Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-09, 07:49
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Var tvungen att pausa mitt i dokumentären. Chrippas imitation av Anjo, 10/10 - skrattade rakt ut.
Citera
2025-12-09, 07:51
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Alltså, mina tankar om detta är att programmet försöker utmåla Anjo och andra influensers som elaka skvallerkärringar, helt ok, men givetvis försöker programmet också framställa Linnea som ett offer.

Detta vill jag ifrågasätta. Min råd till Chrippa, som gått tillbaka till kvinnan som fick honom häktad för misshandel, är att vara försiktig framöver. Det Anjo och de andra sa om Linnea kan ju faktiskt i slutändan vara hyfsat korrekt. Linnea må inte vara med i någon kristen sekt men resten om hennes beteende i relationer kan faktiskt stämma. Amber Heard var inget undantag.

Vi får se hur säcken knyts ihop i tredje delen...

Tror de flesta som har faktiskt följt detta drama från dag 1 kan se hur väldigt konstigt saker blir berättade.

Chrippa var ju hur okej som helst med Joakim innan (förutom det där 2016 dramat). Han tog emot hjälp från Joakim efter Linnea hade satt honom i häktet, gav han bil och telefon, samt en lägenhet att bo i.

Det enda villkoret var ju att Linnea inte fick befinna sig där, eller med hans dotter i närheten.

Det löftet bröt ju Chrippa väldigt snabbt, och när Joakim och Anjo tog han på bar gärning (genom att gå in i lägenheten och se Linnea där) så började Chrippa totalt flippa ur.

Det var ju där allting började, att Chrippa inte fick bryta överenskommelser utan konsekvenser.

blev ju såklart allting "Joakims fel".
Citera
2025-12-09, 07:57
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Tror de flesta som har faktiskt följt detta drama från dag 1 kan se hur väldigt konstigt saker blir berättade.

Chrippa var ju hur okej som helst med Joakim innan (förutom det där 2016 dramat). Han tog emot hjälp från Joakim efter Linnea hade satt honom i häktet, gav han bil och telefon, samt en lägenhet att bo i.

Det enda villkoret var ju att Linnea inte fick befinna sig där, eller med hans dotter i närheten.

Det löftet bröt ju Chrippa väldigt snabbt, och när Joakim och Anjo tog han på bar gärning (genom att gå in i lägenheten och se Linnea där) så började Chrippa totalt flippa ur.

Det var ju där allting började, att Chrippa inte fick bryta överenskommelser utan konsekvenser.

blev ju såklart allting "Joakims fel".

Ja, faktiskt. Allt detta utgår ju från att Linnea är ett totalt oskyldigt offer och programmet liksom smög in att hon också härjat på nätet så att de inte skulle anklagas för att mörka hennes del i det hela. Men Linnea är ju förstås inte ett oskyldigt offer, även om mainstream media försöker påskina annat.

Jocke stöttade ju sin bror vilket måste anses vara ok. Programmet måste mena att han gjorde det alldeles för mycket och det kan man ju tycka. Men det är naturligt att Jocke är spindeln i nätet när han ska skydda sin bror.

Nja, säger jag. Programserien vimlar ju av lögnare, inklusive Linnea, så vad ska jag tycka?
Senast redigerad av detektiven789 2025-12-09 kl. 07:59.
Citera
2025-12-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Var tvungen att pausa mitt i dokumentären. Chrippas imitation av Anjo, 10/10 - skrattade rakt ut.

Haha ja med
Citera
2025-12-09, 07:59
Medlem
Dock visar del två att Jocke och anjo nu fått folk att tro att dokumentären är VINKLAD,vilket de visas nu att den inte är. Och bara där aer man ju hur anjo och Jocke får folk att tro saker utan några som helst bevis eller belägg för det. Så på så vis hoppas jag att dom vaknar. Det är ju inte vinklat. Dom lägger ju fram allt precis som det är. Så jag tycker anjo och Jocke gjort bort sig nu ordentligt. Men deras följare kommer inte ens fatta det . Dom är ju helt bakom flötet. Hoppas ngn förstår och inser att den faktiskt blev lurad att tro att dokumentären var vinklad och tro massa annat som inte är sant. Precis som dom gör med ALLT !
Citera
2025-12-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Har du tidpunkt jag missade
Citera
2025-12-09, 08:28
Medlem
Dokumentären visar hur sjuk jävla internetvärlden är. Det är en jävla låtsasvärld, så fruktansvärt pinsamt att iaktta VUXNA människor, som även är föräldrar själva, bete sig som snorungar på nätet. Och drevet som blir därefter…
Människor är ingenting annat än dumma får och en liten fjäder ska helst bli större än en struts.
Drama, drama, drama. Vuxna människor som driver på barn/unga/lågintelligenta.

Jag fattar nu syftet med dokumentären. Vilken jävla ”makt” dessa ”influencers” (kräks av att skriva ordet) har.

De gör ju folk totalt dumma i huvudet och sedan undrar vi varför samhället ser ut som det gör…
Lekstugan är i våra sociala medier och den matar vi våra barn med
Citera
2025-12-09, 08:47
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Dokumentären visar hur sjuk jävla internetvärlden är. Det är en jävla låtsasvärld, så fruktansvärt pinsamt att iaktta VUXNA människor, som även är föräldrar själva, bete sig som snorungar på nätet. Och drevet som blir därefter…
Människor är ingenting annat än dumma får och en liten fjäder ska helst bli större än en struts.
Drama, drama, drama. Vuxna människor som driver på barn/unga/lågintelligenta.

Jag fattar nu syftet med dokumentären. Vilken jävla ”makt” dessa ”influencers” (kräks av att skriva ordet) har.

De gör ju folk totalt dumma i huvudet och sedan undrar vi varför samhället ser ut som det gör…
Lekstugan är i våra sociala medier och den matar vi våra barn med

Ska vi släcka ner internet ett tag?
Det är fan dags alltså.
Jag vill skriva att det är underhållande... men det är bara det så länge dramastartarna är drabbade.
När oskyldiga drabbas är det inte roligt.
Vad fan ska de kasta sten på hundstackaren för!?
Jävla kräk!
Hade jag sett det hade jag åkt dit för misshandel på de.
Citera
2025-12-09, 08:49
Medlem
jockiboi - 40 år
anjo - 35 år
Chrippa - 36 år
Jakob Berg - 34 år

Har sett mer mognad bland högstadieelever. Förstår att det finns pengar att tjäna men
Fy fan vad folk ägnar sig åt. Inte undra på att samhället ser ut som det gör. Stackars familj som dras in i den här soppan. Biggest losers är vi alla som fyller vår tid med dessa clowner
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-09 kl. 08:54.
Citera
2025-12-09, 08:52
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Jockiboi - 40 år
anjo - 35 år
Chrippa - 36 år
Jakob Berg - 34 år

Har sett mer mognad bland högstadieelever. Förstår att det finns pengar att tjäna men
Fy fan vad folk ägnar sig åt. Inte undra på att samhället ser ut som det gör. Stackars familj som dras in i den här soppan

Och här sitter vi på bergstoppen med kikare och tittar på.
Citera
2025-12-09, 08:53
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell

Tittar på en riktig freakshow, nästan i paritet med Tiger King på Netflix
Citera
2025-12-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Dags att begränsa publiceringar på youtube? Införa censur / kvalitetskontroller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in