2025-12-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Är det ens möjligt att suga i sig 33 drinkar på en kväll? En normal människa borde ju ha somnat långt innan eller legat och spytt.

Är småbarnspappan råalkis?

Hur ens tillstånd är i slutändan beror helt på vad drinkarna består i och hur lång tid det tar att dricka dem.
Citera
2025-12-09, 14:35
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Nej, tvingade dom ner drickat i halsen med slang?
I USA precis som i Sverige är överservering ett brott.
Citera
2025-12-09, 14:36
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Är det inte på avgångsdagen, utan bara på en dag när de är på en destination så är ju båten igång som vanligt och man behöver inte ens gå av

De nämnde att de var 1h från att de lämnat hamnen i San Pedro. Jag utgår från att det innebär San Pedro, CA.

Om man får lita på AI översikten på en snabb googling så:
Yes, Royal Caribbean offers cruises from San Pedro (Los Angeles) to the Mexican Riviera, with popular destinations like Cabo San Lucas, Ensenada, and Mazatlan, using ships like Navigator of the Seas and Quantum of the Seas, with itineraries ranging from short weekend trips to longer 7-night explorations, focusing on Baja California's culture, beaches, and scenery.
Så det bör ju alltså ha varit 1h efter att kryssningen startat
Citera
2025-12-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Sägs att besättningen gav honom lugnande med spruta och att det kan ha bidragit till hans död.
Att servera 33 drinkar är ju fel så klart men han kanske blev knäpp efter 10 st redan och de vågade kanske inte neka honom. Kanske hoppades de på att han skulle däcka snart om han fick mer?
Hur kan han inte bli trött och sömnig efter alla drinkar? Eller bli illamående?

Jag orkar eller kan inte härja alls efter 4-5 drinkar. Undrar varför en del klarar det?

Det är fullt möjlgt att dö efter fem drinkar eftersom det är möjligt att dö efter att ha druckit mjölk eller ramlösa.
Citera
2025-12-09, 14:37
Medlem
Om samma bartender servera han absolut men nånstans måste man ha ett eget ansvar över sina handlingar.

Om 5 olika bartender servera honom så blir det lättare för honom att komma undan. Men om du är duktig bartender så har du stenkoll på hur mycket folk dricker och lämna sedan vidare den informationen till dina kollegor som löser av dig. Jag har själv erfarenhet som bartender och det är så jag alltid har jobbat.
Citera
2025-12-09, 14:38
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
I USA precis som i Sverige är överservering ett brott.

Det visste jag inte, då ska jag inte servera några drinkar till mina polare längre.. då en shot kan vara sista droppen för personen.
Citera
2025-12-09, 14:39
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
De nämnde att de var 1h från att de lämnat hamnen i San Pedro. Jag utgår från att det innebär San Pedro, CA.

Om man får lita på AI översikten på en snabb googling så:
Yes, Royal Caribbean offers cruises from San Pedro (Los Angeles) to the Mexican Riviera, with popular destinations like Cabo San Lucas, Ensenada, and Mazatlan, using ships like Navigator of the Seas and Quantum of the Seas, with itineraries ranging from short weekend trips to longer 7-night explorations, focusing on Baja California's culture, beaches, and scenery.
Så det bör ju alltså ha varit 1h efter att kryssningen startat
Så kan det vara, men när jag har varit på kryssning så brukar ombordstigningen vara runt lunch. Det senaste jag varit med om att man lämnar hamn är sju timmar senare.
Citera
2025-12-09, 15:09
Medlem
Julskinkatos avatar
33 drinkar På hur lång tid? 1 vecka eller några timmar? Vad var det för drinkar egentligen?

Gav dom honom lugnande efter 33 drinkar? Behövdes det ens?

Många frågor...
Citera
2025-12-09, 15:53
Medlem
Treschows avatar
33 drinkar? Tjena!
Citera
2025-12-09, 17:34
Medlem
Hade människan inte fått haloperidolet så hade hen levt mest troligen. Injektionen är gravt sederande och ledde mest troligen till dödsfallet.

33 små drinkar för överviktig bör man klara om man har alkoholtolerans - idiotiskt att försöka men ni fattar vad jag menar.
Citera
2025-12-09, 18:23
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
33 drinkar borde motsvara 2 flaskor 70cl sprit om det är 4 cl sprit i varje. Men man brukar vanligtvis beställa 6 cl och i så fall motsvarar det 3 flaskor 70 cl sprit. Inte ens en polack eller ryss kan dricka så hårt.
Handlar det om någon all inklusive variant så gissar och hoppas jag att drinkarna är relativt små för att dämpa idiotin ombord.
Citera
2025-12-09, 18:41
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
"Drinkar" är Expressens bristfälliga engelska, i den länkade artikeln så nämns "33 alcoholic beverages". Mannen kan helt enkelt suttit och hinkat Pisswasser hela dagen, vilket känns lite mer rimligt för en lagom tjock amerikan i sina bästa drickesår.

Sen är jag inte någon medicinsk expert, men jag antar att injektionen av Haloperidol inte är helt riskfri när han är i ett sådant tillstånd. Vem var det som godkände detta, var det en läkare eller en filipino med en tvåveckorskurs i första hjälpen?
Sådana fartyg har väl alltid läkare i personalen? Plus andra mer eller mindre utbildade i vård och första hjälpen.

Båten var tydligen Navigator of the seas, jag vet inte om det har nämnts än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in