Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 08:57
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Tittar på en riktig freakshow, nästan i paritet med Tiger King på Netflix

Det vet jag inte vad det är men jag känner mig som Jan Rippe i en sketch med Galenskaparna när han sitter som ett frågetecken mitt i en debatt.

Dokument Bortifrån 33 min
https://youtu.be/qg2zUx7bTxw?si=wzZE1KpIU0cdO1yO
Senast redigerad av Cadell 2025-12-09 kl. 09:08.
Citera
2025-12-09, 09:01
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Dags att begränsa publiceringar på youtube? Införa censur / kvalitetskontroller?

Ja varför inte? När det skadar barn och ungdomar så är vi jävligt illa ute för de är för unga för att inse vad som pågår.
Stäng av skiten så folk kan andas och få respekt/inse allvaret inför valet att exponera sig på sociala medier.
Citera
2025-12-09, 09:09
Medlem
Bra att ett rampljus satts på dessa människor och deras "content". Frågan är om det kommer bli någon förändring eller om drev mot grannar och deras anhöriga är det nya normala
Citera
2025-12-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Alltså, mina tankar om detta är att programmet försöker utmåla Anjo och andra influensers som elaka skvallerkärringar, helt ok, men givetvis försöker programmet också framställa Linnea som ett offer.

Detta vill jag ifrågasätta. Min råd till Chrippa, som gått tillbaka till kvinnan som fick honom häktad för misshandel, är att vara försiktig framöver. Det Anjo och de andra sa om Linnea kan ju faktiskt i slutändan vara hyfsat korrekt. Linnea må inte vara med i någon kristen sekt men resten om hennes beteende i relationer kan faktiskt stämma. Amber Heard var inget undantag.

Vi får se hur säcken knyts ihop i tredje delen...

Linnea är ett offer. Förstår inte hur man kan argumentera emot det? Visst, hon gjorde några videos/snaps där hon fittade sig, bland annat genom att dra upp rasks otrohet. Vad hade du själv gjort om du fick utså det hon fick utstå i nästan ett år? Suttit tyst?

Dessutom är Rask en fitta av rang, en genomvidrig människa som ljuger om allting.

Om Chrippa är ett offer är väl en annan femma, men givetvis har Jocke och Co förstört hans anseende helt och hållet även om han betett sig illa själv.

Problemet ligger också i att Jocke m.fl har gjort liknande saker mot Chrippa innan (2016) när de blev osams, samt mot ett antal andra personer genom åren. Det går på repeat.
Citera
2025-12-09, 09:12
Medlem
Har inte koll på detta egentligen, men har ju sett att det varit mycket på TV om Jockiboi. Han hade en "tuff uppväxt", ja vem fan hade inte det. Men jag gör inga miljoner på det, tvärtom, jag förlorar pengar pga det. Roligt att han gråter ut som ett litet luder och sedan blir emotsagd av hela familjen i princip.

Men vem fan är denna Linnea då och hur är det anmärkningsvärt att hon "lever under hot"?

Vad i helvete hade hon väntat sig när hon gav sig in i denna bransch med dessa människor?
Citera
2025-12-09, 09:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Kan nån här ge en kort sammanfattning av avsnitt 2 på ca tre meningar? Tack på förhand.
Citera
2025-12-09, 09:37
Medlem
citymormors avatar
Jag önskar att SVT gör en uppföljning på denna dokumentär där dom granskar vilka typer av personer som idoliserar så kallade influencers.
Hur kan man tycka en idiot som JB motsvarande är intressant? Vem följer detta och är intresserad, känslomässigt investerad och "lever" i denna cirkus?

Är dom lågbegåvade? Gör IQ tester på deras största fans. Gör djupintervjuer med dom och red ut vad det är som fascinerar och engagerar dessa muppar.
Citera
2025-12-09, 09:39
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Jag önskar att SVT gör en uppföljning på denna dokumentär där dom granskar vilka typer av personer som idoliserar så kallade influencers.
Hur kan man tycka en idiot som JB motsvarande är intressant? Vem följer detta och är intresserad, känslomässigt investerad och "lever" i denna cirkus?

Är dom lågbegåvade? Gör IQ tester på deras största fans. Gör djupintervjuer med dom och red ut vad det är som fascinerar och engagerar dessa muppar.

Vem är JB?
Jag gick in på Chrippas senaste video och det var 99% negativa kommentarer.
Skiten rasar till slut.
Citera
2025-12-09, 09:41
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
jockiboi - 40 år
anjo - 35 år
Chrippa - 36 år
Jakob Berg - 34 år

Har sett mer mognad bland högstadieelever. Förstår att det finns pengar att tjäna men
Fy fan vad folk ägnar sig åt. Inte undra på att samhället ser ut som det gör. Stackars familj som dras in i den här soppan. Biggest losers är vi alla som fyller vår tid med dessa clowner
Det hela är ganska likt nivån på Flashback många gånger..
Citera
2025-12-09, 09:41
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kan nån här ge en kort sammanfattning av avsnitt 2 på ca tre meningar? Tack på förhand.

Handlade mest om Linnea, Chrippa och Anjo samt 2 youtubers som avböjt medverkan.
De har valt att gaslighta på youtube istället om att SVT ljuger och blablabla
Citera
2025-12-09, 09:50
Medlem
Citat:
jockiboi - 40 år
anjo - 35 år
Chrippa - 36 år
Jakob Berg - 34 år

Har sett mer mognad bland högstadieelever. Förstår att det finns pengar att tjäna men
Fy fan vad folk ägnar sig åt. Inte undra på att samhället ser ut som det gör. Stackars familj som dras in i den här soppan. Biggest losers är vi alla som fyller vår tid med dessa clowner

Förstår inte hur fyra vuxna kan orsaka så mycket kaos. Och de verkar inte skämmas. En normal människa skulle gå under jorden.
Citera
2025-12-09, 09:50
Medlem
Har just sett det andra avsnittet. Då jag i princip har noll erfarenhet av sociala medier, youtubers och sk influencers börjar jag nu förstå varför man talar om åldersgränser. Det handlar inte om skärmtid. Det handlar om vad de unga som nyttjar dessa kanaler utsätts för. Att utsätta unga personer för vad alla psykopater till youtubers producerar är självklart direkt skadligt för en outvecklad hjärna med begränsad förmåga till kritiskt tänkande. Åldergränsen bör ligga på minst 25 år. Helst borde det införas en tvingad censur innan något får läggas upp över huvud taget. Tills något sådant finns bör alla direktsända inlägg på sociala medier som facebook, youtube etc förbjudas helt.

Fy fan vad den digitaliserade världen (tjänster på internet) har ställt till med och tillåts fortsätta med.

Har hittills oroat mig för gängkriminalitet. From nu är jag minst lika orolig för vad youtubers som bröderna Berg och deras likar ställer till med. Dessutom är det så illa att de kan tjäna sitt uppehälle på eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in