2025-12-09, 09:54
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Detta avsnitt var otroligt förvirrande. Hur kommer Joakim Lundell i detta? Nån som kan förklara?

Kolla inlägget jag postade precis! Det är min teori.
Citera
2025-12-09, 10:01
Avstängd
NEVER FORGET RUNKBLOGGEN! När jockiboi runkade ”ollade” och sprutade sin sperma på folk genom fönstret på oskyldiga människor utanför. MEDANS han filmade allt och la ut på sin blogg.

NEVER FORGET!
Citera
2025-12-09, 10:02
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Ja viss är Sir Väs en skön prick, han hänger med långt efter barndomen.

Håller med dig till fullo. Att tro att "stora stygga SVT" har en agenda och vinklar och ljuger för att "sätta dit J" pga av de är gammaldags och bittra håller ju så klart inte. Det vet alla som passerat trettio fyllda och som inte har något av det pärlband av diagnoser och störningar som J (uppenbarligen och sannolikt) har. Dessutom är ju inte denna dokumentärserie skapad på roliga timmen eller under ett par kafferaster eller i en möglig ABF-lokal. Det vi ser idag är resultatet av ett långt och gediget arbete, utfört av kompetenta och seriösa människor på ansedd arbetsplats med ett långt och gediget CV.

Något att fundera över, är ju varför halvfiguren J ens valde att medverka i dokumentären, och så kraftigt göra bort sig framför kameran, när han visste vad dokumentären skulle handla (eller borde ha begripit någon minut efter att kameran startade)? En normalt funtad person hade så klart gett SVT kalla handen om de befunnit sig i Js situation och där han är fullt medveten om att han har såväl överdrivit som blåljugit och förvrängt. Men, detta är ju (sannolikt) bara ännu ett bevis på Js många sjukdomsbilder, diagnoser och grandiosa självbild.

Ja, varför lät han sina socpapper bli tillgängliga?
Han la väl ut de själv under pågående arbete när Bo-göranson satt och funderade över hur han skulle gå tillväga.
Det är verkligen märkligt.
Han satt ju på triumfkortet där han kunde påstå vad som helst eftersom ingen hade rätt till hans journaler.
Citera
2025-12-09, 10:04
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikoTobo
NEVER FORGET RUNKBLOGGEN! När jockiboi runkade ”ollade” och sprutade sin sperma på folk genom fönstret på oskyldiga människor utanför. MEDANS han filmade allt och la ut på sin blogg.

NEVER FORGET!

En sann förebild för oss alla.
Nu blev jag inspirerad att bli influencer jag också.
Citera
2025-12-09, 10:06
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiancaN
Det var ju helt klasse i avsnitt 2 när han skulle beskriva sin bror, men klarade att omedvetet beskriva exakt ingen annan än han själv.
”Han lider av riktigt grov psykopati, han känner inte för andra människor. Han bryt sig bara om sig själv. När psykopatens ego blir hotat, då går det fort och allt vänds.” 🤔
Ja, så uppfattade jag det också. Det är komiskt men också lite skrämmande. Helt klart ett fall av total frånvaro av insikter och att befinna sig i en ego-bubbla. Men varför verkar alla youtubers vara östgötar med en en skitful dialekt? Det verkar krylla av underbegåvade dårar från Östergötland?
Citera
2025-12-09, 10:07
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Anjo säger på sin insta att han inte sett del2 än och frågar sina följare om det är nu som han blir canceled?

Det hoppas jag verkligen att han blir.

Till skillnad från de andra (Cluee tex.) så är Anjo inget annat än en jävla skvallerkärring.
Sant eller inte spelar mindre roll, han driver sin agenda dit pengarna finns att hämta med antal views och klick.
Han skapar sanningar av rykten helt utan grunder och förstör människors liv och skapar hatdrev.
Anjo Banjo är tveklöst den personen som har piskat på stämningen mest av alla och har större skuld än någon annan att detta har blåst upp till sådana sjuka okontrollerbara proportioner.

Sedan har han mage att sitta och spela skenhelig och tycka att "vissa vill se dom slå ihjäl varandra"
Citera
2025-12-09, 10:08
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag tror att familjehemmet var snälla emot Jocke. Och att han ljög när han sa det där om dom.
Citatet är ifrån en tidningsartikel.
Minns du vilken tidning citatet kommer från? Du kanske har nån länk till och med?

