2025-12-09, 09:36
Medlem
sfrges avatar
Är det ens möjligt att suga i sig 33 drinkar på en kväll? En normal människa borde ju ha somnat långt innan eller legat och spytt.

Är småbarnspappan råalkis?
Citera
2025-12-09, 09:39
Medlem
GregerMedeltids avatar
"Drinkar" är Expressens bristfälliga engelska, i den länkade artikeln så nämns "33 alcoholic beverages". Mannen kan helt enkelt suttit och hinkat Pisswasser hela dagen, vilket känns lite mer rimligt för en lagom tjock amerikan i sina bästa drickesår.

Sen är jag inte någon medicinsk expert, men jag antar att injektionen av Haloperidol inte är helt riskfri när han är i ett sådant tillstånd. Vem var det som godkände detta, var det en läkare eller en filipino med en tvåveckorskurs i första hjälpen?
Citera
2025-12-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/michael-virgil-drack-33-drinkar-dog-pa-kryssning/

Är rederiet skyldiga?

Han är stor som ett hus, så förvånar mig inte att han kunde dricka mycket, men 33 drinkar måste ju vara till världsrekord.
Otroligt att han inte svimmade långt innan.
Äter man fet mat stekt i mycket olja kan man dricka hyfsat mycket, kanske det han gjort?
Spricker den skyddande oljehinnan som bromsar att alkoholen går ur i matstrupen och magsäcken, samt kommer ut i blodet, så kan man bli alkoholförgiftad.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-12-09 kl. 10:08.
Citera
2025-12-09, 10:29
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Sägs att besättningen gav honom lugnande med spruta och att det kan ha bidragit till hans död.
Att servera 33 drinkar är ju fel så klart men han kanske blev knäpp efter 10 st redan och de vågade kanske inte neka honom. Kanske hoppades de på att han skulle däcka snart om han fick mer?
Hur kan han inte bli trött och sömnig efter alla drinkar? Eller bli illamående?

Jag orkar eller kan inte härja alls efter 4-5 drinkar. Undrar varför en del klarar det?
Nu har jag inte läst om händelsen men det finns ju flera barer på båtar att besöka tänker jag, så förmodligen har dom inte haft någon koll.
Citera
2025-12-09, 10:38
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/michael-virgil-drack-33-drinkar-dog-pa-kryssning/

Är rederiet skyldiga?

Nä vad skulle dom vara skyldiga till? Möjligtvis om dom har misshandlat honom vid omhändertagandet
Citera
2025-12-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Under tiden han drog i sig 33 drinkar undrar jag vad hans fästmö och 7-årige son gjorde.

Hoppas hon var nykter iaf
Citera
2025-12-09, 10:41
Medlem
Min brors kusins avatar
Expressen har som vanligt blandat ihop det, rederiet heter Royal Caribbean , inte båten......
Citera
2025-12-09, 10:45
Medlem
jag tänker ju bara ¨what a way to go¨
Citat:

Är rederiet skyldiga?
Citera
2025-12-09, 11:22
Medlem
Finns säkert +20 ställen på fartyget som serverar alkohol så har svårt att se hur de ska ha koll på hur mycket han druckit.
Sen blev han våldsam, stor och tung man... Draget att droga honom känns suspekt... De höll honom under observation efter?
Mannen är gravt överviktig, alkis, har säkert flera hälso diagnoser.
Hade han betett sig så hade inget hänt.
Hela systemet med drinkpaket som är öppen bar det praktiken kanske bör tänkas om. Allt för många, som mannen ifråga som ska se till att de uttnyttjar paketet till max.
Citera
2025-12-09, 11:57
Medlem
Cervidaes avatar
Udda fenomen där eget ansvar försvinner postumt. Hade han serverats 33 drinkar men överlevt hade det rått konsensus om att han var skyldig för allt han ställt till med -- eget ansvar som vuxen människa and all that -- men så fort hjärtat slutar slå förflyttas skulden, trots att rederiet gjort exakt samma sak oavsett om han överlever drinkarna eller ej.
Citera
2025-12-09, 12:10
Medlem
Sinraths avatar
Undrar om han spydde någon gång under detta? Jag tänker att har han inte gjort det och fick lugnande så bedövas även spy reflexen, då fortsätter "osmält" alkohol i magen att förvärra förgiftningen under lång tid. Skedde någon slags magpumpning eller var det var kört oavsett, vem vet?

Fy fan för att vara personal som serverar alkohol för övrigt, särskilt där det finns drink kort för "obegränsat". Man vet att säger man "Nu får du inte mer" så är det 9/10 som blir aggressiva som fan och ska börja slåss när omdömet är bortblåst. Står man ensam långt från närmaste vakt är man inte så sugen på börja den fighten.
Citera
2025-12-09, 12:35
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Märker att folk blandar ihop svenska rättssystemet med det amerikanska.

Till att börja med, det gäller 33 drycker innehållande alkohol. För det andra, samtliga barer ombord drivs av Royal Caribbean Group.

Skeppet seglar garanterat under internationell flagg, men bolaget har sitt säte i Florida.

Den stora frågan för en domstol att ta ställning till är om skeppets läge påverkat rättsläget. Antagligen har resenären ingått avtal om dryckespaket på amerikanskt territorium.

Folk glömmer snabbt att USA är ett skadestånd samhälle. Min gissning är att detta förlikas utanför domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in