2025-12-09, 19:22
Avstängd
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
"Daniel Karlsson vars kanal heter Motvikt"
Den här herren undrar jag vad det är för fel på.
Hans bror var väl känd trollkarl för barn förr?
Jag trodde först det var han som satt på youtube men så var tydligen icke fallet.
Och nu sitter dennes bror på youtube och deltar i toxisk circus.
Tack för övrigt för din upplysande info

Det är samma gubbe. Motvikt är trollkarlen från Bolibompa.
Citera
2025-12-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Du har för vild fantasi. Det är bara sekten som är sjuka nog att hitta på en sån lögn.

Jag har själv sett ett foto från klippet när det hände. Klippet togs ner väldigt snabbt och är ingenting varken Chrippa eller Linnea använde för att få uppmärksamhet eller sympati. Det skedde, men uppmärksammades inte för det skulle bara skulle trigga copy cats.

Du e reggad i december och allt du skriver är beskyddande mot C, ganska genomskinligt kan man tycka.

Hur som helst är det väl inte bara Chrippa som kan beställa hotvideos, lr hur?

Sedan när brydde sig en invandrarunge om detta?
Citera
2025-12-09, 19:26
Medlem
kirugumis avatar
Vad tror ni, kommer del 3 visa att Jockiboi hela tiden varit spindeln i nätet?
De sista minuternas uttalanden hintar ju om det Linneas mamma:
-Man säger inte nej till Joakim Lundell.
Linneas pappa:
-Det är den store Joakim Lundells verk.
BGB säger att det kommer klarna i sista delen, man ska återvända till Joakims barndom och knyta ihop säcken.
Annars förstår jag inte meningen med serien, just nu utsätts Chrippa, Linnea och Jacke värre än de gjort på ett tag och det vore märkligt att lämna hela situationen hängande.
Senast redigerad av kirugumi 2025-12-09 kl. 19:33. Anledning: Stavning
Citera
2025-12-09, 19:28
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Vad tror ni, kommer del 3 visa att Jockibois hela tiden varit spindeln i nätet?
De sista minuterna uttalanden hintar ju om det Linneas mamma -Man säger inte nej till Joakim Lundell.
Linneas pappa- Det är den store Joakim Lundells verk.
BGB säger att det kommer klarna i sista delen, man ska återvända till Joakims barndom och knyta ihop säcken.
Annars förstår jag inte meningen med serien, just nu utsätts Chrippa, Linnea och Jacke värre än de gjort på ett tag och det vore märkligt att lämna hela situationen hängande.

Baserat på Chrippa och Jackes video: Ja.
Citera
2025-12-09, 19:31
Medlem
Joakim la ut detta nyss:

"Sedan så har det gnagt i mig en sak Jag ANSER fortfarande att jag aldric oåstått något felaktiqt kring boken. Det står väldigt tydligt i boken det är ninnesbilder i epilogen i boken Sedan anser jag att jag har STOD för att saker har hant i papprena Att ett barn berättar att han är rädc för att sin mamma ska ta livet av sic anser jag ger starkt stöd till att mamman kan ha sagt det till barnet Och har även flera andra exempel Så tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig.."

Han fortsätter göra bort sig. Har han dyslexi eller är han bara väldigt stressad just nu?
Citera
2025-12-09, 19:37
Medlem
St..appvipans avatar
Och årets Kristallen för bästa reality-skräck går till Joakium Lundell och Sekten.
Citera
2025-12-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Jag tror faktiskt det är djupare än så. Jag tror hon sitter på någon info om hur Jocke orkestrerat berättelsen om sin barndom som faktiskt kan hjälpa till att knyta ihop säcken. Jag kan ha fel där så klart men det är känslan jag får baserat på hur SVT bygger ett sånt här avslöjande och inte baserat på henne som person/karaktär osv. Jag tänker att det finns en anledning att de har med just henne av alla som han har drevat mot. Man har ju också fått se från klipp inför kommande avsnitt att hon sitter i en filmad intervju i en studiemiljö de själva byggt upp hemma hos henne. Hade det ”bara” handlat om att hon var en i mängden av konflikter/drev för att visa på en bredare bild så hade de kunnat göra ett hopklipp av material hon skickat in samt fått kommentarer över telefon. Som sagt jag kan ha helt fel här, det är bara vibbarna jag får.

Glöm inte att detta är mästarna på svt som fick George floyd att verka harmlös och skrek polisvåld och rasism men nu finns hela videon att beskåda och för ett halvår så gjorde svt sitt magnum epos dom klippte Donald Trumps hela tal så han lät som adolf Hitler 😊 för 85% av de hjärntvättade fåren framför tv apparaterna 24/7 är fullt redo att köpa allt vad svt säger och kommer fram till! svt hör hemma i diktaturländer finns tre stycken såna och ett sådant land har vi precis bredvid oss svt hade trivts som fisken i vattnet där klippa klistra manipulera svänga vinkla precis som här! Fast i dessa länderna är det 100% av den hjärntvättade befolkningen som köper Regimmedias lögner
Citera
2025-12-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m64a
Joakim la ut detta nyss:

"Sedan så har det gnagt i mig en sak Jag ANSER fortfarande att jag aldric oåstått något felaktiqt kring boken. Det står väldigt tydligt i boken det är ninnesbilder i epilogen i boken Sedan anser jag att jag har STOD för att saker har hant i papprena Att ett barn berättar att han är rädc för att sin mamma ska ta livet av sic anser jag ger starkt stöd till att mamman kan ha sagt det till barnet Och har även flera andra exempel Så tvcker det blir så äckliat detta Det bara växer pa mig.."

