2025-12-10, 15:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nistelrooy
Enligt Anjo är det grovt taget ur sin kontext men märkligt nog spelade han inte upp sin egen sync den här gången, något han gjorde vid flera andra tillfällen. Kanske hade han ingen egen kamera igång, kanske något annat. Oavsett vilket, jag litar betydligt mer på SVT än på Anjo. Så vill han påstå motsatsen får han bevisa det.
Det är inte taget ut sitt kontext. Det där har han ju rapat förr då på sin kanal. Han tror att det tufft att vara hård och han tror att "inte ångra något" är samma sak som att ta ansvar.
Det är fel i både huvudet och fostran på honom - vilket hans attityd tydligt visar.
Citera
2025-12-10, 15:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Ett tips till alla som anklagar pappan för att vara full eller hög är att kolla på Brott&Blandats video, där han går igenom sms-konversationen mellan Jockiboi och Linneas pappa.
För mig är det skitsamma om han skulle vara påverkad, men det verkar som många anser att det har stor betydelse. Det han uttrycker kommer nog från hjärtat oavsett nykterhetsgrad.

Det som jag stör mig på är att inga tidningar eller annan media uppmärksammar Anjos äckliga beteende i del 2.
”Jag ångrar inget”.
Borde inte den meningen få folk att reagera? Vart är alla arga skribenter nu?
Går Jocke och Anjo segrande ur det här så har vi ett helvete framför oss. Dom kommer dreva sönder folk. Ska nån behöva dö innan nån sätter stopp för vansinnet?
Jag är orolig för folk, främst Jacke. Jag tror han mår fruktansvärt dåligt.
Kan vi värdelösa, empatilösa, känslokalla flashbackare tillsammans göra något? Något viktigare än årets pepparkakshus?
Jag håller med dig i allt du säger.
Citera
2025-12-10, 15:21
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Det är redan förklarat och uppenbart vad han menar med att han inte ångrar något. Så du framstår inte som den smarta här om vi säger så, sök information på andra ställen än bland hatare på fb så finner du svaren du letar. Här präglas alla svar av konfirmationsbias.

Dokumentären är hårt vinklad och det ser alla oavsett vilken sida man håller på. Chrippa ser det, Anjo ser det.
Ska du snacka konfirmationsbias och vinklingar som i vartannat inlägg diagnostiserar Chrippa med narcissism? I dont think så
Citera
2025-12-10, 15:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Ja. Eventuellt grovt olaga hot. Och två fall av föregivande av allmän ställning. Den fullständiga domen fanns på en video på Chrippas kanal, Joakim tog ner den med hjälp av hans nätverk Ninetone. Jag minns inte vad påföljden blev, fdärför gissar jag att det förmodligen blev villkorlig dom.

Han skrev det i den gruppchatt det har synts utdrag ur i dokumentären.
"Men låt mig föfan avrätta bitchen offentligt"
I den chatt där Lisen skrev att hon skulle se till att Linnea blev sönderslagen.
Jockes chatt har blivit en meme. Anjo läser upp konversationen och ursäktar Jockes uttalande med att han var jättejättejättearg.

Update: Anjo verkar ha klippt bort segmentet där man visar att Jocke skrev detta.
Jocke styr inget.

https://youtu.be/5Wlx5ckSCNY?si=qvZUFtJMxz935FCU
Att "avrätta offentligt" betyder ju inte bokstavligen att döda eller skada nån fysiskt. Det betyder ju att sänka personens trovärdighet så att denne förlorar sin karriär eller liknande. Jag tycker inte att det är samma sak som det du skrev om att han önskar att hon ska bli rullstolsburen och endast kunna äta ur sugrör resten av livet. Men du menar alltså att Jocke beskrivit hur han fysiskt vill skada Linnea i en chatt mellan honom och några kompisar och att Pontus läst upp den konversationen i en video på YouTube?
Citera
2025-12-10, 15:41
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Rätt magstarkt av Jocke att mitt under pågående granskning dra vidare en privat konversation till Anjo för att dreva och skapa mer hat mot Linneas familj.
Säga vad man vill om Linneas farsas mess, han tycks ha tagit sig några järn helt enkelt.
Jocke hade kunnat hanterat detta annorlunda. Typ inte svarat alls.
Att läcka konversationen till Anjo är att ge SVT fingret och det öppnar ju upp dammluckorna totalt. Alltså det innebär ju att SVT nu kan gå på Jocke hårdare. Andra också. Energimatchning som Axel Öhman brukar säga.
Jocke är totalt gränslös och kommer bemötas därefter.

