Citat:
Ursprungligen postat av
LeifoLeif
Men okej då, lill-snorren.
Jag representerar enbart mig själv, och jag tycker att det är direkt sjukligt hur du i över två års tid har fortsatt skriva inlägg som du aldrig en enda gång kunnat backa upp med fakta.
Du måste på allvar vara väldigt fel ute om du tror att alla som deltagit i den riktade emissionen skulle ha varit insynsregistrerade i en och en halv månad. Där blottar du ännu en gång din okunskap om hur processen faktiskt fungerar.
Att du dessutom påstår något så idiotiskt som att dessa personer själva skulle kontakta Pareto och be dem ringa runt till sina vänner för att köpa aktier är bland det mest befängda jag läst.
Menar du alltså att Pareto skulle vara i maskopi med storägare i Cereno, och att de ringer runt till andra storägare bara för att låtsas att det finns intresse att köpa aktier? Tror du själv, i all din enfald och uppenbara avundsjuka, att detta är ett rimligt scenario? Tror du att jorden är platt också?
Det skrivs inte in några storägare i en aktiebok en och en halv månad innan en emission genomförs, det går inte till på det sättet. Motbevisa mig gärna om du kan.
Loggen öppnades den 25 oktober 2025 för bolagets representanter och Stifel. Stifel har hållit i transaktionen, och ditt snack om att storägare skulle ha uppvaktat bolaget med krav på en emission är ännu en av dina grundlösa konspirationsteorier.
För en månad sedan var ditt mantra att allt handlade om att sprida rykten om ett påstått köpintresse från Pareto, något som senare bekräftats av flera ägare både i Sverige och Norge. Enligt dig skulle detta i själva verket vara ett sätt för de storägare som du är såååå fixerad vid att “komma in i ett nytt case”, baserat på dina egna hemmasnickrade “rykten”. Nu har du plötsligt ändrat version och menar i stället att det hela handlade om att förbereda en emission som genomförs två månader efter Paretos förfrågningar.
Du har alltså inte ens koll på dina egna konspirationsteorier. Det är faktiskt patetiskt.
Det enda som faktiskt är uppenbart är att du är sjukligt besatt av bolaget och sitter fast i en massa konspirationsteorier i ditt eget huvud som inte går ihop överhuvudtaget.