Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi tar delar av Snapchatkonversationen igen:

....
Snapchatkonversationen:

Citat:

Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo det är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
.....

Han erkänner helt och fullt att han har hört hennes upprepade nej, men att han ändå fortsatte, då han "trodde hon ba drev".

Ett nej är alltid ett nej. Och här var det upprepade nej.

Att forcera sig fram när någon säger nej = våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Rätt stört också att ens vilja fortsätta när någon säger nej upprepade gånger.

Ja han har minnesluckor och tror på henne när hon anklagar honom han erkänner inte bara för att han inte säger emot, hade det varit en riktig våldtäkt hade hon aldrig tagit kontakt med honom dagen efter och det hade definitivt funnits bättre bevis än den snap konversationen
Citera
2025-12-09, 14:38
Medlem
Citat:
Om en kvinna säger nej upprepade gånger Så vill hon inte ha sex ned dig. Då ska du sluta, annars begår du en våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Denna kvinnan sa nej upprepade gånger. Killen slutade inte = våldtäkt eller sexuellt övergrepp. Dvs: Hon har råkat ut för brott.

Du kommer hamna i fängelse själv en vacker dag om du inte respekterar nej I liknande sammanhang.
finns som vanligt 0 bevis för att det gått till så
Citera
2025-12-09, 14:41
Medlem
Citat:
Nej. Jag vet inte mer än er om fallet. Men jag har uppenbarligen mer vett innanför pannbenet än er och fattar att han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, men fortsätter ändå = våldtäkt eller sexuellt övergrepp. Och han är dömd för våldtäkt.

....
Snapchatkonversationen:

Citat:

Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
.....

Han ger olika tänkbara förklaringar eftersom han inte minns men han tror på hennes anklagelse det gör dock inte jag det är HELT UPPENBART om man klarar av att se på det objektivt att hon hittar på allt för att få skadestånd inga som helst tvivel om det
Citera
2025-12-09, 14:41
Medlem
Citat:
Om han inte minns, så hade han skrivit det. Det fattar du väl ändå? Hon anklagar honom för våldtäkt. Om han inte minns något av natten, så erkänner man inte. Det var dessutom på Snapchat, så han hade tid att tänka efter innan han svarade.

Det är inte säkert alls. Han kanske bara utgick från att hon talade sanning, och (som många naiva män) inte kunde tänka sig att hon skulle ljuga om något sådant. Och han har inte erkänt någon våldtäkt. Det är inte heller någon direkt våldtäktsanklagelse hon kommer med.

Du drar alldeles för snabba slutsatser. Försök sansa dig lite.

Citat:
Finns inget som tyder på att han ibte minns. Snarare tvärt. Han minns, men försöker skylla ufrån sig.

Jo hans sätt att formulera sig tyder ganska starkt på att han inte minns. Det är mycket "nog", "väl" "eller si", "eller så". Spekulerande snarare än erkännande.
Citera
2025-12-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det är inte säkert alls. Han kanske bara utgick från att hon talade sanning, och (som många naiva män) inte kunde tänka sig att hon skulle ljuga om något sådant. Och han har inte erkänt någon våldtäkt. Det är inte heller någon direkt våldtäktsanklagelse hon kommer med.

Du drar alldeles för snabba slutsatser. Försök sansa dig lite.

Jo hans sätt att formulera sig tyder ganska starkt på att han inte minns. Det är mycket "nog", "väl" "eller si", "eller så". Spekulerande snarare än erkännande.

Precis, hans sätt att formulera sig visar att han med allra största sannolikhet inte minns,
Citera
2025-12-09, 15:07
Medlem
Citat:
Nej. Jag vet inte mer än er om fallet. Men jag har uppenbarligen mer vett innanför pannbenet än er och fattar att han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, men fortsätter ändå = våldtäkt eller sexuellt övergrepp. Och han är dömd för våldtäkt.

....
Snapchatkonversationen:

Citat:

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
.....

Nej, vad du gör är att dra alldeles för snabba slutsatser utifrån knapphändig och allt annat än "glasklar" information.

