2025-12-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiDDi
Ser den. Han säger allting med exakt samma kroppspråk..och ett underliggande flin, som när man håller sig för garv. Undrar hur han "kom på" att det var hans mamma som lurat i honom det? Slog som blixt från klar himmel?

Alla som har varit ute bland folk ser ju att det här är ju en mytomans kroppspråk? Säkert en del sanningar inblandade men kroppspråket är så off...inte alls genuint livets hårda skola. Snälla folk titta hur han vill skratta och får klippa...vidrigt.

2:05

"När de grep mig blev jag arg, för jag förstod inte varför jag togs av polisen. Jag menar, jag hade ju rymt därifrån av en anledning, det var jag som hade blivit utsatt."

Hans mamma som berättat detta för honom då eller, han ska ha varit 14-15 år vid det tillfället.
Citera
2025-12-09, 16:08
Medlem
azontos avatar
https://arbetet.se/2025/12/09/joakim-lundell-jockiboi-gor-sociala-medier-till-en-folkdomstol/

"Joakim Lundell gör sociala medier till en folkdomstol "

Citat:
Ett okänt vittne påstår att hennes familj fått någon att ta livet av sig. En ”expert” säger att Linnea ska ha försökt utföra exorcism – utdrivning av onda andar – på sin kille.

Bevis för detta? Att det tydligen ingår i demonfördrivning att bära den besattes… kläder?

Med förskräckt blick visar sedan Anjo upp en bild på hur Linnea gjort något så flickväns-udda som att ha haft på sig sin killes fula mössa när de träffades.

Det här låter inte som ett case som skulle hålla i rätten – om någon nu längre brydde sig om en sådan.

Väldigt bra skrivet av Johannes Klenell
Citera
2025-12-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jocke borde tas in för en grundlig stor psykiatrisk utredning, innan det händer något fruktansvärt.

Att du tycker att han är sympatisk, gör dig lika sjuk. Hela hans liv är en stor bluff. Och här sitter han alltså med cigarren i munnen hemma via en gruppchatt och instruerar Anjo och sekten att utföra hela detta drev mot tjejen och hennes familj, stena systerns hund osv.

Vi klagar ofta på analfabeter från Somalia, men i och med den här dokumentären kommer det fram hur många lågbegåvade idioter det finns i Sverige. Som inte ens klarar ta in vad en enkel dokumentär säger. Helt oförmögna att förstå. Skrämmande kommentarer på Jockes Youtube-kanal, "Vi älskar dig vi som vet sanningen", herregud, instifta mentalfängelser igen!
Linneas familj vädjade till Joakim att be Anjo trappa ner när familjen började få konsekvenser av deras drev, men han gjorde aldrig det.
Citera
2025-12-09, 16:13
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Googla kroppsspråk vid autism innan du börjar fantisera mer om psykologi vilket du uppenbart inte vet mycket om.

Haha jag har familjemedlemmar med autism. Det kan faktist göra att du läser av dom bättre om du har hög E.Q i vissa fall. Riktigt dåliga på att fejka sanning. Tro inte på allt du läser. Det är väldigt brett. Även en mytoman kan ha autism men du är inte så djupt insatt kanske? Brist på egen erfarenhet? Pajas...
Citera
2025-12-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Håller inte med. Jag tycker att Jocke är en bra person i grunden, trots att han gjort mycket skit. Han verkar åtminstone till viss del stå för och ta ansvar för sina misstag.
Vet du att Joakim har hotat att skära halsen av en kvinna och uttryckligen har beskrivit att han vill att Linnea skadas så till den grad att hon hamnar i rullstol och behöver äta genom ett sugrör?
Citera
2025-12-09, 16:15
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Vad jag har fått till mig så har Jocke tagit kontakt med dom inför SVT Dokumentären. Man ser det uppenbara, skillnaderna i berättelserna från förr och nu

Dom är snälla. Dom skulle aldrig säga något on om honom även om det stämmer. Fosterfamiljer som är bra brukar vara så. Du ska känna dig trygg och alltid stå på barnets sida.
Senast redigerad av GiDDi 2025-12-09 kl. 16:25.
Citera
2025-12-09, 16:21
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nistelrooy
2:05

"När de grep mig blev jag arg, för jag förstod inte varför jag togs av polisen. Jag menar, jag hade ju rymt därifrån av en anledning, det var jag som hade blivit utsatt."

