2025-12-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Droppen för mig när det gäller Trump var ändå när han hyllade Viktor Orban och tycker det borde finnas fler ledare som han i Europa. Så pratar Trump om att Europa hat svaga demokratier sen hyllar han Viktir Orban som monterar ner demokratin i sitt land!
Tala om att kasta sten i glashus.

Sverige har ingen demokrati alls och allt bestäms ovanför våra huvuden och politikena fortsätter skicka våra pengar till krigsindustrin och mutade afrikanska ledare som bygger lyxvillor och köper mercedes bilar och tar lyxsemestrar till paris med frugan med våra pengar.

Politikerna vågade inte heller fråga svenska folket om nato utan tvingade in oss för att tvätta mer av våra skattepengar till krigsindustrin.

Finns hur mycket som helst.

Bara tänk på det så kommer du inse att vi inte lever i en demokrati.

i ungern kan iallafall kvinnorna gå ut utan att vara rädda på natten.
Citera
2025-12-10, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Om de tar bort alla capital gains taxes flyttar jag gärna. Problemet är att även USA efter alla århundraden av krig och bortsteg från ursprungliga konstitutionen också har höga skatter.

nu baserar jag allt jag vet på film o tv-serier, men det verkar som att man har möjlighet att betala skatt i jänkarland, men att vissa skiter i det. så man kanske kan bli en skattevägrande rättshaverist.

sen har de bättre integritet också. inte som i mellanmjölkssverige där man inte kan bli arg på någon i trafiken, för då gör de som jag att de tar ens regnummer och sen bränner bilen eller brandbombar bostaden. sjukt irriterande när det händer. mycket bättre om bara snutten/DMV har tillgång till vem som äger kärran. japp.
Citera
2025-12-10, 13:34
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Har bott där 4,5 år för studier vilket var kanon.
Blev dock emot en del av detta lands principer och specellt nu med mr Trump
Skulle jag emellertid, utan att leta, hitta en fantastisk karriärmöjlighet skulle jag lätt kunna bortse från dessa principer även "som läget är nu".

Kan kanske gå om du är singel. Helt omöjligt för en svensk vit barnfamilj att följa Trumps uppmaning på grund av kostnaderna. Det är så sjukt dyrt i USA att en svensk barnfamilj kan omöjligen skaffa vettigt boende, finansiera barnomsorg, skola och egna vården om man inte har en mycket djup ficka. Trump vet mycket väl att han själv och hans polariserande lögner och auktoritära ledarstil är orsaken till "Varför kan vi inte få lite folk från Norge, Sverige?". Svenskar, norrmän och danskar fick nog av avskummet när han attackerade allierade Danmark.
Citera
2025-12-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det du vet är inte värt det katten släpar in

https://people.com/stars-who-moved-abroad-and-why-11775854

Det pågår en viss utflyttning från USA nu faktiskt, långsamt växande.
Samtidigt ylar den fete orange fascisten efter invandrare från Skandinavien.... vilket såklart aldrig kommer att ske så längr maga är kvar.
Lögn!
Den enda jag kände igen där var Richard Gere. Hans fru är spanska och vill helst bo i Spanien. Richard Gere llvade då att "testa" några år.
Resten är för mig fullständigt okända.

De jag räknar som kändisar är de som innan Trump vart val lovade att flytta, ex.vis Bruce Springsteen, och Opra W.
Båda bor kvar.
Citera
2025-12-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Det finns nog många svenskar som skulle vilja flytta dit om det bara vore lite enklare rent byråkratiskt.

Hade Trump erbjudet "politisk asyl" för de som vill fly från väst och det hade motsvarat vårt system med vad vi erbjuder våra flyktingar när de söker asyl, så hade vi haft en ny utflyttningsvåg till USA.
Citera
2025-12-10, 13:43
Medlem
Gerrard89s avatar
Detta kommer troligtvis inte heller vilja få någon att flytta dit.

Citat:
Donald Trump och den nuvarande amerikanska regeringen fortsätter att göra det svårare att resa till USA. Nu rapporterar nyhetsbyrån AFP att Vita huset planerar att införa ett sociala medier-krav för turister från 42 länder, inklusive Sverige.

Näthistoriken som turister eventuellt kommer behöva visa upp ska sträcka sig fem år tillbaka i tiden, och utöver data från sociala medier omfattas även telefonnummer och mejladresser man historiskt haft.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/vita-huset-vill-se-fem-ars-nathistorik-vid-resa-till-usa.8329d77d-d2ff-4fb1-a02f-377b62291b3d
Citera
2025-12-10, 13:52
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Detta kommer troligtvis inte heller vilja få någon att flytta dit.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/vita-huset-vill-se-fem-ars-nathistorik-vid-resa-till-usa.8329d77d-d2ff-4fb1-a02f-377b62291b3d

Antagligen görs det för att sålla ut blattar och andra som hatar vita människor.
Citera
2025-12-10, 13:53
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JungmanJanson
Nja, att somalier kan anses vara svenska är du ensam om att tycka. Men inte f-n åker jag till USA för det!

Somalier med svenskt medborgarskap är per definition svenskar – fråga bara riksdagspolitikerna, skattefinansierad public service och mainstreammedia.

Om jag hade haft en attraktiv utbildning hade jag definitivt övervägt att flytta, efter att ha undersökt olika delstater.
Citera
2025-12-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kanske missat, att han igår sa att Sverige är ett av de värsta länderna i Europa.

Ingen vettig människa åker till USA, så länge Trump är vid makten.

Man ska undvika ställen som demokraterna styr Chicago, Portland, Los Angeles, New York, New Orleans, San Francisco. Dessa ställen liknar mer och mer dystopiska sifi filmer från 80talet.
Citera
2025-12-10, 14:02
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Man ska undvika ställen som demokraterna styr Chicago, Portland, Los Angeles, New York, New Orleans, San Francisco. Dessa ställen liknar mer och mer dystopiska sifi filmer från 80talet.
Demokratiska delstater är i genomsnitt statistiskt mycket tryggare är republikanska delstater, samt har högre utbildningsnivå, bättre ekonomi, bättre tillgång till sjukvård med mera.

Så det beror på vad man vill ha.
Citera
2025-12-10, 14:05
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Antagligen görs det för att sålla ut blattar och andra som hatar vita människor.
Behöver du 5 års historik av en person på sociala medier för att se om den är ”blatte”?

Men ja, regimen är starkt emot yttrandefrihet.
Svenskar flyttar inte till Nordkorea i någon hög grad och kommer inte börja göra det till USA heller.
Citera
2025-12-10, 14:07
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Lögn!
Den enda jag kände igen där var Richard Gere. Hans fru är spanska och vill helst bo i Spanien. Richard Gere llvade då att "testa" några år.
Resten är för mig fullständigt okända.

De jag räknar som kändisar är de som innan Trump vart val lovade att flytta, ex.vis Bruce Springsteen, och Opra W.
Båda bor kvar.
Meningslöst att försöka diskutera med dig, du har ju en alternativ verklighet.
Springsteen har på allvar aldrig sagt att han skulle flytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in