Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Dåså. Då borde du inte ha något att oroa dig för så sluta gagga om att Trumps supporters håller på att göra USA till en diktatur.
Magaiterna VILL ha honom kvar, som USAs svar på Kim Jong Un...
Jag är dessutom inte det minsta orolig, för min del får de gärna hålla kvar Trump t.o.m. i balsamerat format. Se bara hur han lyckats frigöra EU och Europa från amerikanskt inflytande och fått européerna att äntligen börja agera globalt. Det kunde inte vara bättre.
Det gör inte Trump mindre korkad eller mindre galen, och för min del får han gärna gulla med Putin bäst han vill så länge Europa reser sig på egna ben igen. Och då avser jag inte bara militärt, utan i allt. Vilken Dum-trumpen förstås inte egentligen vill, men det är vad han i praktiken åstadkommer. Skojigt nog är det förstås det sista som Putin vill också, Ryssland är en ekonomisk och militär dvärg jämfört med EU. Det senaste beviset på USAs kraftlöshet är Trumps "Ukraina-fredsförhandlingar", som igår sket sig för n:te gången, den här gången tack vare att Europa gick i emellan och tog Ukrainas parti, vilket gör att Putin och Trump kan duo-runka bäst de vill, det har ingen effekt utöver en allmän irritation (som ytterligare frigör Europa från amerikanskt inflytande

).
Så Trump må vara en total knäppgök som kör USA i botten, men han är den perfekta amerikanska presidenten för ett starkare Europa. Dit Sverige hör, btw.