Hans mamma som berättat detta för honom då eller, han ska ha varit 14-15 år vid det tillfället.

Hans mamna är hans återkommande syndabock. Har en familjemedlem med samma diagnoser+dyslexi. Dom hänger inte alltid med så dom blir extremt uträknande och en syndabock är alltid bra. Dom tävlar liksom med sina egna familjemedlemmar. Förstår inte riktigt när man kommer på dom och dom är ständigt i socialt underläge. I alla fall i deras huvud...

Säger inte att Jocke är så här men det är ett möjligt scenario och anledning varför han har gjort så här. Han måste vinna! Annars känner han sig oönskad. Någon måste alltid göra mer fel än honom.
Citera
2025-12-09, 16:21
Medlem
Amors avatar
Chockad av det starka stöd Jocke har i diverse sociala mediers kommentarsfält. Iof måste man tänka på att hans följare är mer internetaktiva än genomsnittet.

Sedan är det väl så när man följer en influencer och lär känna den intalar man sig själv att allt han gör är rätt. Särskilt är det svårt att erkänna att någon som man lagt väldigt mycket tid på är en bluff.

Det är lite som när man satsar mycket pengar på en fin restaurang eller resa, det tar emot att erkänna att det är dåligt. Det måste vara bra. Tror inte Jockibois följare är såna som drabbas av "eftertankens kranka blekhet"
Citera
2025-12-09, 16:25
Medlem
Citat:
Haha jag har familjemedlemmar med autism. Det kan faktist göra att du läser av dom bättre om du har hög E.Q i vissa fall. Riktigt dåliga på att fejka sanning. Tro inte på allt du läser. Det är väldigt brett. Även en mytoman kan ha autism men du är inte så djupt insatt kanske? Brist på egen erfarenhet? Pajas...
Så du tycker anekdotisk resonemang är sanning. Sen säger du emot dig själv med att klämma till med att "det är väldigt brett" Du vet uppenbarligen inte hur man avläser kroppsspråk varken på mytomaner eller autister, sen hävdar du att du vet det för du har en släkting med autism. Det blev inte så många rätt där
Citera
2025-12-09, 16:29
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Chockad av det starka stöd Jocke har i diverse sociala mediers kommentarsfält. Iof måste man tänka på att hans följare är mer internetaktiva än genomsnittet.

Sedan är det väl så när man följer en influencer och lär känna den intalar man sig själv att allt han gör är rätt. Särskilt är det svårt att erkänna att någon som man lagt väldigt mycket tid på är en bluff.

Det är lite som när man satsar mycket pengar på en fin restaurang eller resa, det tar emot att erkänna att det är dåligt. Det måste vara bra. Tror inte Jockibois följare är såna som drabbas av "eftertankens kranka blekhet"

Inte bara följer, man försörjer honom också.
Citera
2025-12-09, 16:29
Medlem
Citat:
Hans mamna är hans återkommande syndabock. Har en familjemedlem med samma diagnoser+dyslexi. Dom hänger inte alltid med så dom blir extremt uträknande och en syndabock är alltid bra. Dom tävlar liksom med sina egna familjemedlemmar. Förstår inte riktigt när man kommer på dom och dom är ständigt i socialt underläge. I alla fall i deras huvud...

Säger inte att Jocke är så här men det är ett möjligt scenario och anledning varför han har gjort så här. Han måste vinna! Annars känner han sig oönskad. Någon måste alltid göra mer fel än honom.

Det där påståendet riktade han mot fosterfamiljen.

Min poäng var att tidigare har han sagt att hans mamma har lurat i honom att hans biologiska pappa och fosterfamilj var problemet, men i det här fallet, när han berättar om situationen som 14-åring när han rymmer från fosterfamiljen, handlar det om hans eget minne enligt mig, inte något han fått berättat för sig.
Citera
2025-12-09, 16:31
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Många som stödjer honom är ju soc-fall själva eller är i någon form av konflikt med myndigheter i Sverige gällande missförhållanden. En del beskriver sin egen uppväxt eller liknande i kommentarsfälten och applicerar det till det här fallet som om det skulle vara tillämpningsbart. 100% känslor och en avsaknad av förmåga till källkritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in