Citat:
Ursprungligen postat av
Nistelrooy
Jag köper inte riktigt det resonemanget. Han var åtta år och gick i skolan när de träffades. Visst, man kunde se att han hade vissa besvär eller svårigheter, men det betyder inte att man kan läsa av allt han kände eller tänkte det sätt som beskrivs. Jocke själv säger ju alltid att han var ett väldigt smart barn, och om han verkligen varit mentalt som en 3–4-åring som åttaåring har jag svårt att se att det skulle ha sett ut på det sättet.
Att någon observerar ett barns reaktion betyder inte automatiskt att man tolkar situationen helt korrekt. Barns känslor är komplexa, samma beteende kan ha många möjliga förklaringar. Bara för att fostermamman sett något på ett sätt betyder det inte att man kan dra slutsatser om hela barnets upplevelse eller karaktär.
Hon säger att allt är lögn, men hon var inte med under den tiden de betydande lögnerna begicks, det hänger helt enkelt inte ihop.
Tyvärr. Dina ord får mig att reagera som jag alltid gör när någon inte förstår vidden av allvaret.
Varför skulle han inte kunna vara smart som barn trots allt? Vaddå "mentalt som en 3-4 åring" vid 8:a?? Säger vem? Du?
Tyvärr, du är totalt oerfaren och oseriös.
Han kunde inte ta på sig kläder själv och han hade bristande utveckling i det praktiska pga en bristande uppfostran-har väl för fan inget med "smarthet" att göra. Har du ens barn??
Vi talar helt olika språk och jag har ingen lust alls att bli en del av denna tråds jidder och ältande hit och dit.
Fostermamman berättade dock även att Jocke som liten berättade att mamman hade sina tabletter gömda i eller under en blomkruka.. och att han var rädd/orolig att hon skulle dö..
Gör vad ni vill, jag är inte alls här för att ta del av "tävlingen".
Om ni har ett sensations-behov av att ifrågasätta osv så varsågod.
Jag själv har sagt mitt.
Må gott.