Citat:
Ursprungligen postat av
SLUTSPEL1
Jag skriver som att ni är insatta i hela drevhistorien och dessa kreatörer men det kan ni förstås inte vara. Linneas familj har aldrig kallats Sekten på så sätt. Det har hela tiden uttryckts "Linneas familj är med i en sekt". Avsnittsnamnet valdes förmodligen för att så ett litet frö till reflektion när alla delar har sänts, sektbeteendet bland dessa kreatörer är faktiskt otäckt.
Sekten är en grupp vuxna män som i detta drama gått samman med riktade attacker mot Linnea och Chrippa, oftast släppte dom videos samtidigt, ibland så många som fyra samma dag på samma tema och med likadana anklagelser för att styrka varandras trovärdighet och uppnå maximal förödelse.
Sektens ledare är och har alltid varit Joakim Lundell som själv inte använder sina sociala medier för att släppa material, men han är på ett eller annat sätt inblandad i nästan allt sekten lägger ut, sektens andra medlemmar är Pontus Anjo Björlund , Carl Fredrik Alexander Rask - Rask, Simon Thunberg som går under Vad är problemet, Daniel Karlsson vars kanal heter Motvikt och Mattias Ricin Elb som kallar sig Skuldrådgivarn på youtube.
Simon "Vad är problemet" har tagit lite avstånd från sekten nu.
"Daniel Karlsson vars kanal heter Motvikt"
Den här herren undrar jag vad det är för fel på.
Hans bror var väl känd trollkarl för barn förr?
Jag trodde först det var han som satt på youtube men så var tydligen icke fallet.
Och nu sitter dennes bror på youtube och deltar i toxisk circus.
Tack för övrigt för din upplysande info