Citat:
Ursprungligen postat av
detektiven789
Alltså, mina tankar om detta är att programmet försöker utmåla Anjo och andra influensers som elaka skvallerkärringar, helt ok, men givetvis försöker programmet också framställa Linnea som ett offer.
Detta vill jag ifrågasätta. Min råd till Chrippa, som gått tillbaka till kvinnan som fick honom häktad för misshandel, är att vara försiktig framöver. Det Anjo och de andra sa om Linnea kan ju faktiskt i slutändan vara hyfsat korrekt. Linnea må inte vara med i någon kristen sekt men resten om hennes beteende i relationer kan faktiskt stämma. Amber Heard var inget undantag.
Vi får se hur säcken knyts ihop i tredje delen...
Tror de flesta som har faktiskt följt detta drama från dag 1 kan se hur väldigt konstigt saker blir berättade.
Chrippa var ju hur okej som helst med Joakim innan (förutom det där 2016 dramat). Han tog emot hjälp från Joakim efter Linnea hade satt honom i häktet, gav han bil och telefon, samt en lägenhet att bo i.
Det enda villkoret var ju att Linnea inte fick befinna sig där, eller med hans dotter i närheten.
Det löftet bröt ju Chrippa väldigt snabbt, och när Joakim och Anjo tog han på bar gärning (genom att gå in i lägenheten och se Linnea där) så började Chrippa totalt flippa ur.
Det var ju där allting började, att Chrippa inte fick bryta överenskommelser utan konsekvenser.
Då blev ju såklart allting "Joakims fel".