Citat:
Ursprungligen postat av
Horsemackan
Du e reggad i december och allt du skriver är beskyddande mot C, ganska genomskinligt kan man tycka.
Hur som helst är det väl inte bara Chrippa som kan beställa hotvideos, lr hur?
Sedan när brydde sig en invandrarunge om detta?
Genomskinligt?
Jag skriver inte "beskyddande" om C, jag förklarar hur drevet har sett ut för oss som behållit objektiviteten. Det finns beteenden som vanligtvis är klandervärda, men i den kontexten att Joakim har gjort allt i sin makt för att ta allt som betyder något från Chrippa, gör att i princip vilken reaktion som helst från Chrippa är berättigad och inte klandervärd, i den kontexten.
Vem skulle beställa en hotvideo på dom? Menar du Jocke och Anjo? Jag tror inte att dom är inblandade i det, vad dom däremot inte gjort är att ta avstånd från att uppsöka eller hota Chrippa eller Linnea på olika vis.
Jocke hade innan Chrippas första reaktion mot honom:
- först fått ut ryktet på flashback (genom en användare han sökt upp två veckor innan)
- planterat falska påståenden om Linnea som hamnat på Flashback
- fått flera youtubers att göra häktningen till en nationell angelägenhet
- delat integritetskränkande material med avsikt att det visas upp för hela landet
- starta en chattgrupp för att konspirera mot Linnea
- skrivit i sin story att han bevittnat Linnea misshandla Chrippa (något han tog tillbaka)
- skrivit i sin story att Linnea raderat Chrippas youtubekanal
- skrivit att Linnea snott klockor, pengar och kläder från Chrippa
- påstått att det finns bevis för att Linnea är en barnmisshandlare
- påstått att han anmält Linnea för barnfridsbrott och misshandel
- läckt Linneas och Chrippas sms till Anjo
- uppmanat Chrippas ex att ta med hans privata handskrivna brev till Anjo för att använda i utpressningssyfte
- anklagat Chrippa för narcissism och psykopati
- anklagat Chrippa för att välja bort sin dotter för Linnea
- uppmanat en miljon sektapor att anmäla Chrippa till socialtjänsten