2025-12-10, 16:10
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Kanske för att ingen svarar när dom ringde ifrån skolan! Vet inte om pojken varit borta även på måndagen, var han det då kan jag förstå.
Ok , men ovanligt ändå att kontakta polisen..
Citera
2025-12-10, 16:12
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Ja det kan vi men larmet ska enligt tråden kommit in som hjärtstopp.

Stämmer! Räddningstjänsten i Hörby fick IVPA-larm: "sjukvårdslarm - hjärtstopp" kl 11.43 igår.
Ambulans från Eslöv och Sjöbo blev larmade. Hörby-ambulanserna var upptagna på andra ärenden.
Säker källa på detta.
Citera
2025-12-10, 16:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslo
Behöver inte vara något misstänkt eller konstigt för att skolan kontaktar polisen. Mina barns skola larmar om de inte får tag på vårdsnadshavarna inom viss tid om barnet inte kommit till skolan på morgonen. Och det år inte lång tid, minns inte exskt, men inom en timme. En säkerhetsgrej som känns bra tycker jag. Kan ha hänt något hemma eller i skoltaxin eller att barnet cyklat omkull på väg till skolan eller vad som helst. Bra att skolan reagerar snabbt!
Visst är det bra , men jag har aldrig hört talas om att polisen kontaktas. Därför undrar jag om de har någon historik som gjorde att skolan var så pass alerta. Heder åt dom.
Citera
2025-12-10, 16:16
Medlem
versalers avatar
Verkar som det finns något mer i denna historian.
Att skolpersonal går hem och knackar på hos elever som inte är sjukanmälda och föräldrarna inte går att få tag i är knappast något som sker vanligtvis.
Och om ingen öppnar ringer man polisen men tänker om det är 112 man har ringt eftersom både ambulans och polis åkt ut.

Om kvinnan jobbar inom kommunen så kanske hon har nämnt något till någon kollega om förhållandet till mannen och det gör att man uppmärksammar det så snabbt.
Citera
2025-12-10, 16:25
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Att det skulle vara hjärtstopp kan vi utesluta.

Att både mamman och sonen hittades död är med högsta grad ett mordfall.

Såklart är det mord , men det blev ju hjärtstopp när dom dog.
Citera
2025-12-10, 16:28
Avslutad
– En granne ringde på i går kväll. Hon vågade inte gå ut med hunden, hon kände sig otrygg. Det är för jävligt, fy fan, säger Claes Nilsson.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/grannen-efter-misstankta-dubbelmordet-i-horby-for-javligt/

Postar detta igen då jag undrar om mannen verkligen bodde med kvinnan i så fall varför skulle hon då inte ha vågat gå ut med hunden?
Är det sambon hon var rädd för så måste ju dom ha blivit ovänner och han hade flyttat ut innan mordet.
Citera
2025-12-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.Ramses
– En granne ringde på i går kväll. Hon vågade inte gå ut med hunden, hon kände sig otrygg. Det är för jävligt, fy fan, säger Claes Nilsson.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/grannen-efter-misstankta-dubbelmordet-i-horby-for-javligt/

Postar detta igen då jag undrar om mannen verkligen bodde med kvinnan i så fall varför skulle hon då inte ha vågat gå ut med hunden?
Är det sambon hon var rädd för så måste ju dom ha blivit ovänner och han hade flyttat ut innan mordet.
Det är ju lika farligt att gå ut med hunden som att vara hemma om du har en hotbild emot dig. Det spelar ju liksom ingen roll om han bodde hos henne eller inte, han kunde såklart söka upp henne var som helst, hemma, på jobbet, ute med hunden. Och det visste hon såklart, och därför var hon rädd.
Citera
2025-12-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Läs tråden själv ditt jävla mongo. Många som spekulerade i att han var skuldsatt upp över öronen.
Vem har skuldsatt honom?

Var barnen också skuldsatta?
Citera
2025-12-10, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Det är ju lika farligt att gå ut med hunden som att vara hemma om du har en hotbild emot dig. Det spelar ju liksom ingen roll om han bodde hos henne eller inte, han kunde såklart söka upp henne var som helst, hemma, på jobbet, ute med hunden. Och det visste hon såklart, och därför var hon rädd.

Tänkte mest på att om dom nyss har bråkat och flyttat isär och hon berättade för grannen att hon var rädd för honom så stärks ju misstankarna väldigt mycket.
Citera
2025-12-10, 16:43
Avstängd
Unobosss avatar
Har det kommit ut något mer än namn på MGM Offren adressen?
Finns det info hur brottsplatsen såg ut, om det funnits kända problem innan i familjen, hur var gripandet av mannen?
Väldigt tacksam om någon vet något av det jag frågade om och vill dela med sig.
Citera
2025-12-10, 16:45
Avstängd
Unobosss avatar
Misstänker man hjärtstopp tror jag man finner kvinnan död utan synliga skador.
När man finner barnet så inser man att det inte är en olycka.
Citera
2025-12-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.Ramses
Tänkte mest på att om dom nyss har bråkat och flyttat isär och hon berättade för grannen att hon var rädd för honom så stärks ju misstankarna väldigt mycket.

Misstolkar jag dig? Detta gäller efter mordet och har ingenting med familjen i fråga att göra. Förmodligen bara en äldre som känner sig otrygg efter vad som hänt, mest troligt bara känslor efter att ett sådant brott begåtts intill en, oavsett om gärningsman är kvar eller ej.

Noterade idag att även mannens bil står kvar parkerad på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in