2025-12-09, 17:11
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Sant! Så långt har jag inte tänkt.

Nu blir man ju sugen att bjuda Bo Göran på en brakmiddag med extra allt, för att få honom att öppna sig.

De diagnoser Göken torgfört sågs ju länge som "superkrafter", plus att en svans av feta white trash-tjejer, borderlinebrudar och batikhäxor blir blöta i trosorna och får moderskänslor av dylika vrak. Så givetvis har Göken sannolikt enbart salufört de "positiva" diagnoserna och störningarna, att han frivilligt skulle berätta om eventuell antisocial personlighetsstörning (vilket han sannolikt har) tror jag inte.

Haha yes min tanke också. All I want for Christmas is the full unedited LUNTAN.
Citera
2025-12-09, 17:11
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Viss erfarenhet, LuLz.

Som säger att ADHD tidigare kallades aspergers...

Läs gärna i länkarna jag postade. Det kanske friskar upp ditt minne. Eller inte. Dock blir du varse om en hel del jag påpekat i mina inlägg. Har du problem med det engelska språket kan du säkert finna ett verktyg som översätter de många ord du finner komplicerade. Önskar dig lycka till med texterna.
Citera
2025-12-09, 17:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Det här är precis min uppfattning också. Han sitter i podden och ba ”jag vill bara att detta ska vara över, jag skäms så mycket och vill inte associeras med det här” gång på gång när det kommer till det s.k. Chrippa-dramat, samtidigt som han drar i trådarna för att orkestrera det hela bakom kulisserna. Efter att ha satt mig in i detta djupare den senaste veckan (i princip all min lediga tid, damp som man har lol) så får jag verkligen känslan av att Jocke vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att elda igång Chrippa. Jag gjorde en lista igår på saker som Jocke anklagat andra för men som det visat sig att det i själva verket är han själv som pysslar med:

Knuffen i trappan - det var han själv som knuffat fosterpappan och inte tvärt om som han hävdade i Expressen innan boken kom ut och det var fosterfamiljen som var förövarna i hans berättelse

Cancerlögnen - det var han själv som ljugit till sin morfar om att hunden fått cancer och skulle avlivas och inte hans mamma som ljög om att hon fått cancer till honom

Nålarna i huden - det är han själv som stuckit sig med nålar både hos mamman och fosterfamiljen och inte hans mamma som tvingat honom att sticka sig med nålar för att ”han har insekter under huden”

Skräckfilmsbesatthet - hävdar att mamman har det men det är han själv som har det

Jag tror även att det han säger i podden och har hävdat i intervjuer osv om att mamman har gaslightat honom och fått honom att psyka ur är precis vad han har gjort med Chrippa. Och obs att jag tycker 100% att Chrippa är ansvarig för sina egna tillkortakommanden och jag håller med honom om vad han säger i avsnitt två att någon borde ha tagit datorn av honom vid den här tiden. Chrippa har uppenbarligen grov adhd och en enormt stor trut som flyger efter alla bollar som kastas emot honom - men det är inte långsökt att tänka sig att Jocke vet om dessa svagheter hos Chrippa och även har agerat därefter. Han har eldat från alla håll. Nästa avsnitt kommer nog att visa på hur Jocke har gått tillväga när han roddat detta ”DRAMAT”.
Precis hur jag resonerar. Det är han som är Monstret.

Vilken psykologisk twist när han upptäcker det sist av alla.
Citera
2025-12-09, 17:19
Avstängd
Citat:
Det här är precis min uppfattning också. Han sitter i podden och ba ”jag vill bara att detta ska vara över, jag skäms så mycket och vill inte associeras med det här” gång på gång när det kommer till det s.k. Chrippa-dramat, samtidigt som han drar i trådarna för att orkestrera det hela bakom kulisserna. Efter att ha satt mig in i detta djupare den senaste veckan (i princip all min lediga tid, damp som man har lol) så får jag verkligen känslan av att Jocke vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att elda igång Chrippa. Jag gjorde en lista igår på saker som Jocke anklagat andra för men som det visat sig att det i själva verket är han själv som pysslar med:

Knuffen i trappan - det var han själv som knuffat fosterpappan och inte tvärt om som han hävdade i Expressen innan boken kom ut och det var fosterfamiljen som var förövarna i hans berättelse

Cancerlögnen - det var han själv som ljugit till sin morfar om att hunden fått cancer och skulle avlivas och inte hans mamma som ljög om att hon fått cancer till honom

