2025-12-08, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Tack för att du erkänner att du är ett monster som varken bryr sig om små fosterkroppar ELLER kvinnor. Jodå, jag förstår precis men ville ha det svart på vitt. Det fick jag där, tack för att du bevisar min poäng!

Hur känns det att gå ut och ha sex med random kvinnor du sedan kräver ska göra abort med dina foster? Du kanske rentav är stolt över det?
Jag har inte sex med kvinnor
Citera
2025-12-08, 18:13
Medlem
Citat:
Eller så vill du inte stå för att du helt enkelt inte bryr dig o varesig fostrets eller kvinnans välfärd. Enkelt att skylla över det på att jag missförstått där och detta är varför det inte blir relationer: Män bryr sig inte om kvinnor. Män bryr sig om sin egen njutning och hur de kan utnyttja kvinnor.

Va fan har du träffat för snubbar?
Ses och lär känna honom innan du kastar kläderna helt.
Då får du känsla för om han är värd att gå hela vägen med.
Citera
2025-12-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Va fan har du träffat för snubbar?
Ses och lär känna honom innan du kastar kläderna helt.
Då får du känsla för om han är värd att gå hela vägen med.
Du vet inte vilket kön jag tillhör, det finns ingenstans. Du antar nu. Det leder ingenvart att anta.
Citera
2025-12-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Jag har inte sex med kvinnor
Jaså du ÄR en kvinna. Missförstånd, jag förstår. Ja då är det ju du som får lida så då får du välja en man som helt enkelt bryr sig om dig. Men vad är det här med att välja abort som preventivmedel? Varför utsätta både dig själv och fostren för sådana brutala ingrepp flertalet gånger? Det finns dels dagen efter tabletter samt preventivmedel.

Sedan hoppas jag att du är införstådd att när du har intimt umgänge med olika män, riskerar du att smittas av HIV, gonorrée (som gjort en nydebut i sverige) samt syfilis och klamydia? Den senare kan ligga utan symtom och leda till sterilitet. (Även om du ej önskar barn, vilket är fulltförståeligt i denna tid, jag klandrar dig inte för en sekund)

Nu är det dessutom så att kvinnor ej längre kan söka tid his gynekolog utan måste gå via vårdcentralen för en remiss så de tär väldigt svårt att få bli undersökt och ta prover på.

Du måste vara rädd om dig! Det är inte värt alla dessa risker för att ligga med olika män utan håll dig då åtminstone till en som du vet är trogen och stå på ett okej preventivmedel. Tycker du inte? Du är ju värd så mycket mer än att utsätta din kropp för smitta.
Citera
2025-12-08, 21:48
Bannlyst
Citat:
Jaså du ÄR en kvinna. Missförstånd, jag förstår. Ja då är det ju du som får lida så då får du välja en man som helt enkelt bryr sig om dig. Men vad är det här med att välja abort som preventivmedel? Varför utsätta både dig själv och fostren för sådana brutala ingrepp flertalet gånger? Det finns dels dagen efter tabletter samt preventivmedel.

Sedan hoppas jag att du är införstådd att när du har intimt umgänge med olika män, riskerar du att smittas av HIV, gonorrée (som gjort en nydebut i sverige) samt syfilis och klamydia? Den senare kan ligga utan symtom och leda till sterilitet. (Även om du ej önskar barn, vilket är fulltförståeligt i denna tid, jag klandrar dig inte för en sekund)

Nu är det dessutom så att kvinnor ej längre kan söka tid his gynekolog utan måste gå via vårdcentralen för en remiss så de tär väldigt svårt att få bli undersökt och ta prover på.

Du måste vara rädd om dig! Det är inte värt alla dessa risker för att ligga med olika män utan håll dig då åtminstone till en som du vet är trogen och stå på ett okej preventivmedel. Tycker du inte? Du är ju värd så mycket mer än att utsätta din kropp för smitta.
Jag har inte sagt något mer än att man inte bryr sig om ett ev. fosters öde om man inte vill ha barn
Citera
2025-12-08, 21:54
Medlem
Kleiners avatar
Och hur kan du veta det? Tala du för alla kvinnor?

