2025-12-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Detta är en konflikt mellan omogna idioter som inte kan stava till konsekvenstänk eller ansvar. Sluta låtsas som att någon part är vettig eller oskyldig.
Jag har aldrig sagt att någon part är oskyldig. Men jag tycker att Joakim är ytterst ansvarig och att Linnea är oskyldig och det är en objektiv bedömning efter att ha tagit del av allt som kablats ut.

Linnea har inte på något sätt passerat gränser för att försöka förstöra livet för någon av hennes plågoandar. Hon har deltagit i en video när Chrippa avslöjar Rasks otrohet, men guess what? Rask hade redan släppt (minst) fyra videos på temat otrohet om Chrippa eller Linnea där gick ut med olika rykten om att att Chrippa varit otrogen med olika kvinnor. Båda kvinnor samordnade Joakim med sekten. Videos utan nyhetsvärde - med avsikten att förstöra deras relation. Rask hade vid det tillfället laddat upp fler än hundra videos om Chrippa och Linnea. Varje video var ungefär en timma lång. Han fick (inte ens) en promille av vad han förtjänade från Linnea.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 19:02.
Citera
2025-12-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Mamman och Fosterfamiljen har samma uppfattningar om det mesta, då när det hände. Kan man gissa att Jocke gjort dom ovänner i vuxen ålder genom att berätta olika sagor för dom?
När man läser de journaler han valt att gå ut med är det rätt uppenbart att han spelade ut mamma/pappa/morföräldrar/fosterfamilj/soc mot varandra även som barn.

Man kan ju verkligen fundera över om autism/Asperger är rätt diagnos…
Citera
2025-12-09, 19:01
Medlem
Har dessa bröder någonsin gjort någon nytta för samhället? Vad fyller de för funktion? Och hur många miljoner har de kostat för oss skattebetalare?
Citera
2025-12-09, 19:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Är det bara jag som får för mig att det där klippet med blatten och pistolen är fake?

Man vet ju inte vad man ska tro, jag har i alla fall svårt att tro att någon på riktigt skulle bry sig om att hotas på det sättet? Och varför bara ett klipp?

Nä jag tror fan det är något lurt med skiten.
Vad skulle vara lurt med det?
Tyckte du att det var lurt att en finning tonåring som Einar hamnade där han hamnade .
Det finns nog en hel del om vilka man anser sig ha beskydd utav, om inte Jocke ser till det själv så gör gängen det åt en.
Citera
Medlem
Ingen förutom utomstående är offer här. Jag ser gärna att Jockes fasad fallerar, men varför får vi inte svar på vem som ljög av Linnea och Chrippa? Det var ju ändå det som drog igång och fortsatte skiten. Chrippa får gärna sitta inne ett par år han med. Anjo är ju helt dum i huvudet. Sitter och leker gangster på nätet med horunge hit, och han ska sänka folks familjer dit. Så fruktansvärt pinsamt att benämna detta som ett krig. Vad skulle barnen i Gaza säga om det?
Citera
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag skriver som att ni är insatta i hela drevhistorien och dessa kreatörer men det kan ni förstås inte vara. Linneas familj har aldrig kallats Sekten på så sätt. Det har hela tiden uttryckts "Linneas familj är med i en sekt". Avsnittsnamnet valdes förmodligen för att så ett litet frö till reflektion när alla delar har sänts, sektbeteendet bland dessa kreatörer är faktiskt otäckt.

Sekten är en grupp vuxna män som i detta drama gått samman med riktade attacker mot Linnea och Chrippa, oftast släppte dom videos samtidigt, ibland så många som fyra samma dag på samma tema och med likadana anklagelser för att styrka varandras trovärdighet och uppnå maximal förödelse.