Ja, jag tror och hoppas också det. Jocke har också sagt att hans mamma påverkade honom genom att tala illa om familjehemsföräldrarna. Han var ju ett barn som mådde väldigt dåligt. Självklart är det traumatiskt att bli placerad hos främlingar även om de är snälla. Jocke har sagt att han var rädd för pappan för att han var stor och skäggig. Tänker att Jocke kanske inte var van vid regler och ordning och reda och så plötsligt skulle han bo på landet och var tvungen att hjälpa till i hushållet, städa efter sig osv. Han var kanske inte heller van vid rutiner och att gå upp samma tid varje morgon och liknande. Och hans föräldrar kanske inte hade nån filmkamera så han kanske inte förstod syftet med att det skulle filmas "hela tiden", som många föräldrar gjorde då (jag är i Jockes ålder så jag vet...). Familjehemsföräldrarna kanske var snälla och ville väl men de kanske hade sina fel och brister som alla människor har. De kanske var för hårda mot Jocke ibland. På den tiden hade man kanske inte samma kunskap och förståelse som idag. Det finns kanske saker de kunde gjort annorlunda. Jocke har ju också sagt att han inte mindes allt som varit bra hos dem förrän han hälsade på dem i vuxen ålder och såg foton och filmer och hörde dem berätta - då plötsligt kom allt tillbaka och han blev glad över att se film på sig själv och de andra barnen när de lekte och hade det bra.

Efter senaste avsnittet av hatet så tror jag inte att Jocke har nåt att oroa sig för. Ingen kommer att tro ett ord på vad Chrippa säger.

Jag känner mig mest arg på Pontus. Falsk och vidrig människa. Som dessutom har barn som han borde vara en förebild för. Nej.
Citera
2025-12-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikoTobo

NEVER FORGET!
En sån här grej är svår att glömma, Sveriges sjukaste man?
Citera
2025-12-09, 10:10
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Varför stänger inte youtube ner Anjo och Rasks kanaler?

Ja, det är dags nu.
Citera
2025-12-09, 10:11
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Det är dock inte det som Bo-Görans dokumentär disputerar.
Alla människor som engagerar sig i iskussion i ämnet diskuterar saker utifrån alla möjliga perspektiv. Men ska man diskutera Bo-Görans dokumentärer så måste man hålla sig till vad han avsåg att belysa, vad han inte avsåg (avstod från) att belysa. Det är många som har väldigt svårt att göra den distinktionen.

Bo-Göran är en journalist som utfört ett arbete för SVT, ett i mängden bara, och som nu lämnat detta och ägnar sig åt sina nya arbetsuppgifter, eftersom det här arbetet är slutfört och hans arbetsvardag tuffar på som den alltid har gjot. Han har inget personligt investerat i detta, utan är en anställd som gör jobb på löpande band som alla andra gör.

Det går inte att göra en biografisk dokumentation som täcker precis varenda aspekt, vartena ögonblick, varje upplevelse i alla medlemmar av en familjs hela liv. Skulle det ens vara praktiskt möjligt skulle sån sådan dokumentation troligen resultera i en filmatisering som har lika lång speltid som alla dom år som filmatiseringen täcker, för att inte utelämna detaljer.
Efter senaste avsnittet tror jag att Jocke har allt annat vinna och resten av familjen förlorar på att dokumentären sänds. Jocke är den enda som framstår som sympatisk och trovärdig. Dokumentären är till Jockes fördel, som jag ser det.
Citera
2025-12-09, 10:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Produktplacering i sina lives? haha Anjo får inga pengar för att göra reklam för några produkter, människan får överhuvudtaget inga samarbeten för att inget företag vill associeras med honom. All hans inkomst kommer ifrån hans visningar, möjligen att han tjänar en liten summa då och då för att göra material för andra.
Om det stämmer så är det lika illa i mina ögon. Fruktansvärd människa.
Citera
2025-12-09, 10:26
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men nu är det ju Julia och Anjo som öppet drivit drevet mot Linneas familj - så vad andra gjort i andra delar är ju ingen som helst ursäkt.

Sen sitter svinet där "jag ångrar ingenting" ..

Jag hör också att Chrippa rakt igenom hela avsnittet tar ansvar för sin del ... Jag hör inte ett spår av ansvar hos vare sig Anjo eller Jocke .. Istället sitter de och trakasserar en journalist med sina pladdriga invändningar och tror de kan styra programmet .. Helt absurt och patetiska som alltid.

Jo man hör ju att Chrippas tårar i halsen är genuina känslor medan samtliga gånger Jocke har gråtit framför kameran så låter det totalt fejk. Blir förundrad över hur han kan titta igenom sitt inspelade material innan han laddar upp det och seriöst tro att det ser ut som att han bryter ihop på riktigt: https://m.youtube.com/watch?v=9zubPQLj9Qk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in