Citat:
Jag har inte sagt något mer än att man inte bryr sig om ett ev. fosters öde om man inte vill ha barn
Citera
2025-12-08, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och hur kan du veta det? Tala du för alla kvinnor?
Alltså vill man verkligen inte ha barn så bryr man sig förstås föga
Citera
2025-12-08, 22:17
Medlem
Kleiners avatar
Hur kan man inte bry sig? Man dödar sitt eget barn.

Det är något som man nog aldrig kan förlåta sig själv, om man verkligen förstå innebörden av handlingen.

Citat:
Alltså vill man verkligen inte ha barn så bryr man sig förstås föga
Senast redigerad av Kleiner 2025-12-08 kl. 22:20.
Citera
2025-12-08, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Hur kan man inte bry sig? Man dödar sitt eget barn?

Det är något som man nog aldrig kan förlåta sig själv, om man verkligen förstå innebörden av handlingen.
Har inte varit i situationen själv så jag vet inte. Men vet att jag inte vill ha barn
Citera
2025-12-08, 22:23
Medlem
Kleiners avatar
Det har du så helt rätt till också.

Citat:
Har inte varit i situationen själv så jag vet inte. Men vet att jag inte vill ha barn
Citera
2025-12-09, 00:06
Medlem
Citat:
Jag hör att du aldrig genomgått en abort. Aborter är en oerhörd psykisk och fysisk påfrestning för kvinnan då de formar hormonella band till fostret redan tidigt i skeendet för att inte nämna att hela kroppen omställer sig till att skapa och emotta en liten människa. Det är inget man "går och får fixat på 20 minuter" som du verkar tro utan en väldigt stor sak. Har det gått tilläckligt långt får du göra den såsom en operation på ett sjukhus och om hemma kan du sitta i dagar på toaletten och störtblöda ner i avloppet där så fort du reser dig, forsar det mer blod. Det är en absolut sista nödutväg när alla andra möjligheter är uttömda och inget preventivmedel.

De kvinnor som begått abort, funderar ofta på vad barnet skulle ha blivt för en typ av person, på hur gammal den vore nu och så vidare. Det är inget man "bara släpper"

Jag tror att du är väldigt väldigt ung eller tramsar, som inte är införstådd med vad en abort innebär. Men du lär dig, tids nog. Hoppas att du slipper få utfört en.
Citera
2025-12-09, 00:15
Bannlyst
Citat:
Jag hör att du aldrig genomgått en abort. Aborter är en oerhörd psykisk och fysisk påfrestning för kvinnan då de formar hormonella band till fostret redan tidigt i skeendet för att inte nämna att hela kroppen omställer sig till att skapa och emotta en liten människa. Det är inget man "går och får fixat på 20 minuter" som du verkar tro utan en väldigt stor sak. Har det gått tilläckligt långt får du göra den såsom en operation på ett sjukhus och om hemma kan du sitta i dagar på toaletten och störtblöda ner i avloppet där så fort du reser dig, forsar det mer blod. Det är en absolut sista nödutväg när alla andra möjligheter är uttömda och inget preventivmedel.

De kvinnor som begått abort, funderar ofta på vad barnet skulle ha blivt för en typ av person, på hur gammal den vore nu och så vidare. Det är inget man "bara släpper"

Jag tror att du är väldigt väldigt ung eller tramsar, som inte är införstådd med vad en abort innebär. Men du lär dig, tids nog. Hoppas att du slipper få utfört en.
Nej men om man har barn och vet hur det är, och absolut inte vill ha fler, skapar man inga jävla band med fostret man inte ens vill ha!

Du pratar om att göra abort mot sin vilja, vilket är något helt annat. Har man barn vet man hur det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in