Nålarna i huden - det är han själv som stuckit sig med nålar både hos mamman och fosterfamiljen och inte hans mamma som tvingat honom att sticka sig med nålar för att ”han har insekter under huden”

Skräckfilmsbesatthet - hävdar att mamman har det men det är han själv som har det

Jag tror även att det han säger i podden och har hävdat i intervjuer osv om att mamman har gaslightat honom och fått honom att psyka ur är precis vad han har gjort med Chrippa. Och obs att jag tycker 100% att Chrippa är ansvarig för sina egna tillkortakommanden och jag håller med honom om vad han säger i avsnitt två att någon borde ha tagit datorn av honom vid den här tiden. Chrippa har uppenbarligen grov adhd och en enormt stor trut som flyger efter alla bollar som kastas emot honom - men det är inte långsökt att tänka sig att Jocke vet om dessa svagheter hos Chrippa och även har agerat därefter. Han har eldat från alla håll. Nästa avsnitt kommer nog att visa på hur Jocke har gått tillväga när han roddat detta ”DRAMAT”.

Han anklagar även Chrippa för att lida av grov psykopati. Vilket är mer sannolikt att Jocke själv gör. Han anklagar sin mamma för att vara ett monster, något han själv troligen är.
Citera
2025-12-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Widerstedt ska göra sig betydelsefull igen, och man ska tydligen gå tillbaka till där hon var ett svin och Jocke var ett svin. Alltså inget som har med nutiden att göra. Sen ska SVT knyta ihop säcken som de heter. Och jag är ingen siare men kan gissa att dom kommer fram till att Jocke, Anjo och dom på den sidan har gjort massa fula saker. "Chrippa" Linnea och dom på den sidan har varit lite olydiga.
Propagandamaskinen har kommit till Flashback.

Fullt rimligt att gå tillbaka till när hon och Jockiboi hade varsin persona, för det var på då mamman hängdes ut första gången - och det var regisserat av Joakim själv.

Det har i allra högsta grad med nutid att göra - eftersom Joakim fortfarande använder sig av en påhittade barndom och fortfarande använder hot, utpressning, falska anmälningar och utger sig för att agera på myndigheters uppdrag, som han gjorde "när han var Jockiboi".

I full kontext har Joakim och sekten betett sig väldigt mycket värre och i väldigt mycket större utsträckning och med väldigt mycket större räckvidd än Linnea och Chrippa. Det är fakta och det förstår alla förutom hjärntvättade sektmedlemmar. Chrippa och Linnea har inte gjort många övertramp under drevet och det dröjde nästan ett år innan det första kom.

Han har aldrig blivit någonting annat än den Jocke han var då personlighetsmässigt, han är densamma.
Citera
2025-12-09, 17:24
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Widerstedt ska göra sig betydelsefull igen, och man ska tydligen gå tillbaka till där hon var ett svin och Jocke var ett svin. Alltså inget som har med nutiden att göra. Sen ska SVT knyta ihop säcken som de heter. Och jag är ingen siare men kan gissa att dom kommer fram till att Jocke, Anjo och dom på den sidan har gjort massa fula saker. "Chrippa" Linnea och dom på den sidan har varit lite olydiga.

Jag tror faktiskt det är djupare än så. Jag tror hon sitter på någon info om hur Jocke orkestrerat berättelsen om sin barndom som faktiskt kan hjälpa till att knyta ihop säcken. Jag kan ha fel där så klart men det är känslan jag får baserat på hur SVT bygger ett sånt här avslöjande och inte baserat på henne som person/karaktär osv. Jag tänker att det finns en anledning att de har med just henne av alla som han har drevat mot. Man har ju också fått se från klipp inför kommande avsnitt att hon sitter i en filmad intervju i en studiemiljö de själva byggt upp hemma hos henne. Hade det ”bara” handlat om att hon var en i mängden av konflikter/drev för att visa på en bredare bild så hade de kunnat göra ett hopklipp av material hon skickat in samt fått kommentarer över telefon. Som sagt jag kan ha helt fel här, det är bara vibbarna jag får.
Citera
2025-12-09, 17:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad jag förstår så kan man köpa utredningar ang olika diagnoser på privata kliniker - Såsom Pernilla Wahlgren o Bianca Ingrosso gjorde ang ADHD?
Jag tänker att det inte är orimligt att det är vad Jocke gjrt, köpt en utredning specifikt inriktad på autism spektrat från en privat klinik. I så fall har de ju öht inte tittat på andra eventuella diagnoser...