Vi andra är betydligt mer sansade och vettiga. Vi vill ha BEVIS och all information på bordet innan vi dömer.

Du borde prova det förhållningssättet om du inte vill bli sedd som en medeltidsmänniska.
Citera
2025-12-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Snapkonversationen hade aldrig blivit till om hon blivit våldtagen på riktig det är en uppenbar fälla i syfte att sätta dit en oskyldig och få skadestånd?
Ren spekulation från din sida.
Citera
2025-12-09, 16:22
Medlem
Citat:
Tvivlet hos dig vet jag inte vad det består av. Detta är ju en uppenbar våldtäkt alternativt uppenbart sexuellt övergrepp, när han fortsätter trots upprepade nej. Vilket han själv erkänner att han gör, i deras Snapchatkonversationen. Så att du tvivlar begriper jag inte.

Men att vissa kända kvinnohatare i tråden "tvivlar", det begriper jag. De hatar kvinnor och är alltid av uppfattningen att kvinnor: 1. Antingen ljuger. 2. Och ljuger de inte, så får de "skylla sig själva" för brottet de har utsatts för.

En av dessa kvinnohatare i tråden beskyller tom ett mordoffer för att hon blev mördad. Och innan hon blev hittad hade han fantasier om att hon stuckit med en älskare. Samtidigt som hon alltså ligger mördad ute i skog och mark.

Låt dig inte dras ner på deras sjuka nivå... Ingen rolig "klubb" att vara i.

Kvinnan säger nej upprepade gånger. Hur får du det ens till "anstiftan om våldtäkt"? Hon försöker ju stoppa Killen från att våldta henne! Men han skiter I hennes upprepade nej och fortsätter ändå. Dvs: våldtar henne på eget initiativ och med berått mod. Trots hennes upprepade nej.

Ta och lyssna på den här serien så kanske du lär dig något:

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/utom-rimligt-tvivel-en-valdtaktsman-del-1-3

Kanske, om du har något som helst vett innanför pannbenet dvs, så kan du efter att lyssnat på det begripa varför vi och alla andra vettiga människor tvivlar på våldtäktsdomar idag och domar som den som diskuteras i den här tråden. Radiodokumentären berör specifikt samtyckeslagen men samma tänk gäller ju vid alla typer av sexualbrottsmål. Man känner verkligen igen rättens resonemang, uppenbara bias och förhastade slutsatser från dina inlägg. Mannen är i princip dömd på förhand och sen fyller man i luckorna så att det ska passa in i narrativet att han är skyldig. Precis som du brukar göra.

Det är riktigt skrämmande lyssning.

Utifrån den information vi har i nuläget går det inte att utesluta att mannen i fallet den här tråden handlar om inte bara är ännu ett offer för Sveriges bristande rättssäkerhet i sexualbrottmål.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-09 kl. 16:25.
Citera
2025-12-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ta och lyssna på den här serien så kanske du lär dig något:

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/utom-rimligt-tvivel-en-valdtaktsman-del-1-3

Kanske, om du har något som helst vett innanför pannbenet dvs, så kan du efter att lyssnat på det begripa varför vi och alla andra vettiga människor tvivlar på våldtäktsdomar idag och domar som den som diskuteras i den här tråden. Radiodokumentären berör specifikt samtyckeslagen men samma tänk gäller ju vid alla typer av sexualbrottsmål. Man känner verkligen igen rättens resonemang, uppenbara bias och förhastade slutsatser från dina inlägg. Mannen är i princip dömd på förhand och sen fyller man i luckorna så att det ska passa in i narrativet att han är skyldig. Precis som du brukar göra.

Det är riktigt skrämmande lyssning.

Utifrån den information vi har i nuläget går det inte att utesluta att mannen i fallet den här tråden handlar om inte bara är ännu ett offer för Sveriges bristande rättssäkerhet i sexualbrottmål.
Nej, det är ingen ”skrämande lyssning”.
Det är en podd, inte en rättsinstans.

