2025-12-09, 18:24
Medlem
Sjuka människor
Citera
2025-12-09, 18:26
Medlem
Connykrims avatar
Sjuka dom e som gör så mot varandra som brorsor.

Skadar hundvalpar fyfan hoppas de brinner i helvetet
Citera
2025-12-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Det här är precis min uppfattning också. Han sitter i podden och ba ”jag vill bara att detta ska vara över, jag skäms så mycket och vill inte associeras med det här” gång på gång när det kommer till det s.k. Chrippa-dramat, samtidigt som han drar i trådarna för att orkestrera det hela bakom kulisserna. Efter att ha satt mig in i detta djupare den senaste veckan (i princip all min lediga tid, damp som man har lol) så får jag verkligen känslan av att Jocke vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att elda igång Chrippa. Jag gjorde en lista igår på saker som Jocke anklagat andra för men som det visat sig att det i själva verket är han själv som pysslar med:

Knuffen i trappan - det var han själv som knuffat fosterpappan och inte tvärt om som han hävdade i Expressen innan boken kom ut och det var fosterfamiljen som var förövarna i hans berättelse

Cancerlögnen - det var han själv som ljugit till sin morfar om att hunden fått cancer och skulle avlivas och inte hans mamma som ljög om att hon fått cancer till honom

Nålarna i huden - det är han själv som stuckit sig med nålar både hos mamman och fosterfamiljen och inte hans mamma som tvingat honom att sticka sig med nålar för att ”han har insekter under huden”

Skräckfilmsbesatthet - hävdar att mamman har det men det är han själv som har det

Jag tror även att det han säger i podden och har hävdat i intervjuer osv om att mamman har gaslightat honom och fått honom att psyka ur är precis vad han har gjort med Chrippa. Och obs att jag tycker 100% att Chrippa är ansvarig för sina egna tillkortakommanden och jag håller med honom om vad han säger i avsnitt två att någon borde ha tagit datorn av honom vid den här tiden. Chrippa har uppenbarligen grov adhd och en enormt stor trut som flyger efter alla bollar som kastas emot honom - men det är inte långsökt att tänka sig att Jocke vet om dessa svagheter hos Chrippa och även har agerat därefter. Han har eldat från alla håll. Nästa avsnitt kommer nog att visa på hur Jocke har gått tillväga när han roddat detta ”DRAMAT”.
Det är det han har gjort. Ett exempel till hur Jocke provoverat är att han har fått alla i sekten att sprida ut budskapet att Chrippa har valt bort sin dotter för att vara med Linnea. Det skulle få mig att göra en påhälsning, som allra minst.

Anjo gav ut en låt med texten "Chrippa, lämnar sin familj för att få lite fitta". https://youtu.be/VHl-psmmgOo?si=2axgUTzpQ3ROoEhU

När Chrippa är arg och försvarar sig, anklagas han för att hålla igång drevet. När det börjar dö ut, anklagar dom Chrippa eller Linnea för något helt sjukt igen, att mordhota barn till exempel och så fortsatte det i all evighet. Joakim har anmält Chrippa på falska grunder mer än 18 gånger och nästan alla gånger har det blivit content.

Det du nämner om att han systematiskt återberättar vad han själv gjorde men berättar om det som om någon annan gjort det är något jag upplevde med en före detta vän. Det var ett återkommande mönster när han hade gjort otillåtna eller olagliga saker, han ville gärna berätta om handlingarna, nästan som att det var tvångsmässigt, för han hade inte behövt berätta ens hälften. Men min reflektion nu när jag vet vad han gjorde och har gjort mot många andra kompisar är att han njöt av att se avsmaken för agerandet och att han kände triumf när han duperade folk att någon gjort det.

Jag håller med om att Chrippa har ansvar för sina tillkortakommanden, men samtidigt är han bara människa. Det mesta förutom hans vidriga intervju hos Anjo går att förstå och rättfärdiga i den situationen han var i.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 18:51.
Citera
2025-12-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det är det han har gjort. Ett exempel till hur Jocke provoverat är att han har fått alla i sekten att sprida ut budskapet att Chrippa har valt bort sin dotter för att vara med Linnea. Det skulle få mig att göra en påhälsning, som allra minst.

Anjo gav ut en låt med texten "Chrippa, lämnar sin familj för att få lite fitta". https://youtu.be/VHl-psmmgOo?si=2axgUTzpQ3ROoEhU

När Chrippa är arg och försvarar sig, anklagas han för att hålla igång drevet. När det börjar dö ut, anklagar dom Chrippa eller Linnea för något helt sjukt igen, att mordhota barn till exempel och så fortsatte det i all evighet.

