2025-12-11, 14:59
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Såg på kvitter att det tydligen gjorts orosanmälningar mot J och hans familj. Inte en dag för tidigt. Hoppas det bär frukt.

Varför ska det skickas in onödiga orosanmälningar till familjen Lundell?
Citera
2025-12-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du att det inte har det?

Vet du?
Citera
2025-12-11, 15:03
Medlem
knark-kungens avatar
Nu har BGB fått honom dit han ville, nu skapas det drama som aldrig förr, tom från sitt egna konto Mr.Villbaravaraifred

Sparka på Jockeboy, efter del 3 är det över
Citera
2025-12-11, 15:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbloriluften
Kanske för dom lämnar barnet till en dömd barnvåldtäktsman?

Men sånt kanske är vardag i din familj.
Citera
2025-12-11, 15:06
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nistelrooy
Jag köper inte det resonemanget. Han var åtta år och gick i skolan när de träffades. Visst, man kunde se att han hade vissa besvär eller svårigheter, men det betyder inte att man kan läsa av allt han kände eller tänkte det sätt som beskrivs. Jocke själv säger ju alltid att han var ett väldigt smart barn och om han verkligen varit mentalt som en 3–4-åring som åttaåring har jag svårt att se att det skulle ha sett ut på det sättet.

Att någon observerar ett barns reaktion betyder inte automatiskt att man tolkar situationen helt korrekt. Barns känslor är komplexa, samma beteende kan ha många möjliga förklaringar. Bara för att fostermamman sett något på ett sätt betyder det inte att man kan dra slutsatser om hela barnets upplevelse eller karaktär.

Hon påstår att allt är lögn, men hon var inte närvarande under den period då de betydande lögnerna begicks, så det går helt enkelt inte att se som fakta.

Fostermamman bekräftar ju egentligen mammans bild av hur Joakim varit som barn, bara det att hon gör en egen analys av vad det ”måste bero på”. Hon verkar ju också ha trott på saker han sagt om mamman redan som liten, men när han var liten framkom det inga historier om något monsterblod och lampsocklar - då var det kommentarer som ”mamma säger att du bakar äckliga kakor” som fostermamman berättar i TV4-dokumentären att Joakim berättade för henne när han var liten.

Joakim har aldrig heller hävdat att anledningen till att han inte sagt något om tortyrmisshandeln tidigare varit för att han vill skydda mamman, att han skämdes över vad han varit med om eller att han försökte intala sig själv att det nog inte var så farligt - allt sånt som skulle vara logiska förklaringar till att han inte sagt något. Istället hävdar han att han hade inget minne alls av det hela - tills dess att han fick ut sina socpapper och med dem kom allt tillbaka för allt som hänt honom fanns ju dokumenterat. Men nu när det visar sig att det inte stämmer, man behöver inte ens snurra in sig i begreppen ”bevis” vs ”stöd” som Joakim håller på med nu (trots att han flera gånger faktiskt har använt just begreppet BEVIS) för det finns inte ens något stöd för eller något i dokumenten som hintar om att de här sakerna har hänt. Så frågan man behöver ställa sig då är ju: Hur kunde alla dessa målande berättelser om tortyrmisshandel som beskrivs i boken Monster ta form i Joakims huvud?

Rätta mig om jag har fel, men tidslinjen här är väl ungefär ett år? Kanske 14 månader? Från att Joakim fått ut sina papper till dess att boken ges ut alltså. Så på den tiden har han läst igenom 6000 sidor noggrant, reflekterat djupt över varje period i sitt liv, kunnat koppla dessa ”nya minnen” till anteckningar i dokumenten samt - antar jag då för att bringa klarhet i det hela - gått i terapi för att reda i vad som är vad och om minnena som kommer upp ter sig rimligt gentemot vad han läser och så klart rett i hur det kunde vara möjligt för mamman att infiltrera hans hjärna så pass att falska minnen skapades av att fosterfamiljen var dumma och han blev knuffad nedför trappan av sin fosterpappa osv osv. SAMTIDIGT som detta högst omfattande inre arbete pågår så ska historien berättas för två författare, de ska sätta allting på pränt och bokmanuset ska korrläsas och redigeras fram och tillbaka.

Allt detta skedde inom loppet av ett drygt år? Eller är det mer troligt att han hittade på historierna på grund av sitt agg mot mamman och för att tvätta bort Jockiboi-smutset?
Citera
2025-12-11, 15:07
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:

Inget jag tänker gegga i. Det får du ta med de som gjort anmälningarna. Dock är det nog (och verkar vara) många som spontant tänker att det är en olämplig uppväxtmiljö, samt att föräldrarna inte ger sken av att vara hundra lämpliga som föräldrar, med tanke på vad som rullats upp via SVTs dokumentär och hur J uppfört sig och gör på nätet. Men, inget jag vill gegga i. Det är på tok för sunkit för min smak.
Citera
2025-12-11, 15:09
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Kanske för dom lämnar barnet till en dömd barnvåldtäktsman?

Men sånt kanske är vardag i din familj.

Som jag har sett har Antionio bättrat upp sig och ser ofta att han har lives på TikTok, han verkar som vem som helst. Jag tror inte han är intresserad av något barn. Men nej det är inte direkt vardag i min familj.
Citera
2025-12-11, 15:10
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Inget jag tänker gegga i. Det får du ta med de som gjort anmälningarna. Dock är det nog (och verkar vara) många som spontant tänker att det är en olämplig uppväxtmiljö, samt att föräldrarna inte ger sken av att vara hundra lämpliga som föräldrar, med tanke på vad som rullats upp via SVTs dokumentär och hur J uppfört sig och gör på nätet. Men, inget jag vill gegga i. Det är på tok för sunkit för min smak.
Visst, tycker bara att orosanmälningar inte ska göras bara för att man har åsikter om en familj. Det ska enbart göras i syftet då man faktiskt är orolig för barnet.
Citera
2025-12-11, 15:11
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Man brukar anmäla till soc om man känner oro för barnen, eller känner att föräldrarna behöver stöd i sin föräldraroll.
Eller så kan man göra som jocke, uppmanar sina följare att soc anmälan som hämnd för att man är arg på ena föräldern.
Citera
2025-12-11, 15:13
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Man brukar anmäla till soc om man känner oro för barnen, eller känner att föräldrarna behöver stöd i sin föräldraroll.
Eller så kan man göra som jocke, uppmanar sina följare att soc anmälan som hämnd för att man är arg på ena föräldern.
Jag står inte bakom det Jocke sa gällande att man skulle ringa socialen på chrippas barn, men bara för det så ska man ju inte hämnas tillbaka och anmäla honom.
Citera
2025-12-11, 15:15
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Visst, tycker bara att orosanmälningar inte ska göras bara för att man har åsikter om en familj. Det ska enbart göras i syftet då man faktiskt är orolig för barnet.

Tja, det kan man ju tycka. Dock antar jag att de som orosanmält är just oroliga för barnen i första rum? Känns ju inte helt världsfrånvänt att känna oro för barnen, med tanke på all gegga som finns runt J och vad som pågår i detta nu. Känns nästan mer märkligt om ingen har gjort det tidigare, tänker jag spontant.
Citera
2025-12-11, 15:15
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Som jag har sett har Antionio bättrat upp sig och ser ofta att han har lives på TikTok, han verkar som vem som helst. Jag tror inte han är intresserad av något barn. Men nej det är inte direkt vardag i min familj.
Du har sett att han minsann är en bättre människa genom tiktok lives? Asg

Du vet att det är 18 årsgräns här va?

Det är med all rätt faniljen utreds, inga barn ska behöva exponeras mot sin vilja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in