Men jag antar att när man redan bestämt sig för att alla kvinnor ljuger och att alla män automatiskt är offer, då behövs det inte så mycket mer än en radiodokumentär för att avfärda hela Sveriges rättssystem i ett svep.
Bekvämt för dig, men inte direkt trovärdigt.

Finns det överhuvudtaget något sexualbrottsmål som du anser vara korrekt dömt?
Eller är din ståndpunkt helt enkelt ”Om en man döms, då är det fel”?

Om det är där du ligger, då handlar det inte om rättssäkerhet.
Det handlar om din ideologi och kulturen du kommer ifrån.
Och en väldigt skev kvinnosyn som du kanske inte ens själv märker längre.

Det är nästan så man önskar att någon i din närhet hade haft bättre möjligheter att lära dig skillnaden mellan empati och projektion.
Men jag förstår alla får inte det hemifrån pga kulturella värderingar.
Citera
2025-12-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ren spekulation från din sida.

Nej det mesta pekar på det, till exempel avsaknaden av bevis för våldtäkt och att han använder ett språkbruk som tyder på att han inte ens minns vad som hänt och var han så full är det snarare killen som blivit våldtagen om vi ska vara logiska han var ju för full för att kunna samtycka, så hade det iallafall hetat om rollerna var omvända
Citera
2025-12-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej, det är ingen ”skrämande lyssning”.
Det är en podd, inte en rättsinstans.

Men jag antar att när man redan bestämt sig för att alla kvinnor ljuger och att alla män automatiskt är offer, då behövs det inte så mycket mer än en radiodokumentär för att avfärda hela Sveriges rättssystem i ett svep.
Bekvämt för dig, men inte direkt trovärdigt.

Finns det överhuvudtaget något sexualbrottsmål som du anser vara korrekt dömt?
Eller är din ståndpunkt helt enkelt ”Om en man döms, då är det fel”?

Om det är där du ligger, då handlar det inte om rättssäkerhet.
Det handlar om din ideologi och kulturen du kommer ifrån.
Och en väldigt skev kvinnosyn som du kanske inte ens själv märker längre.

Det är nästan så man önskar att någon i din närhet hade haft bättre möjligheter att lära dig skillnaden mellan empati och projektion.
Men jag förstår alla får inte det hemifrån pga kulturella värderingar.

Att så många våldtäktsmål läggs ner beror på att de sannolikt är påhittade, eftersom det inte krävs minsta lilla bevis för att dömas för våldtäkt utan det räcker med skrattretande tunna indicier så är även väldigt många oskyldigt dömda, självklart ska man döma riktiga våldtäktsmän men detta fallet är ingen våldtäkt, iallafall inte mot tjejen frågan är snarare om inte killen blivit våldtagen han var uppenbarligen för full för att kunna lämna samtycke så hade det iallafall hetat om rollerna var ombyta. Att du skulle komma och smutsa ner tråden med feministiskt trams var väntat men du har som vanligt helt fel, precis som du hade när du förtala chalmerskillen fast han var fullständigt oskyldig
Citera
2025-12-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det mesta pekar på det, till exempel avsaknaden av bevis för våldtäkt och att han använder ett språkbruk som tyder på att han inte ens minns vad som hänt och var han så full är det snarare killen som blivit våldtagen om vi ska vara logiska han var ju för full för att kunna samtycka, så hade det iallafall hetat om rollerna var omvända
Det här är imponerande nivåer av fantasi, måste jag säga.

Du har alltså lyckats spå fram ett helt alternativt händelseförlopp utan ett enda belägg?

Avasaknad av bevis?
Fel. Chattloggarna är bevis.
Upprepade nej är bevis.
Hans egna medgivanden är bevis.

Men du hoppar rakt över allt det och ersätter det med… en ”fälla”?
Byggd på… vadå? Dina vibbar? Din magkänsla? Tarotkort?

Ärligt talat, om du har sådan här förmåga att läsa tankar och hitta dolda motiv utan underlag kan du spå i kort också?
Eller är det mer en andlig kontakt du lutar dig på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in