Det du nämner om att han systematiskt återberättar vad han själv gjorde men berättar om det som om någon annan gjort det är något jag upplevde med en före detta vän. Det var ett återkommande mönster när han hade gjort otillåtna eller olagliga saker, han ville gärna berätta om handlingarna, nästan som att det var tvångsmässigt, för han hade inte behövt berätta ens hälften. Men min reflektion nu när jag vet vad han gjorde och har gjort mot många andra kompisar är att han njöt av att se avsmaken för agerandet och att han kände triumf när han duperade folk att någon gjort det.

Jag håller med om att Chrippa har ansvar för sina tillkortakommanden, men samtidigt är han bara människa. Det mesta förutom hans vidriga intervju hos Anjo går att förstå och rättfärdiga i den situationen han var i.

Detta är en konflikt mellan omogna idioter som inte kan stava till konsekvenstänk eller ansvar. Sluta låtsas som att någon part är vettig eller oskyldig.
Citera
2025-12-09, 18:32
Medlem
Kan inte någon bara få joakim lundell tyst? Ge människan något som får honom att tiga.. så trött på hans jäkla inlägg hit och dit. Nej joakim lundell det är inte synd om dig. Väx upp och var en bra förebild åt dina barn... och den där Anna book. Varifrån kom hon helt plötsligt?
Citera
2025-12-09, 18:34
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Du uttrycker dig som en debil. Du förstår inte vad projicering är och du lägger ord i mun. Lycka till i livet.

Haha 2 lasersvärd alltså? Du gör min dag utan att du ens vet om det.

Tack! O God Jul!
Senast redigerad av GiDDi 2025-12-09 kl. 18:37.
Citera
2025-12-09, 18:39
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Detta är en konflikt mellan omogna idioter som inte kan stava till konsekvenstänk eller ansvar. Sluta låtsas som att någon part är vettig eller oskyldig.

Det har du rätt till och allt det här snacket är egentligen slöseri med tid. Vi är dock människor o dras in i skit ibland😆 10 poäng åt dig!
Citera
2025-12-09, 18:42
Medlem
vichy6s avatar
Är det någon som ser Joakim som en frisk fungerande person nu?
Citera
2025-12-09, 18:43
Medlem
vichy6s avatar
Är det någon som ser Jonna som en frisk fungerande person nu?
Citera
2025-12-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Jag förstår inte hur du menar
Linneas Sekt eller följarna?
Jag skriver som att ni är insatta i hela drevhistorien och dessa kreatörer men det kan ni förstås inte vara. Linneas familj har aldrig kallats Sekten på så sätt. Det har hela tiden uttryckts "Linneas familj är med i en sekt". Avsnittsnamnet valdes förmodligen för att så ett litet frö till reflektion när alla delar har sänts, sektbeteendet bland dessa kreatörer är faktiskt otäckt.

Sekten är en grupp vuxna män som i detta drama gått samman med riktade attacker mot Linnea och Chrippa, oftast släppte dom videos samtidigt, ibland så många som fyra samma dag på samma tema och med likadana anklagelser för att styrka varandras trovärdighet och uppnå maximal förödelse.

Sektens ledare är och har alltid varit Joakim Lundell som själv inte använder sina sociala medier för att släppa material, men han är på ett eller annat sätt inblandad i nästan allt sekten lägger ut, sektens andra medlemmar är Pontus Anjo Björlund , Carl Fredrik Alexander Rask - Rask, Simon Thunberg som går under Vad är problemet, Daniel Karlsson vars kanal heter Motvikt och Mattias Ricin Elb som kallar sig Skuldrådgivarn på youtube.

Simon "Vad är problemet" har tagit lite avstånd från sekten nu.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 18:50.
Citera
2025-12-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1

När Chrippa är arg och försvarar sig, anklagas han för att hålla igång drevet. När det börjar dö ut, anklagar dom Chrippa eller Linnea för något helt sjukt igen, att mordhota barn till exempel och så fortsatte det i all evighet. Joakim har anmält Chrippa på falska grunder mer än 18 gånger och nästan alla gånger har det blivit content.

Precis, Joakim visste vilka knappar han skulle trycka på hos Chrippa för att få en reaktion. Jag börjar förstå både Chrippa och Linnea, vem som helst hade velat försvara sig om man blivit anklagad för så grova saker som dom blivit
Citera
2025-12-09, 19:00
Medlem
Är det bara jag som får för mig att det där klippet med blatten och pistolen är fake?

Man vet ju inte vad man ska tro, jag har i alla fall svårt att tro att någon på riktigt skulle bry sig om att hotas på det sättet? Och varför bara ett klipp?

Nä jag tror fan det är något lurt med skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in