Sektens ledare är och har alltid varit Joakim Lundell som själv inte använder sina sociala medier för att släppa material, men han är på ett eller annat sätt inblandad i nästan allt sekten lägger ut, sektens andra medlemmar är Pontus Anjo Björlund , Carl Fredrik Alexander Rask - Rask, Simon Thunberg som går under Vad är problemet, Daniel Karlsson vars kanal heter Motvikt och Mattias Ricin Elb som kallar sig Skuldrådgivarn på youtube.

Simon "Vad är problemet" har tagit lite avstånd från sekten nu.

"Daniel Karlsson vars kanal heter Motvikt"
Den här herren undrar jag vad det är för fel på.
Hans bror var väl känd trollkarl för barn förr?
Jag trodde först det var han som satt på youtube men så var tydligen icke fallet.
Och nu sitter dennes bror på youtube och deltar i toxisk circus.
Tack för övrigt för din upplysande info
Citera
2025-12-09, 19:05
Medlem
Citat:
Är det bara jag som får för mig att det där klippet med blatten och pistolen är fake?

Man vet ju inte vad man ska tro, jag har i alla fall svårt att tro att någon på riktigt skulle bry sig om att hotas på det sättet? Och varför bara ett klipp?

Nä jag tror fan det är något lurt med skiten.
Klippet är äkta. Det går att läsa om i Chrippas tråd. (FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)
Inte ens det backade Jocke och sekten från.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 19:07.
Citera
2025-12-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Har dessa bröder någonsin gjort någon nytta för samhället? Vad fyller de för funktion? Och hur många miljoner har de kostat för oss skattebetalare?

De får sina pengar av youtube, ett amerikanskt bolag. Det e rätt sjukt egentligen, utan dessa pengar hade de inte varit något idag...

Sjuk värld
Citera
2025-12-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Många som stödjer honom är ju soc-fall själva eller är i någon form av konflikt med myndigheter i Sverige gällande missförhållanden. En del beskriver sin egen uppväxt eller liknande i kommentarsfälten och applicerar det till det här fallet som om det skulle vara tillämpningsbart. 100% känslor och en avsaknad av förmåga till källkritik.

Det stora bekymret är väl att mammans låga status, gör att den framgångsrike Jocke trots allt får stöd av andra framgångsrika personer och det betyder enormt mycket. Att en kärring som röker gula blend under köksfläkten får klappar på axeln av abdra lågstatuskvinnor betyder inte ett skit, hon är körd, oavsett hur oskyldig hon än är.

Jocke kommer gå oberörd ur detta.
Citera
2025-12-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Klippet är äkta. Det går att läsa om i Chrippas tråd. Det var någon gång i början av drevet. Inte ens det backade Jocke och sekten från.

Har svårt att tro på det dock. Tycker snarare det verkar som nån har skickat lite cash till nån brursa som gör ett litet klipp.

Luktar skunk alltihopa, alla inblandade har ju stora problem...
Citera
2025-12-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Ah jag var tvungen att kolla ett par minuter på Chrippas senaste video och han "mår bättre än någonsin" och är "mer full av energi" än någonsin... 2 veckor efter rättegång där han riskerar 6års? Fängelse... Yippi! Livet är en fest!!

Det är för att han bara bryr som om hype och vad ”följarna tycker”. Tror ej det handlar om hans familj får upprättelse mer än att folk hatar på Jocke (och gillar Chrippa igen)
Citera
2025-12-09, 19:19
Medlem
Citat:
Har svårt att tro på det dock. Tycker snarare det verkar som nån har skickat lite cash till nån brursa som gör ett litet klipp.

Luktar skunk alltihopa, alla inblandade har ju stora problem...
Du har för vild fantasi. Det är bara sekten som är sjuka nog att hitta på en sån lögn.

Jag har själv sett ett foto från klippet när det hände. Klippet togs ner väldigt snabbt och är ingenting varken Chrippa eller Linnea använde för att få uppmärksamhet eller sympati. Det skedde, men uppmärksammades inte för det skulle bara skulle trigga copy cats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in