2025-12-09, 08:22
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Anjo i del 2 av Hatet

Okej.
Citera
2025-12-09, 08:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det kan vi diskutera när tredje avsnittet faktiskt sänts.

Det pratades mycket om att detta avsnitt skulle sänka Anjo och Joakim.

Det jag ser är hur Linneas familj blivit inkastade i ett drev mot dem. Anjo har agerat omoraliskt men har det gemensamt med alla i den historien med undantag för Linneas familj.
Men nu är det ju Julia och Anjo som öppet drivit drevet mot Linneas familj - så vad andra gjort i andra delar är ju ingen som helst ursäkt.

Sen sitter svinet där "jag ångrar ingenting" ..

Jag hör också att Chrippa rakt igenom hela avsnittet tar ansvar för sin del ... Jag hör inte ett spår av ansvar hos vare sig Anjo eller Jocke .. Istället sitter de och trakasserar en journalist med sina pladdriga invändningar och tror de kan styra programmet .. Helt absurt och patetiska som alltid.
Citera
2025-12-09, 08:25
Medlem
knark-kungens avatar
Ser fram emot del 3, grand finale, när BGB Sliter av masken på Jockeboy.

Nu smids det planer i slutna gruppchattar, vilka dumheter ska sekten ladda upp härnäst?
Citera
2025-12-09, 08:27
Medlem
Att ena sidan varit betydligt bättre eller mindre bedrövlig än andra? Bägge sidor har varit väldigt aktiva och underhållit detta. Men är det ngt som ändå sticker ut lite extra så är der ju Anjo. Oerhört vilken spridning många av hans galna videos fått. Han är ju nånstans ansvarig gentemot familjen Lundström.

Stora skillnaden ligger väl i visningar.
Men det är ju inte på så sätt att Chrippa inte hade matat på lika mkt om han haft visningarna. Istället har han suttit på streams..

Detta borde varit över tidigt 2024 om ngn sida inte levt för att få sista ordet.

Att göra sånhär grej till Youtube-drama och sen fortsätta 1.5 år säger ju det mesta om samtlitga inblandade.

Vad gäller Public Service så är det väl knappast en kvalitetsstämpel oavsett program numera.

Toralt oseriöst och det med skattepengar.

Henrik Jönsson belyser detta mkt väl i bland annat denna videon :

https://youtu.be/msl5McMv0po?si=8oNyByRw5ASdyr5N
Senast redigerad av ErikHae86 2025-12-09 kl. 09:09.
Citera
2025-12-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men nu är det ju Julia och Anjo som öppet drivit drevet mot Linneas familj - så vad andra gjort i andra delar är ju ingen som helst ursäkt.

Sen sitter svinet där "jag ångrar ingenting" ..

Jag hör också att Chrippa rakt igenom hela avsnittet tar ansvar för sin del ... Jag hör inte ett spår av ansvar hos vare sig Anjo eller Jocke .. Istället sitter de och trakasserar en journalist med sina pladdriga invändningar och tror de kan styra programmet .. Helt absurt och patetiska som alltid.

Vem var det som gick in i lägenheten? Framgick inte i dokumentären.
Citera
2025-12-09, 08:31
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Okej.

Jag måste beundra att du har en av mina idoler som profilbild.
Men ja... alla de här individerna drivs ju av att få sina egon fyllda igenom att delta i den här cirkusen.
Jag försökte söka på youtube om fler videos om Chrippa men det går liksom inte...

"Motvikt - SVT ljuger i dokumentären"

Eh? Nej... det har jag faktiskt jävligt svårt att tro.
SVTs journalister har ett uppdrag... inte att visa upp sig själva i bild och påstå saker för det kan vem som helst göra.
Det är ett klick bort.
De flesta av de här individerna är toxiska som deltar i det här.
De vill endast ha likes och tittare.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Anjo i del 2 av Hatet

Vem var det som kallade honom för "Anjo banjo chipstutte"? Var det någon som han hade retat upp med sina "Janne Josefsson-metoder"?

Jag var nog lite försiktigt Team Jocke innan del 2 av Hatet, tyckte svt var lite väl fräcka, men nu vet i tusan. Finner både Jocke och Anjo som aningen patetiska faktiskt. Vi får se var allt landar i del 3..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-12-09 kl. 08:33.
Citera
Avstängd
ruskinarmss avatar
Det kommer bli ett jävla liv om en vecka när den riktiga bomben släpps.
Citera
2025-12-09, 08:36
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Det var ju inte ens en poäng. Och Lundells böcker styrks faktiskt av journalerna. Han var ett övergivet och delvis vanvårdat barn.
Nej Lundells historia motbevisades i avsnitt 1 av dokumentären.
Citera
2025-12-09, 08:37
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vem var det som kallade honom för "Anjo banjo chipstutte"? Förmodligen var det någon som han hade retat upp med sina "Janne Josefsson-metoder"

Jag var nog lite försiktigt Team Jocke innan del 2 av Hatet, tyckte svt var lite väl fräcka, men nu vet i tusan. Finner både Jocke och Anjo som aningen patetiska faktiskt. Vi får se var allt landar i del 3..

Bo-Göranson är en jag håller högt faktiskt.
Han har gjort förbannat jävla bra gräv och tar sitt uppdrag på allvar.
De här jävla mupparna tror att bara för att man lägger ut 30k på en hemstudio i sovrummet och trycker på REC så är man en man av folket som minsann säger sanningen.
Om de nu ens bryr sig i sanningen.
För det gör de inte.
Återigen... det drar tittare.
Men att kränka sanningen straffar sig alltid i slutändan.
Citera
2025-12-09, 08:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vem var det som gick in i lägenheten? Framgick inte i dokumentären.
Jo det gör det - även om man inte använder namn.
Den som gick in i lägenheten i Stockholm var den som stod på förstahands kontraktet - Gustav.
De hyrde i andra hand av honom - vilket innebär att han hade INTE rätt att gå in i lägenheten. Det han begick är hemfridsbrott.
Samma brott som Jocke, Anjo och Lisen begick i Linköping.

Hemfridsbrott är ett brott enligt Brottsbalken (4 kap. 6 §) som begås av den som olovligen tränger sig in i eller stannar kvar i någon annans bostad (inklusive gård), vilket kan ge böter eller fängelse om det är grovt. Det handlar om att inte ha tillstånd att vara där, som när någon vägrar lämna efter att ha blivit tillsagd, och ger den boende rätt till nödvärn för att avlägsna personen (om det inte är uppenbart oförsvarligt). Brottet kräver särskild åtalsprövning, vilket betyder att åklagaren bara väcker åtal om målsäganden anger det eller om det är påkallat ur allmän synpunkt.

Bostad/boende -- alltså inte "kontraktsinnehavaren".

Har du inneboende så äger du inte ens rätt att gå in i det rum som är uthyrt utan tillstånd - så hård är rätten till hemfrid.
Citera
2025-12-09, 08:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ser fram emot del 3, grand finale, när BGB Sliter av masken på Jockeboy.

Nu smids det planer i slutna gruppchattar, vilka dumheter ska sekten ladda upp härnäst?
Hur ser veckans samtal till BGB ut. För det där jäkla stollarna tror ju att de kan påverka/diktera vad som ska tas med och inte.

Jag tycker det var ett bra avsnitt - men hade gärna sett mer från första 14 dagarna .. för det exploderar mot Linnea INNAN Chrippa släpps ur häkte.
Och man förlorar mycket när man inte tar med Julia och barnet -- men där förstår jag den journalistiska hänsynen som tas för barnets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in