Det är mycket möjligt att både han och Anjo kommer tyckas klara sig från cancellering även efter del 3. Men jag tror att det kommer bli pyspunka på varumärkena oavsett det omedelbara utfallet av dokumentären.
När det gäller nya samarbeten, inbjudan till nya lekprogram i TV samt förnyelse av samarbeten kan det bli stiltje.
Jag tror även att få vill ha en affärspartner som gjort sig känd för att läcka privata konversationer. Vad kan en sån person läcka mer?
Armén av debila följare blir en klen tröst när det börja blåsa på riktigt.

Jaa följarnas intelligens är inte så mycket att göra åt tyvärr. Men dörren till finrummen borde stängas igen tycker man.
Citera
2025-12-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Det är redan förklarat och uppenbart vad han menar med att han inte ångrar något. Så du framstår inte som den smarta här om vi säger så, sök information på andra ställen än bland hatare på fb så finner du svaren du letar. Här präglas alla svar av konfirmationsbias.

Dokumentären är hårt vinklad och det ser alla oavsett vilken sida man håller på. Chrippa ser det, Anjo ser det.

Det är ju exakt det materialet bygger på. Det som folk reagerar på är hur han smutskastat sin mamma och hur Linneas familj fått stå ut med helt extrema saker.

Kanske blir den vinklad om man ser det från en subjektiv syn , men det är fortfarande en granskning av hat på internet och hur det påverkar i verkliga livet. Tycker du att en utredning är vinklad bara för att man fokuserar mer på gärningsmannen än på brottsoffret?

Anjo har fått många unga att förakta familjen Lundström, som uppenbarligen har tagit stor skada.
Jocke har i sin bok och på andra ställen förtalat sin mamma och påstått att han har bevis för allt. Han har själv uttryckt att han är så glad över att han har sina journaler så att ingen ska kunna förneka att det har hänt.
Senast redigerad av Nistelrooy 2025-12-10 kl. 15:59.
Citera
2025-12-10, 15:59
Medlem
Abelssuns avatar
Har Annika Berg förbjudit den biologiska pappan att träffa Jocke? Sant eller falskt?
Citera
2025-12-10, 16:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Ta bara katten Luffarlasse den har dragit in miljoner.En jävla katt som folk strösslar pengar över.Sjuk värld
Kasta inte skit på Luffarlasse, genom att beblanda honom med dessa individer.
Citera
2025-12-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Ska du snacka konfirmationsbias och vinklingar som i vartannat inlägg diagnostiserar Chrippa med narcissism? I dont think så
Om du menar att jag har konfirmationsbias kan du konkret visa vilka källor och resonemang som påvisar det. Vore också roligt om du tror dig veta var jag hämtat min information ifrån.
Annars blir ditt inlägg bara något du slänger ur dig för att du vet att jag har rätt men dina åsikter har förstärkts av din konfirmationsbias du väljer att se.
Citera
2025-12-10, 16:55
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Har Annika Berg förbjudit den biologiska pappan att träffa Jocke? Sant eller falskt?
I så fall måste den biologiska pappan kunna styrka det med ett domstolsbeslut. Om han nu bestred sina rättigheter att träffa sin son. När Jocke bodde i familjehem så följde familjehemsföräldrarna med Jocke och hälsade på pappan och hans nya familj och det finns bildbevis och soc-anteckningar på det, enligt Jockes dokumentär i tv4. Så under den tiden verkar pappan inte varit hindrad från att träffa sin son.
Citera
2025-12-10, 16:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Det var han själv som efter att ha inlett en period med visst umgänge skulle ha Jocke över natten eller helgen - men innan det blev av så ändrade han sig och ville inte fortsätta.
Citera
2025-12-10, 16:56
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var han själv som efter att ha inlett en period med visst umgänge skulle ha Jocke över natten eller helgen - men innan det blev av så ändrade han sig och ville inte fortsätta.
Enligt vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in