Han fortsätter göra bort sig. Har han dyslexi eller är han bara väldigt stressad just nu?

Pinsamt.
Citera
2025-12-09, 19:40
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Joakim la ut detta nyss:

Han har nog vart vaken dygnet runt i flera veckor nu. Är väl därför de lämnat bort ungen. Vet ej om han är narcissist eller psykopat, men så som han sitter och försöker hitta bortförklaringar verkar det nästan som han inte vet själv om han ljugit eller inte. Och likt en psykopat så går han in på detaljnivå och ska hitta bortförklaringar till varenda mening. Det hade inte spelat någon roll om alla trott på 99% av det han säger, han hade vart ursinnig på den 1% som inte trott honom, och han skulle aldrig ge sig förrän även dom tror honom. Nu i verkligheten så är det väl så att WT-folk och dom som klarar att läsa max en halv a4-sida i teckenstorlek 24 tror honom. Minst 95% är kvinnor/tjejer, och en stor del av dom anser sig veta så bra allt vad Jocke gjort att dom inte ens tänker se dokumentären.

Det är ju hans fans som kommenterar hos honom, och bara positivt. Att han inte får erektion av detta? Nej som sagt, han nöjer sig inte förrän alla hyllar honom och Bo Göran hängs på torget.
Citera
2025-12-09, 19:41
Medlem
Citat:
Joakim la ut detta nyss:

Undrar om han brukar skriva såhär eller om han är full? Jag kan känna igen mig i att ha vart ett väldigt oroligt barn själv som var rädd för att nära och kära skulle dö. Det var inte pga någon tortyr eller extremt trauma - utan att jag var fäst vid mina föräldrar och var rädd för att förlora dom. Inte jättekonstigt om man tänker logiskt - mycket av media man tar del av som barn handlar om nära som dör och att vara ensam/föräldralös - ex. Harry Potter, bröderna Lejonhjärta, Rasmus på Luffen, Pippi the list goes on
Senast redigerad av kyrk57 2025-12-09 kl. 19:43.
Citera
2025-12-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du e reggad i december och allt du skriver är beskyddande mot C, ganska genomskinligt kan man tycka.

Hur som helst är det väl inte bara Chrippa som kan beställa hotvideos, lr hur?

Sedan när brydde sig en invandrarunge om detta?
Genomskinligt?

Jag skriver inte "beskyddande" om C, jag förklarar hur drevet har sett ut för oss som behållit objektiviteten. Det finns beteenden som vanligtvis är klandervärda, men i den kontexten att Joakim har gjort allt i sin makt för att ta allt som betyder något från Chrippa, gör att i princip vilken reaktion som helst från Chrippa är berättigad och inte klandervärd, i den kontexten.

Vem skulle beställa en hotvideo på dom? Menar du Jocke och Anjo? Jag tror inte att dom är inblandade i det, vad dom däremot inte gjort är att ta avstånd från att uppsöka eller hota Chrippa eller Linnea på olika vis.

Jocke hade innan Chrippas första reaktion mot honom:
  • först fått ut ryktet på flashback (genom en användare han sökt upp två veckor innan)
  • planterat falska påståenden om Linnea som hamnat på Flashback
  • fått flera youtubers att göra häktningen till en nationell angelägenhet
  • delat integritetskränkande material med avsikt att det visas upp för hela landet
  • starta en chattgrupp för att konspirera mot Linnea
  • skrivit i sin story att han bevittnat Linnea misshandla Chrippa (något han tog tillbaka)
  • skrivit i sin story att Linnea raderat Chrippas youtubekanal
  • skrivit att Linnea snott klockor, pengar och kläder från Chrippa
  • påstått att det finns bevis för att Linnea är en barnmisshandlare
  • påstått att han anmält Linnea för barnfridsbrott och misshandel
  • läckt Linneas och Chrippas sms till Anjo
  • uppmanat Chrippas ex att ta med hans privata handskrivna brev till Anjo för att använda i utpressningssyfte
  • anklagat Chrippa för narcissism och psykopati
  • anklagat Chrippa för att välja bort sin dotter för Linnea
  • uppmanat en miljon sektapor att anmäla Chrippa till socialtjänsten
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 19:46.
Citera
2025-12-09, 19:46
Medlem
Citat:
Joakim la ut detta nyss:

Vart la han ut detta?

Screenshot uppskattas, inte alla kanske har konto där han la ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in