Jocke fick diagnos för 15 år sedan. Då utredde man istort bara i regionen. Har man diagnos aspergers från den tiden, kommer det stå aspergers i ens papper sedan också. Sverige har valt att inte byta diagnosnamn på de som fick diagnos i det äldre systemet.
Citera
2025-12-09, 17:26
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Sekten ska tacka gudarna att han har en så pass positiv inställning till livet, jag tror att dom flesta inte hade orkat mer än en enda vecka i Linneas eller Chrippas skor när det var som värst.

Vad har Chrippa för alternativ till att välja att inte låta det negativa ta över?

Jag förstår inte hur du menar
Linneas Sekt eller följarna?
Citera
2025-12-09, 17:27
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Han anklagar även Chrippa för att lida av grov psykopati. Vilket är mer sannolikt att Jocke själv gör. Han anklagar sin mamma för att vara ett monster, något han själv troligen är.

Klassisk projicering som narcissister ägnar sig åt
Citera
2025-12-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ja men då låter det som om familjen Lundell/Berg/Lundström är mytomaner hela högen eftersom att ALLA ljuger friskt.

Nu är det upp till alla oss flashbaxare att ge dem sina diagnoser…

Snean tycker jag gott kan få diagnosen: antisocial personlighetsstörning eller PSYKOPATI. Hon visar upp alla symtom på detta: ljuger, hittar på, utnyttjar andra till sin egen fördel och drar sig inte för att lagtrotsa eller göra andra människor illa, empatistörd och kan avsky ett litet barn som tar focus, hon bedrar och spelar för galleriet allt som det kommer henne själv till gagn.
Hon har virat lille C runt lillfingret, hon har sett till att han anmäls och blivit oskyldigt inlåst för misshandel, när hon blev putt så gola hon ner honom till Ekobrottsmyndigheten och sedan tar hon tillbaka honom, C kryper, krälar och ber om ursäkt, de gifter sig å nu detta; ”Dramat”.
Jag kan sätta en miljon på att hon har sparat och klippt ihop en massa skit om C som hon kan använda sig utav ifall han skulle mopsa sig mot henne för då kommer hon att drämma till som fan med det ena beviset efter det andra.

Snean är den riktigt farliga pjäsen här, C är bara ovanligt korkad, naiv och drogskadad möjligen har har någon mer diagnos som ADHD eller BDIH (=bara dum i huvudet).

Allt är en psykopats sjuka spel och jag ser att hennes beteende liknar precis Johanna Möller (Arbogakvinnan), detta totalt skrupellösa, egocentriska och hitte-på-storys som hela hennes patetiska liv handlar om.

Nå, vilken diagnos kan Jocke ha tro?
Du är en hopplös sektmedlem märker jag. Det gör jag för att du kallar henne snean och det kommer sig från att tre fullvuxna män och flerbarnspappor, Anjo, Rask, Motvikt och Vad är problemet, med godkännande från Joakim Lundell himself hånade Linnea för att hon en gång gjorde misslyckade fillers. Dom gjorde flera timmars förnedringscontent på det.

Linnea visar inga tecken på detta, du är hjärntvättad. Linnea har en bra relation med barnet - också sektendesinformation.

Ni är farliga att ha lösa i samhället. Hör du hur du själv låter? Du är inte först ut att kalla Linnea psykopat, det gjorde Anjo i en video som snart har en miljon visningar.
Citera
2025-12-09, 17:31
Medlem
Giant Squids avatar
Man får lite 764 light vibbar av Jocke och Anjo.
YouTube borde ju agera och ha något ansvar?
Eller har det redan skett fast nedskuffat av ledaren till någon av lärjungarna!
Citera
2025-12-09, 17:33
Medlem
Citat:

Enig. Jocke är en manipulatör som vet exakt vilka knappar han ska trycka på. Inkl medias knappar. Han har listat ut för länge sen hur mycket makt det ligger hos den som erövrar offer-rollen. Media går igång på ett offer. Då får man uppmärksamhet i media. Och det kan i sin tur exploateras, det ligger det mycket pengar i offer-rollen. Böcker, tv-program, reklamintäkter via poddar, betalcontent i olika kanaler. Dessutom - ett offer kan inte ifrågasättas och måste smekas medhårs i intervjuer.

Den som är samvetslös och inte har några skrupler mot att kasta andra under bussen för att befästa bilden av sig själv som ett offer har mycket att vinna. Låter det som nån vi känner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in