2025-12-09, 08:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Det kommer bli ett jävla liv om en vecka när den riktiga bomben släpps.

Har du sett det avsnittet? Eftersom du uttalar dig så tvärsäkert?
Citera
2025-12-09, 08:42
Medlem
miapetters avatar
Detta "ungdomsfängelse" JL bodde på efter familjehemmet, var det ett HVB eller SiS boende?
Dvs blev han dömt till ungdomsvård (benämningen kan vara en annan idag) efter att han brände ner det där huset? Det borde ju finnas de som bott där samtidigt som honom o som kan ha saker att tillföra.
Citera
2025-12-09, 08:44
Avstängd
ZebranJannes avatar
Man lär ju lyfta på hatten åt journalisten Bo Göran och SVT som mäktat med att befinna sig i huvudpersonernas dysfunktionella närhet och smuts, en normalt fungerande, hederlig och någorlunda men normalt intellektuell person skulle ju aldrig orka att leva nära dessa vrak, eller ens vistas runt dem.

Man får väl anta att Bo Göran och medarbetare la in sig på rekreationshem eller tog en behövlig semester efteråt, för att tvätta av sig smutsen från dessa kvaddade personer. Man får nästan anta att flera av dem kommer att få bära trauman för livet efter sitt längre arbete omkring och nära kontakt med dessa "människor".
Citera
2025-12-09, 08:46
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Man lär ju lyfta på hatten åt journalisten Bo Göran och SVT som mäktat med att befinna sig i huvudpersonernas dysfunktionella närhet och smuts, en normalt fungerande, hederlig och någorlunda men normalt intellektuell person skulle ju aldrig orka att leva nära dessa vrak, eller ens vistas runt dem.

Man får väl anta att Bo Göran och medarbetare la in sig på rekreationshem eller tog en behövlig semester efteråt, för att tvätta av sig smutsen från dessa kvaddade personer. Man får nästan anta att flera av dem kommer att få bära trauman för livet efter sitt längre arbete omkring och nära kontakt med dessa "människor".

Jag gissar att BGB byter telefonnummer inom en snar framtid. Fatta hur många sms med prints han fått skickat till sig, dygnet runt...manisk är bara förnamnet.
Citera
2025-12-09, 08:46
Bannlyst
Vad är det för kriminell blatte med glock som stödjer Jocke och Anjo, nån dom betalat lr?
Citera
2025-12-09, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur ser veckans samtal till BGB ut. För det där jäkla stollarna tror ju att de kan påverka/diktera vad som ska tas med och inte.

Jag tycker det var ett bra avsnitt - men hade gärna sett mer från första 14 dagarna .. för det exploderar mot Linnea INNAN Chrippa släpps ur häkte.
Och man förlorar mycket när man inte tar med Julia och barnet -- men där förstår jag den journalistiska hänsynen som tas för barnets skull.

Jag hoppas att Anjo släpper en dokumentär om perioden januari - april typ 2024.
Om precis allt som hände INNAN C och L "gjorde avbön" och tog tillbaka allt de sagt i början.
Vem som gjorde vad, vad som sas, vilka videos som släpptes. Vem som påstod saker, vem bad Anjo om att "mata ut videos" osv...
Om nu familjen Lundström blev utsatta för hot redan från början 2024 (vilket är helt förkastligt, men det var väl inte Anjo som hotade dem?), vilka bör ta ansvar för det?

Han kan döpa dokumentären till "Saker som Bo-Göran glömde".
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Vad är det för kriminell blatte med glock som stödjer Jocke och Anjo, nån dom betalat lr?

Danjal?
Citera
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag gissar att BGB byter telefonnummer inom en snar framtid. Fatta hur många sms med prints han fått skickat till sig, dygnet runt...manisk är bara förnamnet.

Ja, det har du nog rätt i. Bo Göran borde väl erhålla en slags medalj för typ "tapperhet i fält" med tanke på vad han fick genomgå under arbetet med dokumentären, samt vad han sannolikt får utstå från Jockes mindre begåvade beundrarkrets. Några kommer sannolikt att åtalas för en cocktail av hot, hat och hets längre fram, det är min "vilda" gissning.
Citera
2025-12-09, 08:52
Avstängd
Oväntat att denna snubben var en bluff.
Justin Bieber wannabe.

Svensken är så lättlurad.
Citera
2025-12-09, 08:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Jag hoppas att Anjo släpper en dokumentär om perioden januari - april typ 2024.
Om precis allt som hände INNAN C och L "gjorde avbön" och tog tillbaka allt de sagt i början.
Vem som gjorde vad, vad som sas, vilka videos som släpptes. Vem som påstod saker, vem bad Anjo om att "mata ut videos" osv...
Om nu familjen Lundström blev utsatta för hot redan från början 2024 (vilket är helt förkastligt, men det var väl inte Anjo som hotade dem?), vilka bör ta ansvar för det?

Han kan döpa dokumentären till "Saker som Bo-Göran glömde".
Anjo bör ta ansvar för det eftersom Anjo är den som piskade upp stämningen mot dem.
Att Jocke och Julia var de som kablade ut materialet förtar inte Anjos ansvar.

Anjo har inte kapacitet att göra någon dokumentär. Han är en skvallertant som inte rapporterar, utan broderar ... Janne Josefsson vrider sig säkert i plågor över att se hur Anjo degraderar hans journalistiska gärning genom att jämföra med Anjos egna osakliga slask.

Sönderskurna däck och en skadad hund är inte hot - vill bara påtala att för dem handlar det om fysisk utsatthet och inte enbart hot.
Citera
2025-12-09, 08:57
Medlem
Kan tycka att andra avsnittet var för fokuserat på just Linneas familj, givetvis är vad dem utsatts för hemskt men det finns så oändligt mångas röster som det blir svårare att ta upp nu i och med att man bara har ett avsnitt kvar.

Hur ska man få in alla människor Jocke skapat liknande drev mot i nästa avsnitt nu och samtidigt ta upp gruppchatten/Jockes inblandning.

Förhoppningsvis har jag fel och dem lyckas knyta ihop det på rätt sätt.

Förövrigt tycker jag Bo-göran lyckades måla fram en nyanserad bild av vad som faktiskt hände.
Citera
2025-12-09, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anjo bör ta ansvar för det eftersom Anjo är den som piskade upp stämningen mot dem.
Att Jocke och Julia var de som kablade ut materialet förtar inte Anjos ansvar.

Anjo har inte kapacitet att göra någon dokumentär. Han är en skvallertant som inte rapporterar, utan broderar ... Janne Josefsson vrider sig säkert i plågor över att se hur Anjo degraderar hans journalistiska gärning genom att jämföra med Anjos egna osakliga slask.

Sönderskurna däck och en skadad hund är inte hot - vill bara påtala att för dem handlar det om fysisk utsatthet och inte enbart hot.

Living your best life nu du.
Att du försvarar Chrippa in i döden är ju ingen nyhet, men lite mer nyanserat resonemang skulle inte skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in