre än politiker. Han är en riktigt sjuk jävel, psykopat en grov jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in