2025-12-09, 22:18
Medlem
jdepps avatar
Vad skulle hon annars dit och göra äta glass haha 😆 😆 😆
[quote=Nyfikenpaallt|93703257]
Citat:
Ursprungligen postat av jdepp

Så varför skulle hon har gjort det då bara för hon har träffat honom?
Citera
2025-12-09, 22:20
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Makes sense att hon inte fick gå på Nobelfesten. Damage control de Luxe.
Tror inte tongångarna på slottet är särskilt trevliga nu.
Tror helt enkelt att hon inte _fick_ gå. Hon kommer vara väldigt osynlig nu, tills det har blåst över.
Men vad är väl en bal på slottet.

Nix det blir ingen bal på slottet för Fn-askungen detta år.
Citera
2025-12-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Eh jo det är så att ett land visar hur viktigt man tycker att ett annat land är och hur viktigt man tycker att ett affärsavtal är, och då toppar man det med Kungligheter, för vi har sådana i Sverige. Är inte det rimligt?
Nu har jag inte sett att CP och Sofia har representerat Sverige/SAAB i nån Gripenaffär men kan ha missat det. Men du har nog rätt, USA till exempel har ju inget kungahus och de har ju heller aldrig sålt några vapen till utlandet.
Citera
2025-12-09, 22:23
Medlem
jdepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Nej tyvärr inte 😏
Citera
2025-12-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdepp
Vad skulle hon annars dit och göra äta glass haha 😆 😆 😆

Knyta kontakter som skådespelare. Vem tackar inte nej till gratis resa och få träffa världens rikaste och kändaste, fatta vad en sådan möjlighet kan ge. Tror du en 20 årig Sofia som vill bli kändis, skådespelare och gifta sig rik tackar nej till sådan möjlighet.
Citera
2025-12-09, 22:29
Medlem
jdepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Knyta kontakter som skådespelare. Vem tackar inte nej till gratis resa och få träffa världens rikaste och kändaste, fatta vad en sådan möjlighet kan ge. Tror du en 20 årig Sofia som vill bli kändis, skådespelare och gifta sig rik tackar nej till sådan möjlighet.
Sen när ville hon bli skådespelare nu??? Alla vet vad som händer på dom festerna 😏
Citera
2025-12-09, 22:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Återigen påminns vi att det förefaller inte krävas några som helst meriter för att företräda Sverige.

Exempel efter exempel radar upp sig och detta blir droppen som får bägaren att rinna över. Antingen avskaffas kungahuset eller så måste man göra om apanagesystemet. Det är fruktansvärt pinsamt att ha, rent ut sagt, nollor som ska företräda oss och som vi förväntas visa vördnad inför. Victoria och möjligen Daniel är de enda som är värdiga och som arbetar för Sverige. Resten av barnen och deras respektive är ju uppklädda nollor som livar överklass. Vi kan lika gärna ha Carl Jan Granqvist , Peder Lamm och Christopher O'Reagan som kungahus
Prins Daniel ja Den solklare vinnaren.

Han framstår som exemplarisk bland kungabarnens respektive, i de blindas rike är den enögde kung.
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Makes sense att hon inte fick gå på Nobelfesten. Damage control de Luxe.
Tror inte tongångarna på slottet är särskilt trevliga nu.
Tror helt enkelt att hon inte _fick_ gå. Hon kommer vara väldigt osynlig nu, tills det har blåst över.
Men vad är väl en bal på slottet.
Hon får väl ringa till Jimmie.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-12-09 kl. 22:41.
Citera
2025-12-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Nu har jag inte sett att CP och Sofia har representerat Sverige/SAAB i nån Gripenaffär men kan ha missat det. Men du har nog rätt, USA till exempel har ju inget kungahus och de har ju heller aldrig sålt några vapen till utlandet.
Men hur kan du jämföra ett litet Kungadöme i norden med världens starkaste land? Det är två skillda världar. Ja USA har bra produkter men det har vi också, en liten knäpp på näsan åt USA.
Citera
2025-12-09, 22:59
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson

Nej det kanske aldrig blir det.
Det här är stort, betydligt större än Kungens bravader.
Och frågan är ju hur kungafamiljen ska klara sig ur det här och den sanna bistra verkligheten om henne.

Sanningen lurar runt hörnet och det finns media och personer runt om i världen som lurpassar på just sanningen.

Här i Sverige har väl hovet fortfarande kontroll över media och dess journalister. Än så länge, men jag är övertygad om att inom några månader så har det hänt förändringar inom familjen och i synnerhet då inom C-P och Sofia.
Citera
2025-12-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Nej det är upp till var och en vad man vill göra med sitt liv. Det är din stund på jorden, du lever sen är du död väldigt länge.

Absolut, det är ju upp till var och en. Sofia har också gjort sina val. Det får hon stå för.
Jag har gjort mina val i livet och det står jag också för och de val jag gjort är jag glad för.
Men jag är inte en offentlig person så ingen skulle vara intresserad av vad jag gjort med mitt liv på samma sätt som Sofia.
Citera
2025-12-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Kanske, men det vet vi inte.

Sofia är en vacker och strävsam kvinna även om hon gjort saker som inte tål dagens ljus, det var rätt då enligt henne, och ledde till den position hon har nu. Vi är alla människor och har tagit beslut tidigare vi ångrar senare i livet.

Carl Philip kanske grymtar i kväll och är lite sur, men det går över- han har en väldigt vacker och lojal fru.

Sofia kommer fortfarande vara Sveriges prinsessa, och en bra sådan.

På vilket sätt är hon en bra prinsessa?
Jämför henne med Victoria.
Citera
2025-12-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Exakt, du vet inte så sluta måla ut henne som en slampa när du har ingen aning.

Nä hon är ABSOLUT INTE en slampa..
Hon har inte varit med i paradise Hotell eller vikit ut sig herrtidningen i Slitz 😉

https://youtu.be/go5A-TkTUf0?si=jr_cfsc5jAPHrR0O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in