2025-12-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Japp det är ganska ironiskt det där. Minnesota som är svenskättlingarnas hemstat nummer ett är också delstaten dit typ alla somalier åkt. De har ju till och med lyckats välja in en somalier till kongressen. Det är som att somalierna samlas likt flugor just där det finns svenskar, väldigt märkligt sammanträffande faktiskt.

Om man ska ha någon att leva på, så måste det för det första vara någon som generera så mycket som möjligt, samt som är så snälla att de dessutom håller klaffen över att bli utnyttjad.
Det är ju inte så att somaliern överlag jobbar häcken av sig i USA eller gillar jobba inom jordbruket som svenskättlingarna.
Att hålla klaffen, gneta på, och bli utnyttjad är väl svensken i ett nötskal var han än är.
Minnesotas verkar utvecklas till att bli ett Sverige i ett mini-format, även när det gäller ett misslyckat multikulti projekt, men man får ju hoppas att Trump lyckas styra upp det.
Jag tror mer på dem i vilket fall.
Citera
2025-12-10, 12:35
Medlem
Till och med den amerikanske påven är mot trump numera.

Pope Leo offers his strongest criticism of Trump yet

https://www.bbc.com/news/articles/c1lq751964mo.amp
Citera
2025-12-10, 12:36
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vi är tryggare för att vi har färre noggers dock.

Skulle vi byta ut alla våra juggar och iranier mot fler noggers så skulle Sverige bli farligare per capita.

Håller inte med, faran sitter inte i hudfärgen eller i blodet, den sitter i kulturen. Amerikanska svartingar har amerikansk kultur och är inte alls lika galna som lågpannade somalier i Sverige. Visst, de rånar med pistol, men det gör ju alla amerikaner, det ligger i deras vilda-västern-kultur.

Sammanfattningsvis så är det den usla muslimska kulturen ihop med långtgående strategisk inavel som gör våra nysvenskar opålitliga och farliga (sedan blir det såklart inte bättre av att de har dåligt arab-blod).

Men för att återknyta till frågan från TS: Jag hade övervägt att flytta om jag fick möjligheten. USA är ett bra land!
Citera
2025-12-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Det gör han inte, han utvisar de människor som är i landet illegalt. Har du svårt att förstå?

Som Trump anser bor i landet illegalt
Talades förut om ca 120 svenskar som skulle utvisas
Tror inte att alla dessa är där illegalt.
Vilken även var svårt före Trump-regeringen
Citera
2025-12-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Då förstår jag din politiska synvinkel. Du är alltså nöjd med hur sverige blivit..

Finns mycket värre saker
Än att möta någon som skulle kanske ev kunna vara bög
Jag bryr mig om viktiga saker som försvaret, trygghet, ekonomi och jobb
Det gör säkert Trump också. Bögar är inte problemet
Citera
2025-12-10, 12:51
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Håller inte med, faran sitter inte i hudfärgen eller i blodet, den sitter i kulturen.

Citat:
långtgående strategisk inavel som gör våra nysvenskar opålitliga och farliga (sedan blir det såklart inte bättre av att de har dåligt arab-blod).

Vilken tur att du insåg ditt tidigare misstag och höll med mig till slut om att det beror på gener och inte kulturen

Det är trots allt vi människor som skapar kulturerna och inte tvärtom.
Citera
2025-12-10, 13:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Men ja, vad säger ni?
USA är ett shithole dit man inte vill åka på semester, än mindre flytta till.
Kanske om 10 år eller så när de kommit ur sin kollektiva psykos.
Senast redigerad av Trolltestet 2025-12-10 kl. 13:09.
Citera
2025-12-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kanske missat, att han igår sa att Sverige är ett av de värsta länderna i Europa.

Ingen vettig människa åker till USA, så länge Trump är vid makten.
Lite märkligt att alla globalistkändisar som även när Trump blev president för andra gången sa att de skulle flytta från USA... så vitt jag vet bor alla kvar.

Och det är antagligen lugnare att åka dit nu när Trump fått stopp på infödet från Mexico. Oroligheterna i Oregon där AFA aktivister och annat löst folk terroriserade har ju också upphört, och även på andra ställen i landet.
Citera
2025-12-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
USA är ett shithole dit man inte vill åka på semester, än mindre flytta till.
Kanske om 10 år eller så när de kommit ur sin kollektiva psykos.
Ja precis - jag har en del ställen jag gärna hade besökt faktiskt, men det får vänta tills det lugnat sig lite.
Citera
2025-12-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, nu har Trump gjort ett nytt spännande uttalande:

https://www.gp.se/nyheter/varlden/trump-skicka-hit-nagra-svenskar.448f7beb-d35b-562e-a314-de2397afdaec

Vi kanske får tala om för honom att i Sverige anses Somalier vara minst lika svenska som Emil i Lönneberga och att här finns massvis av dem. Men ja, vad säger ni? Hade ni velat åka till USA så som läget är nu? Jag stannar nog här i Sverige faktiskt.

Nja, att somalier kan anses vara svenska är du ensam om att tycka. Men inte f-n åker jag till USA för det!
Citera
2025-12-10, 13:18
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Lite märkligt att alla globalistkändisar som även när Trump blev president för andra gången sa att de skulle flytta från USA... så vitt jag vet bor alla kvar.

Det du vet är inte värt det katten släpar in

https://people.com/stars-who-moved-abroad-and-why-11775854

Det pågår en viss utflyttning från USA nu faktiskt, långsamt växande.
Samtidigt ylar den fete orange fascisten efter invandrare från Skandinavien.... vilket såklart aldrig kommer att ske så längr maga är kvar.
Citera
2025-12-10, 13:23
Medlem
Det finns nog många svenskar som skulle vilja flytta dit om det bara vore lite enklare rent byråkratiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in